TA NEA Logo
Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Δύο διαδεδομένοι μύθοι για τη γυμναστική
Oρισμένες θεωρίες γύρω από τη γυμναστική, όπως το ότι το τζόγκινγκ προκαλεί ευφορία, τελικά αποδείχθηκε ότι έχουν βάση. Δύο άλλες, όμως (το ότι η καλή προπόνηση είναι η επώδυνη και το ότι το τζόγγινγκ προκαλεί αρθρίτιδα), αποτελούν μύθο.
Απέδειξαν ότι το τζόγκινγκ προκαλεί ευφορία
Επιστήμονες από τη Γερμανία, χρησιμοποιώντας ό,τι νεώτερο στον τομέα της νευροεπιστήμης, αναφέρουν στο τρέχον τεύχος της Επιθεώρησης «Cerebral Cortex» πως είναι απολύτως αληθής η πεποίθηση του κόσμου για τις ωφέλιμες επιδράσεις του τζόγκινγκ στην ψυχική διάθεση.
Γιατί δεν πρέπει να κάνουμε τζόγγινγκ κρυωμένοι
Όσοι τρέχουν συστηματικά δεν επιθυμούν  να διακόπτουν το πρόγραμμά τους, ακόμα  και όταν είναι άρρωστοι. Ωστόσο, μερικές φορές αυτό είναι απαραίτητο, σύμφωνα με τα έως τώρα επιστημονικά στοιχεία.
Η σωστή άσκηση για κάθε γυναίκα
Η καλύτερη φίλη της γυναίκας αποδεικνύεται η άσκηση, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες. Έχει βρεθεί ότι είναι «φάρμακο» για το πάχος, το στρες, τις αϋπνίες, την κατάθλιψη, την οστεοπόρωση και τις καρδιοπάθειες του ασθενούς φύλου.
Πόσο απαραίτητες είναι οι διατάσεις
Οι διατάσεις (στρέτσινγκ) που επί δεκαετίες θεωρούνταν απαραίτητες για αποφυγή των τραυματισμών και μείωση του πόνου από την γυμναστική,  μπορεί τελικά να μην εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους- όχι όλες, τουλάχιστον.
Η ήπια άσκηση είναι φάρμακο για την κούραση
Όταν ένας άνθρωπος καταρρέει από την κούραση, το τελευταίο που θέλει είναι να γυμναστεί. Όμως μία νέα μελέτη δείχνει ότι η συστηματική, χαμηλής έντασης γυμναστική μπορεί να τονώσει την ενεργητικότητα ανθρώπων που πάσχουν από επίμονη κούραση.
Η γυμναστική «ασπίδα» για το εγκεφαλικό
Ασπίδα προστασίας εναντίον των εγκεφαλικών επεισοδίων αποτελεί η μετρίας εντάσεως, αεροβική φυσική δραστηριότητα, σύμφωνα με μία νέα, μεγάλη, πολυετή μελέτη.
Η άσκηση δεν έχει ηλικία
Όλοι ξέρουμε τι συμβαίνει συνήθως όταν γερνάμε. Περπατάμε  ολοένα και πιο αργά, γινόμαστε ολοένα πιο αδύναμοι, τα  βήματά μας είναι ολοένα πιο μικρά και ασταθή και χάνουμε την  αίσθηση της ισορροπίας.
Γιατί παχαίνουν όσοι γυμνάζονται περιστασιακά
Oι άνθρωποι που αρχίζουν να γυμνάζονται και σταματούν, για να ξαναρχίσουν αργότερα, όχι μόνον δεν βελτιώνουν τη φυσική τους κατάσταση αλλά παχαίνουν κιόλας, προειδοποιούν Αμερικανοί επιστήμονες.
Οι κίνδυνοι από την υπαίθρια άσκηση τον χειμώνα
Σε πολλούς ανθρώπους αρέσει να γυμνάζονται συστηματικά σε υπαίθριους χώρους και γι΄ αυτό πρέπει να αντιμετωπίζουν κλιματικές συνθήκες που κυμαίνονται από πολύ κρύο έως καύσωνα. Οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν αποκλείουν την υπαίθρια γυμναστική, αρκεί να πληρούνται ορισμένοι κανόνες.
Εγγύηση καλής υγείας η γυμναστική για τους άνδρες
Η συστηματική άσκηση, ακόμα και αν είναι σύντομη και γίνεται μέρα παρά μέρα, μπορεί να παρατείνει σημαντικά τη ζωή των ανδρών, αποκαλύπτει μια νέα μελέτη σε μεσήλικες εθελοντές.
Πως να διατηρήσετε την ισορροπία σας
Όποιος έχει χάσει την ισορροπία του - ακόμα και επειδή έκανε κάτι τόσο απλό, όσο το να γυρνάει γύρω-γύρω πολύ γρήγορα - ξέρει καλά πόσο αποπροσανατολιστική και επικίνδυνη είναι η απώλεια της ισορροπίας. Χωρίς αυτήν, σχεδόν τα πάντα στην ζωή μπορεί να αποδειχθούν ανυπέρβλητα εμπόδια. Δυστυχώς, η ισορροπία αρχίζει να φθίνει μετά την ηλικία των 20 ετών και εξακολουθεί έκτοτε να πέφτει - κυριολεκτικά και μεταφορικά - εκτός κι αν λάβει κανείς τα μέτρα του για να τη διατηρήσει. Ευτυχώς, υπάρχουν ασκήσεις που μπορούν να μας βοηθήσουν να τη διατηρήσουμε - και ειδικά τεστ για να μάθουμε πόσο καλή είναι (ή δεν είναι) η ισορροπία που τώρα έχουμε...
Τα ποδόμετρα μας κάνουν να περπατάμε περισσότερο
Oι άνθρωποι που αρχίζουν πρόγραμμα βάδισης για να βελτιώσουν την υγεία τους αποκομίζουν μεγαλύτερα οφέλη όταν χρησιμοποιούν το ποδόμετρο, μία ειδική συσκευή που μετράει τα βήματα, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Γιατί δεν πρέπει να προπονείστε δίπλα σε... καλογυμνασμένους
Τροχοπέδη στην προπόνηση των άλλων μπορεί να αποτελούν οι ιδιαίτερα γυμνασμένοι νέοι, καθώς μία νέα μελέτη έδειξε πως όσοι γυμνάζονται δίπλα σε ανθρώπους με καλογυμνασμένο σώμα διαθέτουν λιγότερο χρόνο στην προπόνησή τους και αισθάνονται άσχημα για το σώμα τους.
Πώς να αποφύγετε τους τραυματισμούς σε σκι και snowboard
Oι μεγάλες ταχύτητες και οι πολύπλοκοι ελιγμοί προκαλούν ολοένα περισσότερους σοβαρούς τραυματισμούς στους ασχολούμενους με τα χειμερινά σπορ, προειδοποιεί η επιθεώρηση «Ιnjury Ρrevention».
Προάγγελος μακροζωίας η ταχύτητα βάδισης
Όσοι περπατούν γρήγορα, έχουν αυξημένες πιθανότητες να ζήσουν μέχρι τα βαθιά τους γηρατειά, σύμφωνα με δύο νέες μελέτες που διεξήχθησαν σε μεγάλης ηλικίας εθελοντές.
Προστασία από τα μικρόβια στο γυμναστήριο
Τα μικρόβια που μπορεί να κολλήσει κανείς στο γυμναστήριο είναι πολλά και ποικίλα, αλλά με την υιοθέτηση μερικών απλών μέτρων οι ασκούμενοι μπορούν να προστατευθούν από αυτά.
Το στρέτσινγκ δεν προλαμβάνει τον μυϊκό πόνο
Αμφιβολίες για την αξία των διατάσεων των μυών γεννά μία νέα μελέτη που έδειξε ότι το στρέτσινγκ πριν ή μετά την προπόνηση δεν προλαμβάνει τον μυϊκό πόνο. Η μελέτη βασίσθηκε στην εκ νέου ανάλυση δέκα προγενέστερων ερευνητικών εργασιών.
Οι καλύτερες ασκήσεις για γερή πλάτη
Τα προβλήματα της σπονδυλικής στήλης αποτελούν αληθινή μάστιγα μεταξύ  των ασκουμένων. Η «Βρετανική Επιθεώρηση Αθλητιατρικής» ανέφερε προσφάτως  πως το 85% των εφήβων αθλητών του τένις εμφανίζουν  προβλήματα από κύστεις και  κατάγματα έως αρθρίτιδες και  κήλες.
Αθλητικά παπούτσια: πιο ακριβό δεν σημαίνει κατ΄ ανάγκην πιο καλό
Όταν ένας λάτρης του τζόγκινγκ διαλέγει αθλητικά παπούτσια, αυτό που πρέπει να κοιτάει είναι αν ταιριάζουν στα πόδια του και όχι πόσο κοστίζουν, σύμφωνα με μία νέα μελέτη που δημοσιεύεται στη «Βρετανική Επιθεώρηση Αθλητιατρικής».
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Οι κατάλληλοι υποψήφιοι για εγχείρηση μυωπίας
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα