TA NEA Logo
Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Πως να προλάβετε τη μυϊκή φθορά του σώματος
Η μείωση της μυϊκής μάζας με την πάροδο της ηλικίας (η σαρκοπενία, όπως λέγεται επιστημονικά) προδιαθέτει για την ανάπτυξη σοβαρών νοσημάτων και γι΄ αυτό πρέπει να προλαμβάνεται από την ηλικία των 40 χρόνων.
Αϋπνίες από τα κινητά
Τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα του κινητού τηλεφώνου βλάπτουν τον ύπνο: αυτό δείχνουν τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από έρευνες που έχουν γίνει σε πειραματόζωα. Oι ειδικοί συμβουλεύουν τους πολίτες να τα απενεργοποιούν κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Ύπνε που παίρνεις τα παιδιά…
Δεν χρειάζεται να ζει κανείς με την αϋπνία: αυτό είναι το μήνυμα που στέλνουν οι ειδικοί σε όσους δίνουν αγώνα να «χαθούν» στον ύπνο. Και όπως δείχνουν τα στοιχεία, είναι πολλοί αυτοί που δεν μπορούν να κλείσουν μάτι. Το «μυστικό» όμως, για ένα καλό ύπνο φαίνεται πως κρύβεται στα…μωρά.
Η κατάλληλη διατροφή αναλόγως με το επάγγελμα
Η διατροφή ενός ανθρώπου δεν επηρεάζει μόνον την σιλουέτα του, αλλά και την εργασία του. Την άποψη αυτή ενστερνίζονται ολοένα περισσότεροι ερευνητές, οι οποίοι μελετούν τις επιδράσεις της διατροφής σε πλήθος επαγγελμάτων. Όπως λένε, με μερικές απλές αλλαγές σε ό,τι τρώει και ό,τι πίνει, μπορεί ένας επαγγελματίας να κάνει την διαφορά στις επιδόσεις του στην δουλειά, βελτιώνοντας την νοητική οξύτητά του, καταπολεμώντας την κόπωση και αυξάνοντας την πνευματική εγρήγορσή του.
Το κόκκινο κρασί αποκαλύπτει τα μυστικά της γήρανσης
Το κόκκινο κρασί μάς αποκαλύπτει τα μυστικά της διαδικασίας της γήρανσης. Επιστήμονες διαπίστωσαν πως ένα ήσσον συστατικό του, η ρεσβερατρόλη, βελτιώνει την υγεία και τη διάρκεια ζωής των ποντικών του εργαστηρίου.
Ο κακός διευθυντής βλάπτει σοβαρά την καρδιά μας
Οι αναίσθητοι διευθυντές όχι μόνον αυξάνουν το εργασιακό στρες, αλλά μπορεί να αυξάνουν και τον κίνδυνο αναπτύξεως στεφανιαίας νόσου, που διατρέχουν οι υφιστάμενοί τους, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Διατροφή: τι πρέπει να τρώμε ανάλογα με την ηλικία μας
Από τις παραμέτρους του τρόπου ζωής που επηρεάζουν την υγεία και τη ζωή μας, η διατροφή είναι ίσως ο πιο σημαντικός, καθώς έχει διαπιστωθεί πως πλήθος ασθενειών - από την αναιμία και την οστεοπόρωση έως τον καρκίνο και την στεφανιαία νόσο - σχετίζονται με αυτήν. Οι διατροφικές ανάγκες του οργανισμού, όμως, μεταβάλλονται με το πέρασμα του χρόνου - και ανάλογα πρέπει να μεταβάλλουμε τη διατροφή μας, αναλόγως με την ηλικία μας.
Γυμναστική στις σκάλες του Μετρό
Το καθάρισμα του σπιτιού, το παρκάρισμα του αυτοκινήτου μακριά από το σπίτι, το να πει κανείς «όχι» στις κυλιόμενες σκάλες του Μετρό... ακόμη και τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, μπορούν να γυμνάσουν το σώμα και να... κάψουν τις περιττές θερμίδες. Γιατί, όπως λένε οι ειδικοί, το σώμα και ο μεταβολισμός «ξυπνάει» γρήγορα, όταν έχει συνηθίσει στην καθιστική ζωή!
Κούραση: πότε να ξεκουραστείτε, πότε να ανησυχήσετε
Μερικές μέρες αισθάνεστε τόσο κουρασμένοι, που σας πιάνει υπνηλία το μεσημέρι και κοιμάστε όρθιοι μέχρι το απόγευμα. Τι είναι αυτό που σας προκαλεί τόσο έντονη κόπωση; Το στρες, η ανθυγιεινή διατροφή, η υπερβολική δουλειά, ακόμα και η λήψη ορισμένων φαρμάκων μπορεί να μας εξαντλήσουν. Σε κάποιες περιπτώσεις, ωστόσο, η αιτία της κούρασης είναι κάποια υποκείμενα προβλήματα υγείας. Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι για να καταλάβετε τι μπορεί να συμβαίνει στη δική σας περίπτωση.
Η μόδα είναι... ανθυγιεινή!
Οι ευρύχωρες τσάντες με... ταυτότητα, τα ψηλά τακούνια που προσδίδουν θηλυκότητα, τα αποκαλυπτικά ρούχα αλλά και τα ελκυστικά εσώρουχα πρωταγωνιστούν στη γκαρνταρόμπα των γυναικών. Οι γιατροί ωστόσο υπογραμμίζουν πως πολλές φορές καταδικάζουν κατ' αυτό τον τρόπο το σώμα τους στον πόνο...
10 κανόνες για να τα εκατοστίσετε
Είναι αισιόδοξοι, αγαπούν τη ζωή, εξακολουθούν να ασκούνται και δεν αφήνουν την πνευματική τους καλλιέργεια στην άκρη. Αποφεύγουν το κόκκινο κρέας, συνοδεύουν σχεδόν πάντα το φαγητό με ένα κόκκινο ποτήρι κρασί και δεν έχουν - οι περισσότεροι τουλάχιστον - γευθεί τον καπνό: ο συνδυασμός αυτός είναι το μυστικό όσων κατάφεραν να σπάσουν το ηλικιακό φράγμα των 100 ετών.
Ροχαλητό: 13 τρόποι για να το διακόψετε
Περίπου το 40% των ανδρών και 25% των γυναικών ροχαλίζουν σε καθημερινή βάση. Στο παρελθόν δεν θεωρούνταν τίποτε άλλο παρά μία ακουστική ενόχληση που κρατούσε ξύπνιο το σύντροφό μας. Σήμερα όμως έχει γίνει γνωστό πως μπορεί να εξελιχθεί σε σύνδρομο του ανώτερου αναπνευστικού και να προκαλέσει υπνική άπνοια. Γι’ αυτό εάν γνωρίζεται ότι ροχαλίζετε για αρκετό καιρό θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον ειδικό, διότι είναι περισσότερο δικό σας πρόβλημα, παρά αυτού που βρίσκεται δίπλα σας στο κρεβάτι.
10 μυστικά για το κρυολόγημα
Τις τελευταίες εβδομάδες, ολοένα περισσότερα άτομα, μικροί και μεγάλοι, παρουσιάζουν συνάχι, βήχα και «μπούκωμα», που συχνά-πυκνά τους κρατούν στο σπίτι. Είναι η εποχή του κρυολογήματος και η εμφάνιση τέτοιου είδους συμπτωμάτων υποδηλώνει πως το χειμερινό «πάρτυ» των ιών έχει αρχίσει.
Έχετε γρίπη ή κρυολόγημα;
Το κοινό κρυολόγημα και η γρίπη έχουν αρκετά κοινά συμπτώματα. Το να γίνει η σωστή διάγνωση, όμως, αποδεικνύεται μερικές φορές σωτήριο, διότι σε αντίθεση περίπτωση υπάρχει κίνδυνος εκτεταμένης νόσου και σοβαρών επιπλοκών.
Κλείνουμε τα μάτια στον καρκίνο
Μέσα σε μία επταετία- από το ΄97 ώς το 2004- το ποσοστό των κρουσμάτων του καρκίνου έχει αυξηθεί κατά 25% στη χώρα μας. Ο καρκίνος αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτου στη χώρα μας, μετά τις καρδιαγγειακές παθήσεις: ευθύνεται για περίπου 25.000 θανάτους τον χρόνο.
Γυμναστική, δίαιτα, κάπνισμα:
Πότε θα φανούν τα αποτελέσματα...
Αρχίζετε ένα νέο πρόγραμμα ασκήσεως ή μια δίαιτα με άκρατο ενθουσιασμό. Τα κάνετε όλα όπως ακριβώς πρέπει και περιμένετε πως γρήγορα θα δείτε τα πρώτα αποτελέσματα. Μετά από λίγες εβδομάδες σκληρής δουλειάς, όμως, το σώμα σας εξακολουθεί να φαίνεται το ίδιο. Ο ενθουσιασμός σας «πέφτει» και είστε έτοιμοι να εγκαταλείψετε την προσπάθεια. Μην βιασθείτε να το κάνετε Έχουν συμβεί θετικές αλλαγές στον οργανισμό σας - απλώς χρειάζονται λίγο χρόνο για να φανούν, ενώ υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να επιταχύνετε τη διαδικασία.
Λιγότερο αλάτι για λιγότερα εμφράγματα και εγκεφαλικά
«Προσοχή στο αλάτι»: αυτό συστήνουν με κατηγορηματικό τρόπο οι καρδιολόγοι. Και μπορεί για κάποιους η εμμονή των γιατρών με τα αλμυρά φαγητά να τους φαίνεται υπερβολική, τα στοιχεία όμως σειράς μελετών δείχνουν πως είναι 100% βάσιμη!
Τα οφέλη από τη διακοπή του καπνίσματος
Η διακοπή του καπνίσματος ωφελεί σε οποιαδήποτε ηλικία κι αν επιτευχθεί. Σε 20 λεπτά από το τελευταίο τσιγάρο ο καρδιακός ρυθμός επανέρχεται στο φυσιολογικό, η αρτηριακή πίεση γίνεται κανονική και η θερμοκρασία του σώματος επανέρχεται στα φυσιολογικά επίπεδα...
Αυξάνουν το στρες οι γυναίκες μάνατζερ
Το φύλο του προϊσταμένου σας μπορεί να επηρεάζει την ψυχική και τη σωματική υγεία σας, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο, οι οποίοι ανέλυσαν στοιχεία από 1.800 εργαζόμενους ενήλικες από τις ΗΠΑ.
Στα χέρια μας βρίσκεται η υγεία μας
Οι ειδικοί μας παροτρύνουν διαρκώς να μην καπνίζουμε, να προσέχουμε το βάρος μας, να τρώμε υγιεινά και να γυμναζόμαστε συστηματικά, λέγοντας πως αυτοί οι τρόποι είναι ελιξίρια καλής υγείας και μακροζωίας. Δίκιο έχουν σύμφωνα με μια μεγάλη, πολυετή μελέτη, η οποία έδειξε πως ο συνδυασμός όλων των παραπάνω μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από κάθε παθολογική αιτία κατά 55% - αλλά ειδικά τον κίνδυνο θανάτου από καρδιοπάθεια ή καρκίνο (τους δύο μεγαλύτερους εχθρούς μας) κατά 72% και κατά 44% αντιστοίχως.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Οι κατάλληλοι υποψήφιοι για εγχείρηση μυωπίας
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα