TA NEA Logo
Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Ο χάρτης του τζόγγινγκ στην Αθήνα
Αφιλόξενο είναι το Λεκανοπέδιο για όσους θέλουν να κάνουν τζόγκινγκ ή απλώς να περπατήσουν. Οι ελεύθεροι χώροι είναι λιγοστοί, ενώ το τσιμέντο και τα αυτοκίνητα δεν επιτρέπουν στους λάτρεις της φυσικής δραστηριότητας να ασκηθούν με ασφάλεια.
Τα μυστικά της ιδανικής προπόνησης
Μια ολοκληρωμένη προπόνηση πρέπει να περιλαμβάνει ασκήσεις για δύναμη, ασκήσεις για ευλυγισία και αεροβικές ασκήσεις, καθώς και να αυξάνει όσο χρειάζεται τους καρδιακούς παλμούς.
Προσοχή στα ριμπάουντ
Αν παίζετε μπάσκετ, ο ευκολότερος τρόπος να τραυματιστείτε είναι όταν παίρνετε ριμπάουντ, αναφέρει η «Αμερικανική Επιθεώρηση Αθλητιατρικής» (ΑJSΜ).
Τζόγκινγκ: η ήττα του καναπέ
Ένα απλό ζευγάρι αθλητικά παπούτσια και μια φόρμα είναι για πολλούς υπεραρκετός εξοπλισμός για το τζόγκινγκ. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό είναι μύθος. Μπορεί να θεωρείται μια από τις πιο εύκολες και απλές μορφές σωματικής δραστηριότητας, όμως το τζόγκινγκ κρύβει παγίδες, ειδικά για τους αρχάριους.
Πως να αποφύγετε τους τραυματισμούς στο ποδόσφαιρο
Oι άνθρωποι που παίζουν μπάλα διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να τραυματιστούν στα κάτω άκρα και χρειάζεται να λαμβάνουν προστατευτικά μέτρα, προειδοποιεί η Αμερικανική Ποδιατρική Ιατρική Εταιρεία (ΑΡΜΑ)
Γυμναστική κατά της δυσκοιλιότητας
Η τακτική σωματική άσκηση μπορεί να ανακουφίσει τη δυσκοιλιότητα που ταλαιπωρεί τα άτομα που πάσχουν από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.
Ευεργετική η προπόνηση μετά... μουσικής
Μέχρι και 15% ενδέχεται να αυξηθεί η φυσική αντοχή όσων ασκούνται υπό τον ήχο μελωδικής μουσική, υποστηρίζει έρευνα που δημοσιεύει το περιοδικό αθλητικής ψυχολογίας «Journal of Sport and Exercise Psychology». Κορυφαίοι αθλητές, όπως ο μαραθωνοδρόμος Χαϊλέ Γκεμπρελασιέ, προπονούνται συστηματικά ακούγοντας μουσική.
Ευεργετική ακόμη και μία προπόνηση
Μία και μόνο προπόνηση είναι αρκετή για να επιταχυνθεί ο ρυθμός καύσης του λίπους στους παχύσαρκους ανθρώπους και να βελτιωθεί ο μεταβολισμός τους, σύμφωνα με μια νέα, μικρή μελέτη.
Η καλύτερη δίαιτα είναι το περπάτημα
Ακολουθήστε τη μεσογειακή διατροφή και περπατήστε 30 λεπτά κάθε μέρα». Αυτή είναι η συμβουλή για καλή υγεία που δίνει στους Έλληνες που βλέπουν τη ζυγαριά σαν τον... μεγαλύτερο εχθρό τους, ο Αμερικανός καθηγητής δρ Steven Βlair, ο γκουρού της άσκησης όπως είναι γνωστός...
Η χαλάρωση φέρνει τις καλές επιδόσεις στα σπορ
Η χαλάρωση είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα στο οποίο δεν δίνουμε μεγάλη σημασία, λένε οι προπονητές. Και όμως, είναι αυτή που θα κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο να επιτύχει ένας ασκούμενος το καλύτερο που μπορεί και στο να μην το επιτύχει.
2,5 ώρες γυμναστική την εβδομάδα για καλή υγεία
Δυόμισι ώρες μέτριας αεροβικής άσκησης την εβδομάδα είναι αρκετές για τους ενηλίκους που θέλουν να διατηρούνται σε καλή φυσική κατάσταση. Τα παιδιά και οι έφηβοι όμως χρειάζονται περισσότερη γυμναστική: τουλάχιστον μία ώρα ημερησίως.
Η γυμναστική προστατεύει από γρίπη και κρυολόγημα
Ολοένα περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι η συστηματική, ήπια φυσική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη των πιο συνηθισμένων λοιμώξεων του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος.
Κλείνουμε τα μάτια στον καρκίνο
Μέσα σε μία επταετία- από το ΄97 ώς το 2004- το ποσοστό των κρουσμάτων του καρκίνου έχει αυξηθεί κατά 25% στη χώρα μας. Ο καρκίνος αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτου στη χώρα μας, μετά τις καρδιαγγειακές παθήσεις: ευθύνεται για περίπου 25.000 θανάτους τον χρόνο.
Ρίξτε την πίεση με γυμναστική
Η άσκηση μπορεί να προλάβει την υπέρταση ή να λειτουργήσει ως αντιυπερτασικό «φάρμακο» σε όσους έχουν ήδη υψηλή πίεση. Οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι προγράμματα μέτριας άσκησης μειώνουν κατά 35% τον κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης.
Οι συνέπειες της υπερεντατικής προπόνησης
Το σύνδρομο της υπερπροπόνησης είναι μια παθολογική κατάσταση που εκδηλώνεται όταν πιέζει κανείς τον εαυτό του πάρα πολύ, επί πολύ καιρό. Μπορεί να αναπτυχθεί λόγω υπερβολικής άσκησης, λόγω υπερβολικά έντονης άσκησης ή εξαιτίας συνδυασμού των δύο.
Το γρήγορο τζόγκινγκ προστατεύει από τις πέτρες στη χολή
Σημαντικά μειωμένο κίνδυνο να αναπτύξουν χολολιθίαση διατρέχουν όσοι κάνουν τζόγκινγκ, ιδίως εάν το σωματικό βάρος τους είναι στα όρια του φυσιολογικού και διανύουν τρέχοντας γρήγορα μεγάλες αποστάσεις, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Χαμομήλι και άσκηση «εχθροί» του διαβήτη
Ελπίδες για τη δημιουργία νέου αντι-διαβητικού φαρμάκου δίνει μία ουσία που περιέχει το χαμομήλι, η οποία μετά από κλινικές δοκιμές έδειξε ότι προφυλάσσει από επιπλοκές του διαβήτη τύπου ΙΙ. Μία άλλη μελέτη δείχνει πως οι γυναίκες με οικογενειακό ιστορικό και παχυσαρκία μπορούν να μειώσουν κατά 22% τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη.
Το καλό σεξ περνάει από το... γυμναστήριο
Ο καλύτερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να απολαμβάνει κανείς μια καλή ερωτική ζωή, είναι να αποκτήσει και να διατηρήσει καλή φυσική κατάσταση. Αυτό προκύπτει από πολλές επιστημονικές μελέτες, οι οποίες έχουν δείξει ότι η συστηματική γυμναστική μπορεί να διεγείρει τη λίμπιντο, να βελτιώσει την ερωτική ευχαρίστηση και να προστατεύσει από την ανάπτυξη σεξουαλικών προβλημάτων - μεταξύ αυτών και η στυτική δυσλειτουργία.
Η γυμναστική «ασπίδα» κατά του καρκίνου
Oι ενήλικοι που γυμνάζονται συστηματικά διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο να παρουσιάσουν  διάφορες μορφές καρκίνου, αποκαλύπτει μια  νέα μελέτη.
Τα νέα βιντεοπαιχνίδια καίνε πολλές θερμίδες!
Καθησυχαστική για όσους γονείς ανησυχούν πως τα παιδιά τους ασχολούνται τόσο πολύ με βιντεοπαιχνίδια που θα γίνουν υπέρβαρα.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα