TA NEA Logo
Σάββατο 29 Απριλίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Γιατί οι μύες αρχίζουν να πονούν δύο μέρες μετά την προπόνηση
Οι πόνοι της γυμναστικής συχνά δεν εμφανίζονται στη διάρκειά της, ούτε λίγη ώρα μετά το τέλος της, αλλά την επομένη ή ακόμα και την μεθεπομένη ημέρα - και η επιστήμη ακόμα προσπαθεί να ανακαλύψει που ακριβώς οφείλεται αυτό.
Δυνατά πόδια, δυνατό μυαλό
Οι γυναίκες με δυνατά πόδια έχουν αυξημένες πιθανότητες να διαθέτουν και μυαλό-ξυράφι όταν γεράσουν, σύμφωνα με μία νέα, δεκαετή μελέτη στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 150 ζεύγη διδύμων.
Τα βαράκια κάνουν καλό στο μυαλό!
Μία νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι ο εγκέφαλος δεν ωφελείται μόνο από τις αεροβικές ασκήσεις, όπως το τρέξιμο, αλλά και από την προπόνηση με μικρά βάρη που μπορεί να επιβραδύνει τη σχετιζόμενη με την ηλικία συρρίκνωσή του.
Κλειδί για την μακροζωία η γυμναστική στα 40
Η γυμναστική μετά τα 40 μπορεί να παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη της γήρανσης και επομένως στη μακροζωία, αναφέρουν επιστήμονες από τις ΗΠΑ.
Η καθημερινή γυμναστική δεν οδηγεί στο αδυνάτισμα χωρίς δίαιτα
Αν προπονείστε σκληρά με την ενδόμυχη σκέψη ότι έτσι θα χάσετε βάρος, θα πρέπει να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας. Νέα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι ούτε καν στους δρομείς μεγάλων αποστάσεων δεν υπάρχουν εγγυήσεις για αδυνάτισμα δίχως δίαιτα.
Η καθιστική ζωή δεν βλάπτει την υγεία αν δεν είμαστε ακίνητοι
Η ορθοστασία και η καθιστική ζωή είναι εξίσου ωφέλιμες για την υγεία όταν δεν κάθεται κανείς ακίνητος αλλά κινείται διαρκώς, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ, στη Βρετανία.
75 λεπτά ποδήλατο την εβδομάδα προσθέτουν 6 μήνες στη ζωή
Οι άνθρωποι που κάνουν συστηματικά ποδήλατο μπορεί να προσθέτουν χρόνια στη ζωή τους - και όσο περισσότερο διαρκεί η ποδηλασία, τόσο το καλύτερο, αναφέρουν επιστήμονες από την Ολλανδία.
Έρευνα της FIFPro: Η κατάθλιψη «θερίζει» στο χώρο του ποδοσφαίρου
Ένας στους τρεις επαγγελματίες ποδοσφαιριστές πάσχει από κατάθλιψη ή αγχώδη διαταραχή - αριθμός τριπλάσιος από αυτόν του γενικού πληθυσμού, σύμφωνα με μία νέα έρευνα.
Η «όρεξη» για τρέξιμο καθορίζεται από την όρεξη για φαγητό;
Η όρεξη για τρέξιμο μπορεί να τροφοδοτείται από την πρωτόγονη ανάγκη της αναζήτησης τροφής, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ, στον Καναδά.
Αντιγηραντικές ιδιότητες έχει η συστηματική γυμναστική
Η συστηματική γυμναστική μπορεί να μειώνει το ρυθμό γήρανσης του οργανισμού και να προσθέσει χρόνια στη ζωή, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Κίνδυνος πνευμονικής εμβολής για τους 40άρηδες από την ακινησία
Η πολύωρη ακινησία μπροστά σε μία οθόνη είναι εξίσου επικίνδυνη με τα πολύωρα αεροπορικά ταξίδια, καθώς ενέχει κίνδυνο εν τω βάθει φλεβικής θρόμβωσης και πνευμονικής εμβολής, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Γαλακτικό οξύ: Αθωώνοντας τον... δαίμονα του πιασίματος
Το «δεν μπορώ άλλο, γαλάκτωσα»! είναι από τις δημοφιλέστερες εκφράσεις που χρησιμοποιούνται για να περιγραφεί η κόπωση και το σφίξιμο που νιώθει ο δρομέας στους μυς του. Ωστόσο είναι παντελώς λανθασμένη, λένε οι ειδικοί.
Μόνη της η γυμναστική δεν αρκεί για αδυνάτισμα
Αν θέλετε να χάσετε τα περιττά σας κιλά, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να περιορίσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε - το αν στη συνέχεια πάτε στο γυμναστήριο ή όχι, δεν έχει καθοριστική σημασία, σύμφωνα με μία νέα ανάλυση.
Πιο εύκολη η γυμναστική με μουσική και... τραγούδι
Η μουσική στη διάρκεια της γυμναστικής διεγείρει την παραγωγή ορισμένων χημικών ουσιών στον εγκέφαλο που «μουδιάζουν» τον πόνο και μειώνουν την κόπωση που αυτή επιφέρει, σύμφωνα με νέα ευρήματα.
Ένας περίπατος την ημέρα μετά τα 60 προσθέτει χρόνια στη ζωή
Δεκαπέντε λεπτά περπάτημα πέντε φορές την εβδομάδα είναι αρκετά για να αυξηθεί το προσδόκιμο επιβίωσης μετά τα 60, αναφέρουν επιστήμονες από τη Γαλλία που εξέτασαν στοιχεία από 120.000 εθελοντές.
Ποτέ δεν είναι αργά για να αρχίσει η άσκηση
Η συστηματική γυμναστική, ακόμα κι αν την εντάξει κανείς στη ζωή του μετά τα 65 ή και τα 70 του χρόνια, παρέχει οφέλη εφάμιλλα ή και καλύτερα ακόμα από την διακοπή του καπνίσματος, σύμφωνα με μία νέα μεγάλη μελέτη.
Τα ψυχικά οφέλη της σωματικής άσκησης
Η αεροβική άσκηση παρέχει τεκμηριωμένα αντικαταθλιπτικά και αγχολυτικά οφέλη, προστατεύοντας μικρούς και μεγάλους από τις επώδυνες συνέπειες του καθημερινού στρες στην ψυχοσωματική υγεία.
Η γυμναστική μετά τα 65 προσθέτει πέντε χρόνια στη ζωή
Οι ηλικιωμένοι που γυμνάζονται συστηματικά αυξάνουν το προσδόκιμο επιβιώσεώς τους κατά πέντε χρόνια - όσο και εκείνοι που σταματούν το κάπνισμα, αναφέρουν επιστήμονες από τη Νορβηγία.
«Κάνετε λεπτομερή καρδιολογικό έλεγχο σε όλους τους αθλητές»
Οι αθλητές, ακόμα και όταν είναι ολυμπιακού επιπέδου, πρέπει να υποβάλλονται πριν από τους αγώνες σε ειδικό καρδιολογικό έλεγχο για να εντοπιστούν εγκαίρως τυχόν απειλητικές για τη ζωή τους ασθένειες, συνιστούν ειδικοί από την Ιταλία.
Η γυμναστική καθυστερεί 15 χρόνια την αύξηση της χοληστερίνης
Οι νεαροί άντρες που γυμνάζονται συστηματικά μπορεί να καθυστερήσουν κατά 15 χρόνια την αύξηση της χοληστερόλης που σχετίζεται με την ηλικία, αναφέρουν επιστήμονες από τις ΗΠΑ.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα