TA NEA Logo
Κυριακή 28 Μαίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Τι να προσέχουν οι καρδιοπαθείς στις γιορτές
Απρόσμενα ιατρικά προβλήματα μπορεί να επιφέρει η κούραση και το άγχος προετοιμασίας για την εορταστική περίοδο, αλλά ευτυχώς οι πάσχοντες από καρδιοπάθεια μπορούν να κάνουν πολλά για να προστατευθούν.
Βάζοντας φρένο στη μελαγχολία των Χριστουγέννων
Κάθε χρόνο όλο και πιο νωρίς αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για το πιο χαρούμενο σκηνικό του χρόνου. Τι γίνεται, όμως, αν εμείς πιάνουμε τον εαυτό μας να νιώθει εκτός κλίματος και χωρίς ενθουσιασμό;
Πώς να μαγειρέψετε με ασφάλεια τη γαλοπούλα
Η γεμιστή γαλοπούλα είναι ένα από τα αγαπημένα χριστουγεννιάτικα πιάτα, αλλά έχει αρκετά μυστικά για να μαγειρευτεί σωστά και με ασφάλεια - με το ξεπάγωμα, λ.χ., να πρέπει να αρχίζει και έξι ημέρες πριν από το μαγείρεμα!
Τι να προσέχετε με το χριστουγεννιάτικο δέντρο
Ο στολισμός του σπιτιού για τα Χριστούγεννα μπορεί να προσφέρει χαρά ακόμα και στις πιο δύσκολες εποχές, αλλά πρέπει να έχετε το νου σας τον κίνδυνο φωτιάς και άλλων ατυχημάτων, αναφέρει η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (ΑΑΡ).
Μαθαίνοντας από τον πόνο μας
Μπροστά σε μια απώλεια, ήττα ή κάτι που μας έβλαψε, συνήθως επιστρατεύουμε όλους τους - υγιεινούς ή μη - τρόπους που θα μας κάνουν να μην υποφέρουμε. Γίνεται όμως να αποδράσουμε από κάτι που είναι συνυφασμένο με την ανθρώπινη φύση;
Σπάζοντας τον φαύλο κύκλο της αρνητικότητας
Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλει και πολύ: λίγο ο χειμώνας, μια αναποδιά, ένα δελτίο ειδήσεων και η διάθεσή μας κατρακυλά και κάποια στιγμή φτάνουμε να τα βλέπουμε όλα μαύρα. Ωστόσο πρέπει και μπορούμε να αντισταθούμε σ' αυτό.
Μήπως δεν κοιμάστε όσο χρειάζεστε;
Περνάμε το ένα τρίτο της ζωής μας κοιμισμένοι και οι γιατροί λένε ότι ο ύπνος είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητος για να είμαστε γεροί και δυνατοί. Ευτυχώς υπάρχουν τρόποι για να μάθετε αν κοιμάστε αρκετά ή σας λείπει ύπνος.
Πού ξεγλιστρά ο χρόνος μας
Μερικές φορές φαίνεται πώς ό,τι κι αν κάνουμε δεν υπάρχει ποτέ αρκετός χρόνος μέσα στη μέρα, ενώ νιώθουμε μονίμως απασχολημένοι, εκνευρισμένοι, μπουχτισμένοι. Πού πηγαίνει ο χρόνος μας;
Πώς να σταματήσετε τη μετάδοση των ιώσεων
Η μετάδοση των ιώσεων και άλλων νοσημάτων του αναπνευστικού, όπως ο κοκίτης και το σοβαρό οξύ αναπνευστικό σύνδρομο, είναι πολύ εύκολη, όταν δεν λαμβάνονται από μικρούς και μεγάλους τα απαιτούμενα μέτρα (αυτο)προστασίας.
Ζώντας καλύτερα το «τώρα»
«Τρέχω και δεν φτάνω». «Θα πάρει χρόνο». «Το αναβάλλω συνέχεια». Ολη η ζωή μας με ένα ρολόι. Διχασμένοι στο πριν και στο μετά, στενοχωριόμαστε για το παρελθόν και αγχωνόμαστε για το μέλλον. Μήπως όμως ξεχνάμε να ζούμε το παρόν;
Τα «σοκολατάκια» της ζωής μας
Ποιος θυμάται τη συνήθεια που είχαμε πολλοί όταν ήμασταν μικροί, να μην τρώμε αμέσως τα σοκολατάκια που μας προσέφεραν και να τα κρατάμε για να τα απολαύσουμε αργότερα; Και τι συμβαίνει αν συνεχίζουμε μηχανικά την ίδια τακτική μεγαλώνοντας;
Τι σημαίνει η ευχή «χρόνια καλά»
«Χρόνια πολλά και καλά». Η πιο συνηθισμένη ευχή που ανταλλάσσουμε κρύβει μέσα της ένα δυνατό ερώτημα: τι εννοούμε «καλά»; Λεφτά, υγεία, δόξα, έρωτα; Υπάρχει κάτι που μπορεί να σταθεί μόνο του χωρίς τα υπόλοιπα;
6 συμβουλές για λιγότερες ιώσεις
Το ανοσοποιητικό σύστημα, ο έξυπνος, άγρυπνος φρουρός που μας προφυλάσσει από τις επιθέσεις των ιών, των μυκήτων και των βακτηρίων, χρειάζεται συνεχή φροντίδα για να διατηρείται γερό και δυνατό - ειδάλλως υποφέρει.
Το πρόγραμμα του χειμώνα
Το ηχηρό καμπανάκι για την αλλαγή εποχής δεν είναι τόσο ο καιρός, όσο η αλλαγή της ώρας τέλη Οκτωβρίου. Το νέα ωράρια σηματοδοτούν την εκκίνηση του νέου χειμωνιάτικου κύκλου. Πού θα θέλαμε όμως να μας βρει η θερινή ώρα του χρόνου;
Αντιμέτωποι με τη θλίψη
Το πένθος είναι μια πικρή γεύση που όλοι κάποια στιγμή δοκιμάζουμε και εγχειρίδιο για το πώς πρέπει να το βιώσουμε δεν υπάρχει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο κι αν προσποιηθούμε ή αγνοήσουμε τον πόνο, δεν υπάρχει τρόπος να τον παρακάμψουμε.
Τα δώρα που μας χαρίζει η ρουτίνα
«Τι κάνεις;», «Να εδώ, στη ρουτίνα». Με ποια διάθεση μιλάμε για τη ρουτίνα μας; Στην εποχή των αλλαγών, της περιπέτειας, των εκπλήξεων, η ρουτίνα μοιάζει αραχνιασμένη συνταγή επιβίωσης, αλλά προσφέρει και δομή και σταθερότητα.
Πως να μειώσετε τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού
Οι γυναίκες που θέλουν να μειώσουν τις πιθανότητες εκδηλώσεως καρκίνου του μαστού, καλό είναι να προσέξουν το βάρος τους, την κατανάλωση αλκοόλ και τη φυσική δραστηριότητά τους, συνιστούν αμερικανοί επιστήμονες.
Πως να φροντίζετε σωστά το δέρμα σας
Το δέρμα χρειάζεται καθημερινή φροντίδα και προστασία, αλλά με τον σωστό τρόπο διότι όπως το βλάπτουν ο ήλιος, η σκόνη και το κάπνισμα, έτσι το βλάπτουν και οι υπερβολές στην περιποίηση.
Σχολείο για πάντα...
«Βαριέμαι το σχολείο»: όλοι το είπαμε κάποτε, αλλά οι περισσότεροι δεν εννοούσαμε «βαριέμαι τη γνώση». Πόσο καιρό, όμως, έχουμε να μάθουμε κάτι καινούργιο; Και πόσο ικανοποιημένοι είμαστε με όσα ήδη ξέρουμε;
Οι σύγχρονες οδηγίες για γερή καρδιά
Σχεδόν 45.000 Έλληνες χάνουν ετησίως τη ζωή τους από καρδιαγγειακά προβλήματα. Η σύγχρονη ιατρική έρευνα έχει καταρρίψει αρκετές από τις παλαιότερες συστάσεις πρόληψης και έχει αναδείξει μερικές καινούργιες.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα