TA NEA Logo
Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Πως να «ανεβάσετε ταχύτητα» στη γυμναστική
Μπορεί να μη συμμετέχετε  στους Ολυμπιακούς, αλλά υπάρχουν μαθήματα που μπορείτε να πάρετε από τους κορυφαίους αθλητές αν θέλετε να  βελτιώσετε τις αθλητικές επιδόσεις σας, αναφέρει ένας αμερικανός ειδικός.
Το ποδόσφαιρο δυναμώνει τα οστά
Η συστηματική ερασιτεχνική ενασχόληση με το ποδόσφαιρο βελτιώνει την οστική πυκνότητα, τη μυϊκή δύναμη και την ισορροπία, αναφέρει διεθνής ομάδα επιστημόνων, οι οποίοι συμμετέχουν σε ένα μεγάλο ερευνητικό πρόγραμμα που αξιολογεί τις επιδράσεις του πιο δημοφιλούς αθλήματος στην υγεία.
Η αντοχή στο τρέξιμο είναι θέμα γονιδίων
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί μερικοί άνθρωποι μπορούν να διανύουν τρέχοντας μεγάλες αποστάσεις και άλλοι όχι; Η απάντηση πιθανώς κρύβεται σε ένα γονίδιο, οι μεταλλαγές του οποίου σχετίζονται με την αντοχή και μπορεί να κάνουν τη διαφορά στις επιδόσεις ενός δρομέα, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
«Θεραπεία» για χρόνιες νόσους η άσκηση
Η συστηματική άσκηση μπορεί ενδεχομένως να είναι ευεργετική για όσους πάσχουν από χρόνια νοσήματα, όπως καρδιοπάθεια, ινομυαλγία, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια και αρθρίτιδα.
Το ντόπινγκ έγινε... αόρατο
Ακόμη κι αν υπήρχαν αθλητές στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βανκούβερ που θα είχαν πειραματιστεί με γονιδιακό ντόπινγκ, οι ειδικοί δεν θα μπορούσαν να τους εντοπίσουν, αφού δεν διαθέτουν ακόμη τα κατάλληλα εργαλεία με τα οποία θα ανιχνεύουν τις επεμβάσεις στο DΝΑ.
Η ποικιλία στη γυμναστική κάνει καλό
Ένα καλά σχεδιασμένο  πρόγραμμα προπόνησης με  εναλλαγές συμπεριλαμβάνει  ποικιλία από διαφορετικές  ασκήσεις, που χρησιμοποιούν  διαφορετικές μεθόδους  εκγύμνασης και επηρεάζουν  διαφορετικές μυϊκές ομάδες του  σώματος.
Η γυμναστική προστατεύει από τις πέτρες στη χολή
Ακόμη έναν λόγο για να βάλουμε τη συστηματική γυμναστική στη ζωή μας ανακάλυψαν επιστήμονες από τη Βρετανία. Σε μελέτη με 25.000 εθελοντές διαπίστωσαν πως μειώνει σε ποσοστό 70% τον κίνδυνο εμφάνισης χολολιθίασης.
Από άχρηστα έως επικίνδυνα τα συμπληρώματα πρωτεΐνης
Οι πρωτεΐνες σε σκόνη που χρησιμοποιούν αρκετοί μετά τη γυμναστική, είναι στην πλειονότητά τους άχρηστές και δυνητικά επιβαρύνουν τον οργανισμό, σύμφωνα με δύο νέες μελέτες.
«Τζάμπα» το... τρέξιμο για έναν στους πέντε
Περίπου το 20% του πληθυσμού δεν έχει οφέλη από την αερόβια γυμναστική που κάνει, σύμφωνα με έρευνα ειδικών από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.
Η γυμναστική «ασκεί» και το μυαλό των γυναικών
Oι γυναίκες ηλικίας άνω των 50 ετών που κάνουν μία ή δύο ώρες προπόνηση για δύναμη την εβδομάδα, αποδίδουν καλύτερα στα τεστ δεξιοτήτων που αφορούν τον προγραμματισμό και τη διεκπεραίωση διαφόρων εργασιών, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
ΕΟΦ: Ανακαλούνται 65 συμπληρώματα διατροφής
Η αμερικάνικη εταιρεία συμπληρωμάτων διατροφής «Bodybuilding.com LCC» (ΗΠΑ) προέβη σε εθελοντική ανάκληση των 65 συμπληρωμάτων διατροφής, καθώς είναι πιθανόν να περιέχουν συστατικά που πρόσφατα χαρακτηρίστηκαν ως αναβολικά στεροειδή.
Τρέχουμε καλύτερα χωρίς παπούτσια
Ερευνητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ κατέληξαν έπειτα από έρευνες στο συμπέρασμα πως στην πραγματικότητα το να τρέχει κανείς ξυπόλητος είναι καλύτερο για τα πόδια από ό,τι να τρέχει με αθλητικά παπούτσια.
Πώς θα μείνετε πιστοί στο πρόγραμμα γυμναστικής
O Ιανουάριος είναι ο κατ΄ εξοχήν μήνας των αποφάσεων και μία από τις συνηθέστερες είναι «από εδώ και πέρα θα γυμνάζομαι συστηματικά». Κάθε χρόνο, όμως, μέχρι να μπει ο Μάρτιος, οι περισσότεροι νέοι, λάτρεις της γυμναστικής έχουν επιστρέψει στον πολύ πιο ξεκούραστο, καθιστικό τρόπο ζωής του παρελθόντος.
Με τη γυμναστική, γερνάμε καλύτερα
Η συστηματική γυμναστική μπορεί να μας βοηθήσει να γεράσουμε καλύτερα σωματικά και νοητικά, σύμφωνα με τέσσερις νέες μελέτες που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Archives of Internal Medicine».
Η άσκηση στο κρύο δεν αυξάνει τις καύσεις
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ εάν η γυμναστική στο κρύο μπορεί να αυξήσει τις καύσεις του λίπους; Αν και η κοινή λογική πρεσβεύει πως πιθανώς αυτό ισχύει, οι έως τώρα μελέτες δείχνουν πως όχι μόνο δεν αυξάνονται, αλλά μπορεί και να μειώνονται.
Η γυμναστική στα 50 δυναμώνει το μυαλό
Η συστηματική γυμναστική όχι μόνο αποτρέπει την ήπια νοητική διαταραχή, η οποία συχνά προηγείται της άνοιας, αλλά μπορεί και να τη θεραπεύσει έως έναν βαθμό, αναφέρουν επιστήμονες από την Κλινική Μάγιο, στο Ρότσεστερ της Μινεσότα και το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, στο Σιάτλ.
Τρέξτε για να σώσετε... τη μνήμη σας
Κάνοντας τζόκινγκ μερικές φορές την εβδομάδα, διεγείρονται σημεία του εγκεφάλου που μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη λειτουργία της μνήμης, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Η μάχη της λειτουργικής άσκησης
Όπως κάθε Ιανουάριο, έτσι και φέτος χιλιάδες άνθρωποι σπεύδουν στα γυμναστήρια να χάσουν βάρος. Όμως φέτος κάποια γυμναστήρια φροντίζουν και τη δική τους «σιλουέτα»- προσπαθούν να περιορίσουν τα πάμπολλα μηχανήματα που πιάνουν πολύ χώρο και γυμνάζουν μόνο συγκεκριμένους μυς.
Το περπάτημα πήγε... περίπατο
Κουρασμένος, ράθυμος ή εγκλωβισμένος στην τηλεόραση και τον υπολογιστή, ο άνθρωπος στη δυτική κοινωνία έχει παραδοθεί σήμερα στην καθιστική ζωή. Τόσο που εκείνη η απλή φράση «πάμε για έναν περίπατο» τείνει να εξαφανιστεί από την καθημερινότητά του.
Διασείσεις για... κόκκινη κάρτα
Οι πρόσφατοι τραυματισμοί στο κεφάλι των ποδοσφαιριστών Δημήτρη Ελευθερόπουλου και Κριστιάν Κίβου έφεραν στο προσκήνιο τους κινδύνους που κρύβουν τα κτυπήματα στο κεφάλι - και υπενθυμίζουν την ζωτική σύσταση των ειδικών: «τέλος στο ματς, μετά από κάθε κτύπημα στο κεφάλι».
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Οι κατάλληλοι υποψήφιοι για εγχείρηση μυωπίας
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα