TA NEA Logo
Κυριακή 20 Αυγούστου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» της άσκησης στην τρίτη ηλικία
Η γυμναστική στην τρίτη ηλικία μπορεί να προσφέρει αρκετά σωματικά και ψυχικά οφέλη, αλλά μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς και κατ’ επέκταση μακροχρόνια ταλαιπωρία. Για να προστατευθείτε, ακολουθήστε τους βασικούς κανόνες προπόνησης για... ώριμα σώματα.
Η γυμναστική «κλειδί» μακροζωίας για τους διαβητικούς
Εάν είστε άντρας και πάσχετε από διαβήτη τύπου 2, φροντίστε να αποκτήσετε καλή φυσική κατάσταση: είναι ίσως πιο σημαντικός προάγγελος μακροζωίας για εσάς, απ΄ ό,τι τα κιλά σας, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Η σωστή θεραπεία για τα διαστρέμματα αστραγάλου
Τα διαστρέμματα ποδοκνημικής άρθρωσης (αστραγάλου, δηλαδή) είναι πολύ συνηθισμένα μεταξύ των ασκουμένων. Αν δεν αντιμετωπιστούν σωστά, μπορεί να δημιουργήσουν πολλά προβλήματα στο μέλλον.
Πως θα προστατεύσετε τη μέση σας
Τα τραβήγματα και οι κάθε είδους κακώσεις στη μέση είναι συνηθισμένο φαινόμενο στους μη επαγγελματίες οι οποίοι είθισται να γυμνάζονται δίχως να έχουν πρώτα προθερμανθεί και «τα δίνουν όλα» από την πρώτη στιγμή.
Συμβουλές για ασφαλή άσκηση στη ζέστη
Η γυμναστική σε υπαίθριους χώρους όταν κάνει ζέστη είναι απαιτητική για τον οργανισμό και εάν οι ασκούμενοι δεν λάβουν τα ενδεδειγμένα μέτρα, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν ασθένειες που κυμαίνονται από θερμική εξάντληση έως θερμοπληξία.
Απαραίτητη η άσκηση στο άσθμα
Ένα στα τέσσερα παιδιά και ένας στους 10 ενήλικες πάσχουν από άσθμα, το οποίο πολλοί νομίζουν πως καθιστά απαγορευτική την άσκηση. Ωστόσο, με την κατάλληλη αγωγή όλοι οι πάσχοντες, ανεξαρτήτως ηλικίας, μπορούν να ασκηθούν.
Διαδικτυακό τεστ βαθμολογεί τη φυσική κατάσταση
Με ένα ειδικό τεστ, το οποίο κατήρτισε το Συμβούλιο Φυσικής Κατάστασης και Αθλημάτων  (CΡFS) του Λευκού Οίκου, μπορούν οι ενήλικες να αξιολογήσουν την φυσική τους κατάσταση και να μάθουν τι πρέπει να κάνουν για να την βελτιώσουν.
Η γυμναστική προστατεύει από τον καρκίνο του μαστού
Οι γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας οι οποίες γυμνάζονται συστηματικά έχουν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες  να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού σε σύγκριση με τις καθιστικές συνομηλίκους τους, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Γιατί δεν πρέπει να σταματάμε την άσκηση
Οι λάτρεις της γυμναστικής καλό είναι να μην εγκαταλείψουν την άσκηση, διότι μέσα σε μόλις 14 ημέρες θα αρχίσουν να αυξάνονται διάφοροι δείκτες στο αίμα τους, που υποδηλώνουν ότι η υγεία τους έχει αρχίσει να υπονομεύεται, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Τα συν και τα πλην του τζόγκινγκ σε διάδρομο
Πεζοδρόμιο ή κυλιόμενος διάδρομος;  Οι περισσότεροι δεινοί δρομείς προτιμούν είτε το ένα είτε το άλλο, αλλά  μήπως τα δύο παρέχουν διαφορετικά αποτελέσματα στη φυσική κατάσταση;  Σύμφωνα με αρκετές μελέτες, η απάντηση  δεν είναι και τόσο απλή.
«Ελιξίριο» νεότητας η αεροβική άσκηση
Η συστηματική, υψηλής εντάσεως αεροβική γυμναστική μπορεί να επιβραδύνει το βιολογικό γήρας έως 12 χρόνια, σύμφωνα με μια νέα ανασκόπηση της ιατρικής βιβλιογραφίας.
Ήπια γυμναστική για τα αγόρια
Για τα παχύσαρκα αγόρια, η χαμηλής εντάσεως γυμναστική, όπως η βάδιση ή η ποδηλασία σε ίσιο δρόμο, μπορεί να είναι καλύτερη για την καύση του λίπους απ΄ ό,τι οι πιο έντονες δραστηριότητες, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Δύο διαδεδομένοι μύθοι για τη γυμναστική
Oρισμένες θεωρίες γύρω από τη γυμναστική, όπως το ότι το τζόγκινγκ προκαλεί ευφορία, τελικά αποδείχθηκε ότι έχουν βάση. Δύο άλλες, όμως (το ότι η καλή προπόνηση είναι η επώδυνη και το ότι το τζόγγινγκ προκαλεί αρθρίτιδα), αποτελούν μύθο.
Απέδειξαν ότι το τζόγκινγκ προκαλεί ευφορία
Επιστήμονες από τη Γερμανία, χρησιμοποιώντας ό,τι νεώτερο στον τομέα της νευροεπιστήμης, αναφέρουν στο τρέχον τεύχος της Επιθεώρησης «Cerebral Cortex» πως είναι απολύτως αληθής η πεποίθηση του κόσμου για τις ωφέλιμες επιδράσεις του τζόγκινγκ στην ψυχική διάθεση.
Γιατί δεν πρέπει να κάνουμε τζόγγινγκ κρυωμένοι
Όσοι τρέχουν συστηματικά δεν επιθυμούν  να διακόπτουν το πρόγραμμά τους, ακόμα  και όταν είναι άρρωστοι. Ωστόσο, μερικές φορές αυτό είναι απαραίτητο, σύμφωνα με τα έως τώρα επιστημονικά στοιχεία.
Η σωστή άσκηση για κάθε γυναίκα
Η καλύτερη φίλη της γυναίκας αποδεικνύεται η άσκηση, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες. Έχει βρεθεί ότι είναι «φάρμακο» για το πάχος, το στρες, τις αϋπνίες, την κατάθλιψη, την οστεοπόρωση και τις καρδιοπάθειες του ασθενούς φύλου.
Πόσο απαραίτητες είναι οι διατάσεις
Οι διατάσεις (στρέτσινγκ) που επί δεκαετίες θεωρούνταν απαραίτητες για αποφυγή των τραυματισμών και μείωση του πόνου από την γυμναστική,  μπορεί τελικά να μην εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους- όχι όλες, τουλάχιστον.
Η ήπια άσκηση είναι φάρμακο για την κούραση
Όταν ένας άνθρωπος καταρρέει από την κούραση, το τελευταίο που θέλει είναι να γυμναστεί. Όμως μία νέα μελέτη δείχνει ότι η συστηματική, χαμηλής έντασης γυμναστική μπορεί να τονώσει την ενεργητικότητα ανθρώπων που πάσχουν από επίμονη κούραση.
Η γυμναστική «ασπίδα» για το εγκεφαλικό
Ασπίδα προστασίας εναντίον των εγκεφαλικών επεισοδίων αποτελεί η μετρίας εντάσεως, αεροβική φυσική δραστηριότητα, σύμφωνα με μία νέα, μεγάλη, πολυετή μελέτη.
Η άσκηση δεν έχει ηλικία
Όλοι ξέρουμε τι συμβαίνει συνήθως όταν γερνάμε. Περπατάμε  ολοένα και πιο αργά, γινόμαστε ολοένα πιο αδύναμοι, τα  βήματά μας είναι ολοένα πιο μικρά και ασταθή και χάνουμε την  αίσθηση της ισορροπίας.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα