TA NEA Logo
Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Η χαλάρωση φέρνει τις καλές επιδόσεις στα σπορ
Η χαλάρωση είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα στο οποίο δεν δίνουμε μεγάλη σημασία, λένε οι προπονητές. Και όμως, είναι αυτή που θα κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο να επιτύχει ένας ασκούμενος το καλύτερο που μπορεί και στο να μην το επιτύχει.
2,5 ώρες γυμναστική την εβδομάδα για καλή υγεία
Δυόμισι ώρες μέτριας αεροβικής άσκησης την εβδομάδα είναι αρκετές για τους ενηλίκους που θέλουν να διατηρούνται σε καλή φυσική κατάσταση. Τα παιδιά και οι έφηβοι όμως χρειάζονται περισσότερη γυμναστική: τουλάχιστον μία ώρα ημερησίως.
Η γυμναστική προστατεύει από γρίπη και κρυολόγημα
Ολοένα περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι η συστηματική, ήπια φυσική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη των πιο συνηθισμένων λοιμώξεων του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος.
Κλείνουμε τα μάτια στον καρκίνο
Μέσα σε μία επταετία- από το ΄97 ώς το 2004- το ποσοστό των κρουσμάτων του καρκίνου έχει αυξηθεί κατά 25% στη χώρα μας. Ο καρκίνος αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτου στη χώρα μας, μετά τις καρδιαγγειακές παθήσεις: ευθύνεται για περίπου 25.000 θανάτους τον χρόνο.
Ρίξτε την πίεση με γυμναστική
Η άσκηση μπορεί να προλάβει την υπέρταση ή να λειτουργήσει ως αντιυπερτασικό «φάρμακο» σε όσους έχουν ήδη υψηλή πίεση. Οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι προγράμματα μέτριας άσκησης μειώνουν κατά 35% τον κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης.
Οι συνέπειες της υπερεντατικής προπόνησης
Το σύνδρομο της υπερπροπόνησης είναι μια παθολογική κατάσταση που εκδηλώνεται όταν πιέζει κανείς τον εαυτό του πάρα πολύ, επί πολύ καιρό. Μπορεί να αναπτυχθεί λόγω υπερβολικής άσκησης, λόγω υπερβολικά έντονης άσκησης ή εξαιτίας συνδυασμού των δύο.
Το γρήγορο τζόγκινγκ προστατεύει από τις πέτρες στη χολή
Σημαντικά μειωμένο κίνδυνο να αναπτύξουν χολολιθίαση διατρέχουν όσοι κάνουν τζόγκινγκ, ιδίως εάν το σωματικό βάρος τους είναι στα όρια του φυσιολογικού και διανύουν τρέχοντας γρήγορα μεγάλες αποστάσεις, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Χαμομήλι και άσκηση «εχθροί» του διαβήτη
Ελπίδες για τη δημιουργία νέου αντι-διαβητικού φαρμάκου δίνει μία ουσία που περιέχει το χαμομήλι, η οποία μετά από κλινικές δοκιμές έδειξε ότι προφυλάσσει από επιπλοκές του διαβήτη τύπου ΙΙ. Μία άλλη μελέτη δείχνει πως οι γυναίκες με οικογενειακό ιστορικό και παχυσαρκία μπορούν να μειώσουν κατά 22% τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη.
Το καλό σεξ περνάει από το... γυμναστήριο
Ο καλύτερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να απολαμβάνει κανείς μια καλή ερωτική ζωή, είναι να αποκτήσει και να διατηρήσει καλή φυσική κατάσταση. Αυτό προκύπτει από πολλές επιστημονικές μελέτες, οι οποίες έχουν δείξει ότι η συστηματική γυμναστική μπορεί να διεγείρει τη λίμπιντο, να βελτιώσει την ερωτική ευχαρίστηση και να προστατεύσει από την ανάπτυξη σεξουαλικών προβλημάτων - μεταξύ αυτών και η στυτική δυσλειτουργία.
Η γυμναστική «ασπίδα» κατά του καρκίνου
Oι ενήλικοι που γυμνάζονται συστηματικά διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο να παρουσιάσουν  διάφορες μορφές καρκίνου, αποκαλύπτει μια  νέα μελέτη.
Τα νέα βιντεοπαιχνίδια καίνε πολλές θερμίδες!
Καθησυχαστική για όσους γονείς ανησυχούν πως τα παιδιά τους ασχολούνται τόσο πολύ με βιντεοπαιχνίδια που θα γίνουν υπέρβαρα.
«Βελτιωτικό» μνήμης η άσκηση
Μέτρια σωματική δραστηριότητα, τρεις φορές την εβδομάδα, φαίνεται πως βελτιώνει τη μνήμη και η διανοητική απόδοση.
Από την παραλία στο γυμναστήριο
Όσοι το έχουν πάρει απόφαση, μετά το καλοκαίρι να φορέσουν τα χειμερινά αθλητικά παπούτσια τους ώστε να παραμείνουν εν δράσει, δεν έχουν παρά να διαλέξουν το κατάλληλο πρόγραμμα γυμναστικής για γράμμωση, απώλεια βάρους ή απλά για διατήρηση της φυσικής τους κατάστασης.
Προστατευθείτε από τα τραύματα της υπέρχρησης
Oι τραυματισμοί που παθαίνουν οι ασκούμενοι χωρίζονται σε δύο ευρείες κατηγορίες: στους οξείς (όπως ένα  κάταγμα ή ένα διάστρεμμα) και στους  τραυματισμούς λόγω υπέρχρησης που  εκδηλώνονται σταδιακά και είναι το επακόλουθο επαναλαμβανόμενων μικροτραυματισμών στους τένοντες, στα οστά  και στις αρθρώσεις, αναφέρει η Αμερικανική Ορθοπεδική Εταιρεία Αθλητιατρικής  (ΑΟSSΜ).
«Φάρμακο» η γυμναστική για τους ασθενείς
Η συστηματική γυμναστική έχει πολλά οφέλη να προσφέρει στην υγεία. Δεν συμβάλλει όμως μόνο στην πρόληψη πολυάριθμων νοσημάτων, αλλά έχει πολλά να προσφέρει και σε άτομα που ήδη είναι άρρωστα.
Πείτε «αντίο» στο ασανσέρ…
Αν ξεχάσετε το ασανσέρ και αρχίσετε να ανεβοκατεβαίνετε από τις σκάλες, μπορεί να σώσετε τη ζωή σας. Και αυτό, διότι μέσα σε 12 εβδομάδες θα είχε βελτιωθεί η φυσική σας κατάσταση, θα ελαττωθεί το ποσοστό λίπους στο σώμα σας και θα μειωθεί η πίεση και η χοληστερίνη σας...
Διαβήτης: προάγγελος μακροζωίας η γυμναστική
Εάν είστε άντρας και πάσχετε από διαβήτη τύπου 2, καλό είναι να περπατάτε με γρήγορο βήμα επί τουλάχιστον μισή ώρα, πέντε μέρες την εβδομάδα: μία νέα μελέτη έδειξε πως η καλή φυσική κατάσταση αποτελεί για τους διαβητικούς άντρες πιο σημαντικό προάγγελο μακροζωίας απ΄ ό,τι το σωματικό βάρος τους.
7 τρόποι για να αποφύγετε τους τραυματισμούς στο τζόγκινγκ
Οι τραυματισμοί είναι αρκετά συνηθισμένοι μεταξύ των ερασιτεχνών και των επαγγελματιών δρομέων, αναφέρει η Αμερικανική Ακαδημία Ορθοπεδικών Χειρουργών (AAOS). Πολλοί από αυτούς όμως θα μπορούσαν να αποφευχθούν με τη βοήθεια ορισμένων απλών μέτρων...
Η γυμναστική «φάρμακο» για το άσθμα
Με εξαίρεση μια ασυνήθιστα ειδική μορφή άσθματος, που αιτιολογικά συνδέεται με την άσκηση και προκαλείται ειδικά από αυτήν, το σύνολο των νέων παιδιών που εμφανίζουν ασθματικές εκδηλώσεις, όχι μόνο μπορούν, αλλά και πρέπει να γυμνάζονται κανονικά, αναφέρουν Έλληνες επιστήμονες.
Καλύτερα παχύς και γυμνασμένος παρά αδύνατος κι αγύμναστος
Τελικά, το βάρος δεν αποτελεί αξιόπιστο κριτήριο για την κατάσταση της υγείας του ανθρώπου. Σύμφωνα μάλιστα με τις τελευταίες έρευνες, αρκετοί υπέρβαροι ή παχύσαρκοι που διατηρούν όμως καλή φυσική κατάσταση αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών προβλημάτων από άτομα που έχουν το κανονικό βάρος.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Οι κατάλληλοι υποψήφιοι για εγχείρηση μυωπίας
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα