TA NEA Logo
Σάββατο 24 Ιουνίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Η γυμναστική προστατεύει το γυναικείο μυαλό
Οι γυναίκες που ασκούνται συστηματικά διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο να παρουσιάσουν διαταραχή των νοητικών λειτουργιών τους, με το μεγαλύτερο όφελος να παρατηρείται σε όσες γυμνάζονται από την εφηβική ηλικία, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Το ποδήλατο αδυνατίζει τις γυναίκες
Η ποδηλασία μπορεί να βοηθήσει τις 30άρες και τις 40άρες γυναίκες να διατηρήσουν το σωματικό τους βάρος υπό έλεγχο, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Αν ήδη όμως έχουν περιττά κιλά, είτε είναι υπέρβαρες είτε παχύσαρκες, την ίδια δράση παρέχει το περπάτημα με γρήγορο βήμα. Το απλό περπάτημα, όμως, δεν βοηθάει.
«Ένοχα» για τραυματισμούς τα βαράκια
Oλοένα και περισσότεροι άνθρωποι  κάνουν ασκήσεις με βάρη και ενίοτε  τα αφήνουν να... πέφτουν εκεί που δεν  πρέπει, σύμφωνα με νέα μελέτη, η οποία έδειξε πως μόνο στις ΗΠΑ σχεδόν  80.000 άνθρωποι τραυματίζονται κάθε  χρόνο από τα βαράκια.
Φάρμακο ζωής για την τρίτη ηλικία η 10λεπτη καθημερινή άσκηση
Διανύει καθημερινά περίπου 2 χλμ. με το ποδήλατο, από το σπίτι του έως τη δουλειά του και αντίστροφα, αλλά και όσες φορές χρειάζεται να κατέβει στο κέντρο των Ιωαννίνων για δουλειές χρησιμοποιεί το ποδήλατό του κάνοντας πετάλι για περίπου 8 χλμ.
Το μετρό μας... αδυνατίζει!
Εάν θέλετε να χάσετε βάρος δίχως να κάνετε δίαιτα, αφήστε το αυτοκίνητο στο σπίτι και αρχίστε να μετακινήστε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, συνιστούν αμερικανοί επιστήμονες. Σε μελέτη που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν πως με αυτή την απλή αλλαγή μπορεί να χάσει κανείς από 4 κιλά και πάνω σε έναν χρόνο, αναλόγως με το ύψος και το αρχικό του σωματικό βάρος.
Το ιδανικό «σάουντρακ» για προπόνηση
Εάν θέλετε να αποδίδει καλά η προπόνησή σας, βάλτε τη ροκ, τη χιπ χοπ ή την r&b μουσική στη ζωή σας: ο ρυθμός τους πραγματικά μπορεί να κάνει τη διαφορά στις επιδόσεις σας. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας μελέτης, την οποία πραγματοποιεί το Αμερικανικό Συμβούλιο Ασκήσεως (ACE).
Σώστε τα γόνατά σας στο τζόγγινγκ
Oι ασκήσεις των ισχίων μπορεί να θέσουν υπό έλεγχο έναν πόνο στο γόνατο που συχνά εμφανίζουν οι γυναίκες που κάνουν τζόγκινγκ, σύμφωνα με νέα μελέτη. Πρόκειται για τον επιγονατιδομηριαίο πόνο, ο οποίος εκδηλώνεται όταν το μηριαίο οστούν τρίβεται με το οπίσθιο τμήμα της επιγονατίδας.
Η γυμναστική προστατεύει από τις πτώσεις
Η συστηματική γυμναστική μειώνει τον κίνδυνο πτώσης σε όλες τις ηλικίες, σύμφωνα με νέα μελέτη. Οι πτώσεις αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες απειλές καθώς στέλνουν ετησίως στο νοσοκομείο εκατοντάδες χιλιάδες μικρούς και μεγάλους.
Η εξαντλητική γυμναστική βλάπτει σοβαρά τα αγγεία
 Η πολύ έντονη ή υπερβολική άσκηση κάνει τελικά κακό στην υγεία μας. Μία νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει ότι η σωματική άσκηση είναι ευεργετική για τις αρτηρίες της καρδιάς μόνον όταν δεν ξεπερνά κάποια όρια σε ένταση και διάρκεια.
Οι λίγες θερμίδες δεν ρίχουν τη χοληστερίνη
Μια διατροφή χαμηλών θερμίδων δεν αρκεί για τη σωστή ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερόλης.
Πώς επηρεάζει τον ύπνο η γυμναστική
Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι η γυμναστική ωφελεί τον ύπνο. Ως φαίνεται, όμως, ο ύπνος βελτιώνεται ακριβώς εξαιτίας αυτής της πεποίθησης και όχι εξαιτίας της γυμναστικής, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Επικίνδυνο για τραυματισμούς το mountain bike
Οι υψηλές ταχύτητες, το εξαιρετικά ανώμαλο έδαφος και οι μεγάλες καθοδικές πορείες σε επικλινές έδαφος αυξάνουν κατακόρυφα τους κινδύνους της ορεινής ποδηλασίας, καθιστώντας τη εξίσου επικίνδυνη με το ποδόσφαιρο και τις καταδύσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία καναδικής μελέτης.
Πολύτιμη η γυμναστική για τους πάσχοντες από καρκίνο
Η συστηματική γυμναστική κατά τη διάρκεια και μετά τη θεραπεία μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής και να καταπολεμήσει την κόπωση που αισθάνονται οι πάσχοντες από καρκίνο του μαστού ή του προστάτη, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Βρήκαν την άσκηση που επιβραδύνει τη γήρανση
Μόνο 13 λεπτά έντονης γυμναστικής είναι αρκετά για να «διαγράψουν» το στρες προκαλώντας παράλληλα βιολογική καθυστέρηση της γήρανση, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα.
Γιατί πρέπει να περπατάμε λίγο, κάθε μέρα
Περπατήστε λίγο και ο οργανισμός σας θα σας ευχαριστεί. Περπατήστε πολύ και θα σας ευγνωμονεί... Αυτό είναι το μήνυμα από μια νέα μελέτη που έδειξε ότι έστω και λίγο, έστω και με αργό ρυθμό, το περπάτημα μπορεί να μας προστατεύσει σημαντικά από έναν από τους μεγαλύτερους εχθρούς της υγείας: το μεταβολικό σύνδρομο.
Γιατί χαρίζει χρόνια η γυμναστική
Πολλές μελέτες έχουν δείξει πως η συστηματική γυμναστική από την παιδική ηλικία χαρίζει πολλά και καλά χρόνια στη ζωή, γεγονός που απέδιδαν οι επιστήμονες στην προστασία από σοβαρά νοσήματα, όπως η καρδιοπάθεια και ο διαβήτης. Μία νέα μελέτη όμως αποκαλύπτει ότι η γυμναστική δρα σε κυτταρικό επίπεδο, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής των κυττάρων.
Το τζόγκινγκ... βλάπτει την ομορφιά!
Τα οφέλη του τζόγκινγκ στην ψυχοσωματική υγεία είναι πολλά και καλά τεκμηριωμένα. Ωστόσο, παρά την πλειάδα των αποδείξεων για τις επιδράσεις του, η άγνοια γύρω από αυτό εξακολουθεί να είναι μεγάλη. Ο δρ Μαρκ Πόρτερ, ο γιατρός της εφημερίδας «Τάιμς» του Λονδίνου, παρουσίασε προ ημερών τα δεδομένα για τρεις από τις επιδράσεις του τζόγκινγκ στην ομορφιά.
Οι «πράσινες» βόλτες μας ξανανιώνουν
Μόλις πέντε λεπτά περπάτημα ή ποδηλασία σε ένα πάρκο την ημέρα μπορεί να ωφελήσουν σημαντικά την υγεία μας, καθώς αυξάνουν την αυτοεκτίμηση και βελτιώνουν την ψυχική μας διάθεση, αναφέρουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Έσεξ.
Τo περπάτημα προστατεύει από το εγκεφαλικό
Το περπάτημα μπορεί να αποτελεί  σημαντικό όπλο στην προστασία  από τα εγκεφαλικά επεισόδια σύμφωνα με μία νέα μελέτη, καθώς μπορεί να μειώσει τουλάχιστον κατά 25% τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.
Εναλλακτικές ασκήσεις για επίπεδη κοιλιά
Το να απαλλαγεί κανείς από την αντιαισθητική «κοιλίτσα» του δεν είναι  ούτε απλό ούτε εύκολο, καθώς πολλές  μελέτες έχουν αποδείξει πως είναι αδύνατον να αδυνατίσει κανείς μόνο σε ένα  σημείο του σώματός του.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα