TA NEA Logo
Σάββατο 29 Απριλίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Πείτε «αντίο» στο ασανσέρ…
Αν ξεχάσετε το ασανσέρ και αρχίσετε να ανεβοκατεβαίνετε από τις σκάλες, μπορεί να σώσετε τη ζωή σας. Και αυτό, διότι μέσα σε 12 εβδομάδες θα είχε βελτιωθεί η φυσική σας κατάσταση, θα ελαττωθεί το ποσοστό λίπους στο σώμα σας και θα μειωθεί η πίεση και η χοληστερίνη σας...
Διαβήτης: προάγγελος μακροζωίας η γυμναστική
Εάν είστε άντρας και πάσχετε από διαβήτη τύπου 2, καλό είναι να περπατάτε με γρήγορο βήμα επί τουλάχιστον μισή ώρα, πέντε μέρες την εβδομάδα: μία νέα μελέτη έδειξε πως η καλή φυσική κατάσταση αποτελεί για τους διαβητικούς άντρες πιο σημαντικό προάγγελο μακροζωίας απ΄ ό,τι το σωματικό βάρος τους.
7 τρόποι για να αποφύγετε τους τραυματισμούς στο τζόγκινγκ
Οι τραυματισμοί είναι αρκετά συνηθισμένοι μεταξύ των ερασιτεχνών και των επαγγελματιών δρομέων, αναφέρει η Αμερικανική Ακαδημία Ορθοπεδικών Χειρουργών (AAOS). Πολλοί από αυτούς όμως θα μπορούσαν να αποφευχθούν με τη βοήθεια ορισμένων απλών μέτρων...
Η γυμναστική «φάρμακο» για το άσθμα
Με εξαίρεση μια ασυνήθιστα ειδική μορφή άσθματος, που αιτιολογικά συνδέεται με την άσκηση και προκαλείται ειδικά από αυτήν, το σύνολο των νέων παιδιών που εμφανίζουν ασθματικές εκδηλώσεις, όχι μόνο μπορούν, αλλά και πρέπει να γυμνάζονται κανονικά, αναφέρουν Έλληνες επιστήμονες.
Καλύτερα παχύς και γυμνασμένος παρά αδύνατος κι αγύμναστος
Τελικά, το βάρος δεν αποτελεί αξιόπιστο κριτήριο για την κατάσταση της υγείας του ανθρώπου. Σύμφωνα μάλιστα με τις τελευταίες έρευνες, αρκετοί υπέρβαροι ή παχύσαρκοι που διατηρούν όμως καλή φυσική κατάσταση αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών προβλημάτων από άτομα που έχουν το κανονικό βάρος.
Τα βιντεοπαιχνίδια που γυμνάζουν το σώμα
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν ενοχοποιηθεί από αρκετές επιστημονικές μελέτες ότι κρατούν το σώμα σε αδράνεια και συντελούν στην παχυσαρκία. Τα δεδομένα όμως μεταβάλλονται άρδην, μιας και η νέα γενιά βιντεοπαιχνιδιών επικεντρώνεται στη φυσική δραστηριότητα και σε τεχνικές χαλάρωσης.
Γυμναστική κατά του καρκίνου
Ολοένα περισσότερα γυμναστήρια στις ΗΠΑ προσφέρουν στους ασκούμενους ειδικά μαθήματα γυμναστικής, τα οποία έχουν σχεδιαστεί όχι μόνο για να επιταχύνουν την ανάρρωση από τον καρκίνο, αλλά και να καταπολεμήσουν την κούραση από τη χημειοθεραπεία, το λεμφικό οίδημα και την απώλεια του μυϊκού τόνου που επιφέρει η νόσος. Η τάση αυτή προέκυψε έπειτα από τη δημοσιοποίηση μελετών που έδειξαν ότι η γυμναστική μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη στην καταπολέμηση των επιπτώσεων του καρκίνου.
Έρχεται το τέλος των ρεκόρ
Το πρόσφατο παγκόσμιο ρεκόρ του ταχύτερου ανθρώπου του κόσμου, Ουσέιν Μπολτ, που κατάφερε να διανύσει 100 μέτρα σε λιγότερα από 9,7 δευτερόλεπτα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου, ναι μεν καθήλωσε τους λάτρεις του στίβου, γέννησε όμως παράλληλα και επιστημονικά ερωτήματα για τα όρια του ανθρώπινου σώματος.
Οι διατάσεις ωφελούν τις αρθρώσεις
Λίγες ασκήσεις διατάσεων (στρέτσινγκ) πριν από την προπόνηση βελτιώνουν προσωρινά το εύρος της κινητικότητας των αρθρώσεων και δεν εξασθενούν τους μυς, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Τρέξτε για τη ζωή σας...
Αν θέλετε να ζήσετε πολλά και καλά χρόνια, βάλτε το τζόγγινγκ στη ζωή σας, συνιστούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ. Μελετώντας επί δύο δεκαετίες μερικές εκατοντάδες εθελοντές, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το τζόγγινγκ παρατείνει τη ζωή και προστατεύει από τα κινητικά προβλήματα.
Πως να αποφύγετε τους τραυματισμούς στα γόνατα κατά την άσκηση
Οι τραυματισμοί στα γόνατα, ιδίως στους συνδέσμους και στους μηνίσκους, είναι πολύ συνηθισμένοι. Τις περισσότερες πιθανότητες τραυματισμού στα γόνατα διατρέχουν οι ασκούμενοι που παίζουν τένις, σκουός, ποδόσφαιρο ή κάνουν σκι.
Η άσκηση προστατεύει από το μεταβολικό σύνδρομο
Μείωση των κινδύνων που προκαλούν μεταβολικό σύνδρομο επιτυγχάνει σωματική δραστηριότητα. Μάλιστα, όσο πιο έντονη είναι η γυμναστική, τόσο περισσότερο μειώνεται ο κίνδυνος εκδήλωσης της νόσου, ενώ η αερόβια άσκηση φέρεται η αποτελεσματικότερη.
Χάστε κιλά με παιχνίδια στην παραλία
Οι καλοκαιρινές διακοπές δεν προσφέρονται μόνο για χαλάρωση αλλά και για απώλεια βάρους. Η απόδειξη: με μία ώρα κολύμβησης μπορεί κανείς να «ξεφορτωθεί» 511 θερμίδες, ενώ με 60 λεπτά παιχνιδιού στην άμμο παρέα με φίλους, παίζοντας παραδείγματος χάριν beach volley ή ρακέτες, μπορεί να χάσει κάποιος έως και 600 θερμίδες - όσες δηλαδή έχουν δύο κομμάτια τούρτας! Επιπλέον, μόλις 15 ημέρες καθημερινής άσκησης στην παραλία αρκούν για να ωφελήσει κανείς σημαντικά το σώμα και την εμφάνισή του.
Πιο γρήγοροι οι αθλητές δίπλα στους αφέτες
Έχει σημασία ποιος δρομέας βρίσκεται πιο  κοντά στον αφέτη κατά την έναρξη ενός αγώνα; Πιθανώς ναι, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Ποια είδη ασκήσεως καταπολεμούν την κατάθλιψη
Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στην «Επιθεώρηση  της Αμερικανικής Εταιρείας  Προληπτικής Ιατρικής» έδειξε  ότι η μετρίου εντάσεως αερόβια άσκηση, που πραγματοποιείται τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα, μπορεί να αμβλύνει κατά 50% τα  συμπτώματα της κατάθλιψης.
Η αεροβική άσκηση κόβει την όρεξη
Σημαντική μείωση του σωματικού  λίπους αλλά και πτώση της πρόσληψης θερμίδων παρουσίασε ομάδα υπέρβαρων και παχύσαρκων  ενηλίκων έπειτα από τρίμηνη αερόβια άσκηση, χωρίς διατροφικές  αλλαγές.
Τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» της άσκησης στην τρίτη ηλικία
Η γυμναστική στην τρίτη ηλικία μπορεί να προσφέρει αρκετά σωματικά και ψυχικά οφέλη, αλλά μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς και κατ’ επέκταση μακροχρόνια ταλαιπωρία. Για να προστατευθείτε, ακολουθήστε τους βασικούς κανόνες προπόνησης για... ώριμα σώματα.
Η γυμναστική «κλειδί» μακροζωίας για τους διαβητικούς
Εάν είστε άντρας και πάσχετε από διαβήτη τύπου 2, φροντίστε να αποκτήσετε καλή φυσική κατάσταση: είναι ίσως πιο σημαντικός προάγγελος μακροζωίας για εσάς, απ΄ ό,τι τα κιλά σας, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Η σωστή θεραπεία για τα διαστρέμματα αστραγάλου
Τα διαστρέμματα ποδοκνημικής άρθρωσης (αστραγάλου, δηλαδή) είναι πολύ συνηθισμένα μεταξύ των ασκουμένων. Αν δεν αντιμετωπιστούν σωστά, μπορεί να δημιουργήσουν πολλά προβλήματα στο μέλλον.
Πως θα προστατεύσετε τη μέση σας
Τα τραβήγματα και οι κάθε είδους κακώσεις στη μέση είναι συνηθισμένο φαινόμενο στους μη επαγγελματίες οι οποίοι είθισται να γυμνάζονται δίχως να έχουν πρώτα προθερμανθεί και «τα δίνουν όλα» από την πρώτη στιγμή.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα