TA NEA Logo
Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Οι διατάσεις ωφελούν τις αρθρώσεις
Λίγες ασκήσεις διατάσεων (στρέτσινγκ) πριν από την προπόνηση βελτιώνουν προσωρινά το εύρος της κινητικότητας των αρθρώσεων και δεν εξασθενούν τους μυς, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Τρέξτε για τη ζωή σας...
Αν θέλετε να ζήσετε πολλά και καλά χρόνια, βάλτε το τζόγγινγκ στη ζωή σας, συνιστούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ. Μελετώντας επί δύο δεκαετίες μερικές εκατοντάδες εθελοντές, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το τζόγγινγκ παρατείνει τη ζωή και προστατεύει από τα κινητικά προβλήματα.
Πως να αποφύγετε τους τραυματισμούς στα γόνατα κατά την άσκηση
Οι τραυματισμοί στα γόνατα, ιδίως στους συνδέσμους και στους μηνίσκους, είναι πολύ συνηθισμένοι. Τις περισσότερες πιθανότητες τραυματισμού στα γόνατα διατρέχουν οι ασκούμενοι που παίζουν τένις, σκουός, ποδόσφαιρο ή κάνουν σκι.
Η άσκηση προστατεύει από το μεταβολικό σύνδρομο
Μείωση των κινδύνων που προκαλούν μεταβολικό σύνδρομο επιτυγχάνει σωματική δραστηριότητα. Μάλιστα, όσο πιο έντονη είναι η γυμναστική, τόσο περισσότερο μειώνεται ο κίνδυνος εκδήλωσης της νόσου, ενώ η αερόβια άσκηση φέρεται η αποτελεσματικότερη.
Χάστε κιλά με παιχνίδια στην παραλία
Οι καλοκαιρινές διακοπές δεν προσφέρονται μόνο για χαλάρωση αλλά και για απώλεια βάρους. Η απόδειξη: με μία ώρα κολύμβησης μπορεί κανείς να «ξεφορτωθεί» 511 θερμίδες, ενώ με 60 λεπτά παιχνιδιού στην άμμο παρέα με φίλους, παίζοντας παραδείγματος χάριν beach volley ή ρακέτες, μπορεί να χάσει κάποιος έως και 600 θερμίδες - όσες δηλαδή έχουν δύο κομμάτια τούρτας! Επιπλέον, μόλις 15 ημέρες καθημερινής άσκησης στην παραλία αρκούν για να ωφελήσει κανείς σημαντικά το σώμα και την εμφάνισή του.
Πιο γρήγοροι οι αθλητές δίπλα στους αφέτες
Έχει σημασία ποιος δρομέας βρίσκεται πιο  κοντά στον αφέτη κατά την έναρξη ενός αγώνα; Πιθανώς ναι, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Ποια είδη ασκήσεως καταπολεμούν την κατάθλιψη
Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στην «Επιθεώρηση  της Αμερικανικής Εταιρείας  Προληπτικής Ιατρικής» έδειξε  ότι η μετρίου εντάσεως αερόβια άσκηση, που πραγματοποιείται τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα, μπορεί να αμβλύνει κατά 50% τα  συμπτώματα της κατάθλιψης.
Η αεροβική άσκηση κόβει την όρεξη
Σημαντική μείωση του σωματικού  λίπους αλλά και πτώση της πρόσληψης θερμίδων παρουσίασε ομάδα υπέρβαρων και παχύσαρκων  ενηλίκων έπειτα από τρίμηνη αερόβια άσκηση, χωρίς διατροφικές  αλλαγές.
Τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» της άσκησης στην τρίτη ηλικία
Η γυμναστική στην τρίτη ηλικία μπορεί να προσφέρει αρκετά σωματικά και ψυχικά οφέλη, αλλά μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς και κατ’ επέκταση μακροχρόνια ταλαιπωρία. Για να προστατευθείτε, ακολουθήστε τους βασικούς κανόνες προπόνησης για... ώριμα σώματα.
Η γυμναστική «κλειδί» μακροζωίας για τους διαβητικούς
Εάν είστε άντρας και πάσχετε από διαβήτη τύπου 2, φροντίστε να αποκτήσετε καλή φυσική κατάσταση: είναι ίσως πιο σημαντικός προάγγελος μακροζωίας για εσάς, απ΄ ό,τι τα κιλά σας, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Η σωστή θεραπεία για τα διαστρέμματα αστραγάλου
Τα διαστρέμματα ποδοκνημικής άρθρωσης (αστραγάλου, δηλαδή) είναι πολύ συνηθισμένα μεταξύ των ασκουμένων. Αν δεν αντιμετωπιστούν σωστά, μπορεί να δημιουργήσουν πολλά προβλήματα στο μέλλον.
Πως θα προστατεύσετε τη μέση σας
Τα τραβήγματα και οι κάθε είδους κακώσεις στη μέση είναι συνηθισμένο φαινόμενο στους μη επαγγελματίες οι οποίοι είθισται να γυμνάζονται δίχως να έχουν πρώτα προθερμανθεί και «τα δίνουν όλα» από την πρώτη στιγμή.
Συμβουλές για ασφαλή άσκηση στη ζέστη
Η γυμναστική σε υπαίθριους χώρους όταν κάνει ζέστη είναι απαιτητική για τον οργανισμό και εάν οι ασκούμενοι δεν λάβουν τα ενδεδειγμένα μέτρα, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν ασθένειες που κυμαίνονται από θερμική εξάντληση έως θερμοπληξία.
Απαραίτητη η άσκηση στο άσθμα
Ένα στα τέσσερα παιδιά και ένας στους 10 ενήλικες πάσχουν από άσθμα, το οποίο πολλοί νομίζουν πως καθιστά απαγορευτική την άσκηση. Ωστόσο, με την κατάλληλη αγωγή όλοι οι πάσχοντες, ανεξαρτήτως ηλικίας, μπορούν να ασκηθούν.
Διαδικτυακό τεστ βαθμολογεί τη φυσική κατάσταση
Με ένα ειδικό τεστ, το οποίο κατήρτισε το Συμβούλιο Φυσικής Κατάστασης και Αθλημάτων  (CΡFS) του Λευκού Οίκου, μπορούν οι ενήλικες να αξιολογήσουν την φυσική τους κατάσταση και να μάθουν τι πρέπει να κάνουν για να την βελτιώσουν.
Η γυμναστική προστατεύει από τον καρκίνο του μαστού
Οι γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας οι οποίες γυμνάζονται συστηματικά έχουν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες  να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού σε σύγκριση με τις καθιστικές συνομηλίκους τους, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Γιατί δεν πρέπει να σταματάμε την άσκηση
Οι λάτρεις της γυμναστικής καλό είναι να μην εγκαταλείψουν την άσκηση, διότι μέσα σε μόλις 14 ημέρες θα αρχίσουν να αυξάνονται διάφοροι δείκτες στο αίμα τους, που υποδηλώνουν ότι η υγεία τους έχει αρχίσει να υπονομεύεται, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Τα συν και τα πλην του τζόγκινγκ σε διάδρομο
Πεζοδρόμιο ή κυλιόμενος διάδρομος;  Οι περισσότεροι δεινοί δρομείς προτιμούν είτε το ένα είτε το άλλο, αλλά  μήπως τα δύο παρέχουν διαφορετικά αποτελέσματα στη φυσική κατάσταση;  Σύμφωνα με αρκετές μελέτες, η απάντηση  δεν είναι και τόσο απλή.
«Ελιξίριο» νεότητας η αεροβική άσκηση
Η συστηματική, υψηλής εντάσεως αεροβική γυμναστική μπορεί να επιβραδύνει το βιολογικό γήρας έως 12 χρόνια, σύμφωνα με μια νέα ανασκόπηση της ιατρικής βιβλιογραφίας.
Ήπια γυμναστική για τα αγόρια
Για τα παχύσαρκα αγόρια, η χαμηλής εντάσεως γυμναστική, όπως η βάδιση ή η ποδηλασία σε ίσιο δρόμο, μπορεί να είναι καλύτερη για την καύση του λίπους απ΄ ό,τι οι πιο έντονες δραστηριότητες, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Οι κατάλληλοι υποψήφιοι για εγχείρηση μυωπίας
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα