TA NEA Logo
Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Η γυμναστική διώχνει το Αλτσχάιμερ
Μια νέα μελέτη υποδηλώνει ότι ένας καθημερινός περίπατος όχι μόνο μπορεί να αλλάξει τις πιθανότητες εκδήλωσης νόσου Αλτσχάιμερ σε πολλούς ανθρώπους, αλλά και την πορεία της νόσου εάν αυτή αρχίσει.
Η γυμναστική διώχνει τοΑλτσχάιμερ
Μια νέα μελέτη υποδηλώνει ότι ένας καθημερινός περίπατος όχι μόνο μπορεί να αλλάξει τον κίνδυνο εκδήλωσης της νόσου Αλτσχάιμερ σε πολλούς ανθρώπους, αλλά και την πορεία της νόσου εάν αυτή αρχίσει.
Πάρκινσον: Το τάι τσι διευκολύνει το περπάτημα
Μία ώρα τάι τσι, δύο φορές την εβδομάδα, μπορεί να βοηθήσει τους πάσχοντες από νόσο του Πάρκινσον να περπατήσουν πιο σταθερά και να αποφύγουν τις πτώσεις, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Η αντικαταθλιπτική δύναμη της άσκησης
Η συστηματική σωματική άσκηση προσφέρει σημαντικά αντικαταθλιπτικά και αγχολυτικά οφέλη, ενισχύοντας παράλληλα την ανθεκτικότητα του ατόμου απέναντι στο στρες, σύμφωνα με δεκάδες μελέτες.
Οι κεφαλιές βλάπτουν σοβαρά τον εγκέφαλο
Ανησυχίες εκφράζουν οι επιστήμονες για το τι συμβαίνει μέσα στο κρανίο ενός παίκτη ποδοσφαίρου που κτυπά επανειλημμένα την μπάλα με το κεφάλι. Επιδημιολογικά δεδομένα (κυρίως από τις ΗΠΑ) δείχνουν ότι το 20% των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων οφείλονται σε αθλητικές κακώσεις.
Πιο κουραστικό για τα πόδια το περπάτημα απ’ το τζόγγινγκ
Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως το χαλαρό τζόγγινγκ είναι λιγότερο κουραστικό – και καλύτερο για τους μυς – απ’ ό,τι το περπάτημα με γρήγορο βήμα.
Γυμναστική κατά της ημικρανίας
Πολλοί πάσχοντες από ημικρανία διστάζουν να γυμναστούν, φοβούμενοι ότι αν πιέσουν πολύ τον εαυτό τους, θα ενεργοποιήσουν κάποια κρίση. Ωστόσο η άσκηση μπορεί να έχει ακριβώς αντίθετη δράση.
Επικίνδυνες οι πολλές κεφαλιές
Αποδείξεις ότι οι αλλεπάλληλες κεφαλιές προκαλούν τραυματισμούς στον εγκέφαλο βρήκαν αμερικανοί επιστήμονες, οι οποίοι υπέβαλλαν σε μια εξελιγμένη μορφή μαγνητικής τομογραφίας 32 ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές.
Κίνδυνος κατάθλιψης από την πολλή τηλεόραση
Όσοι βλέπουν πολλή τηλεόραση διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν κατάθλιψη, προειδοποιούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, οι οποίοι παρακολούθησαν σχεδόν 50.000 γυναίκες επί 14 χρόνια. Αντιθέτως, όσοι είναι δραστήριοι, προστατεύονται από αυτήν.
Γιατί πρέπει να σηκωνόμαστε από την καρέκλα κάθε 1 ώρα
Η καθημερινή γυμναστική μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο αναπτύξεως καρκίνου του παχέος εντέρου έως 35% και τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού έως 25%, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως όποιος γυμνάζεται καθημερινά μπορεί να περνάει την υπόλοιπη μέρα του καθισμένος, σύμφωνα με νέες μελέτες.
Γιατί μερικοί άνθρωποι θέλουν μόνο να κάθονται
Την απόλυτη δικαιολογία για όσους… φρίττουν στην ιδέα και μόνο ότι θα γυμναστούν, ανακάλυψαν Καναδοί επιστήμονες. Το κλειδί είναι μια ομάδα γονιδίων, τα οποία είναι υπεύθυνα για την παραγωγή ενέργειας στους μυς και τα οποία καθορίζουν πόσο γρήγορα θα κουράζεται κανείς.
Το τζόγκινγκ κάνει την κοιλιά «πλάκα»
Οι αεροβικές ασκήσεις όπως το τζόγκινγκ είναι καλύτερες από τις ασκήσεις αντίστασης για όσους θέλουν να απαλλαγούν από την «μπάκα» τους, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Η επόμενη λύση είναι να συνδυάζει κανείς και τα δύο.
Το γάλα σβήνει καλύτερα τη δίψα των παιδιών
Τα διψασμένα παιδιά δεν χρειάζονται νερό ούτε αθλητικό ρόφημα μετά από τη γυμναστική. Προτιμότερο είναι να πιουν ένα ποτήρι γάλα, υποστηρίζουν καναδοί ερευνητές.
15 λεπτά άσκηση την ημέρα χαρίζουν 3 χρόνια στη ζωή
Μόλις 15 λεπτά άσκησης την ημέρα μπορούν να αυξήσουν το προσδόκιμο επιβίωσης κατά 3 χρόνια και να μειώσουν τον κίνδυνο θανάτου κατά 14%, αναφέρει η ιατρική επιθεώρηση «The Lancet».
Η γυμναστική δυναμώνει τον εγκέφαλο
Η συστηματική γυμναστική δεν κάνει μόνο στο σώμα καλό, αλλά και στον εγκέφαλο, αλλάζοντας τη δομή και διεγείροντας τη λειτουργία του, σύμφωνα με νέα ανασκόπηση της ιατρικής βιβλιογραφίας.
Το σοκολατούχο γάλα «δένει» τους μυς
Για όσους επιθυμούν να κάψουν λίπος και να αναπτύξουν μυϊκή μάζα, δεν υπάρχει καλύτερο τρόφιμο από ένα ελαφρύ σοκολατούχο γάλα, το οποίο θα πρέπει να καταναλώνεται περίπου 30 λεπτά από την ολοκλήρωση της προπόνησης, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Γιατί δεν πρέπει να πίνουμε στη θάλασσα
Το ποτό και τα θαλάσσια σπορ είναι στο πρόγραμμα των περισσότερων νέων (και) αυτό το καλοκαίρι, αλλά ο συνδυασμός τους είναι πάρα πολύ επικίνδυνος, προειδοποιεί το Εθνικό Ίδρυμα Κατάχρησης Αλκοόλ & Αλκοολισμού (NIAAA) των ΗΠΑ.
Δεν καίγεται περισσότερο λίπος με άδειο στομάχι
Πολλοί ασκούμενοι συνηθίζουν να τρέχουν ή να πηγαίνουν στο γυμναστήριο νηστικοί, πιστεύοντας ότι έτσι θα κάψουν περισσότερο λίπος. Οι μελέτες όμως δείχνουν πως αυτό όχι μόνο δεν παρέχει όφελος, αλλά μπορεί να έχει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.
Ο παντζαροχυμός βελτιώνει την αντοχή
Ο χυμός από παντζάρια μπορεί να βελτιώσει την ταχύτητα και την αντοχή αθλητών, αλλά και αδύναμων ανθρώπων, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ.
Αποτελεσματικό εργαλείο αδυνατίσματος το… Internet
Τα ειδικά ηλεκτρονικά εργαλεία που διαθέτουν δικτυακοί τόποι υγείας και άσκησης, σε συνδυασμό με παρακολούθηση από ειδικό, αποτελούν τον καλύτερο τρόπο για σταθερή απώλεια βάρους, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Οι κατάλληλοι υποψήφιοι για εγχείρηση μυωπίας
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα