TA NEA Logo
Τρίτη 30 Μαίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Η συστηματική γυμναστική προσθέτει χρόνια στη ζωή
Μισή ώρα γυμναστική την ημέρα, πέντε μέρες την εβδομάδα, μπορεί να προσθέσουν χρόνια στη ζωή, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας.
Από το γυμναστήριο στο... χειρουργείο οι 40άρηδες!
Ολοένα και περισσότεροι 40άρηδες και 50άρηδες υποβάλλονται σε εγχειρήσεις αντικατάστασης ισχίου ή γόνατος, εξαιτίας της υπερβολικής γυμναστικής, σύμφωνα με νέα ευρήματα.
Ο χυμός καρπουζιού μειώνει τον πόνο μετά τη γυμναστική
Η κατανάλωση φυσικού χυμού από καρπούζι μπορεί να καταπραϋνει τον πόνο μετά την γυμναστική, χάρη σε ένα αμινοξύ που περιέχει, αναφέρουν επιστήμονες από την Ισπανία.
Η γυμναστική αλλάζει το DNA
Νέες μελέτες αποκαλύπτουν ότι η γυμναστική μάς προστατεύει από νοσήματα, όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης, αλλάζοντας το DNA των κυττάρων του σωματικού λίπους και των μυών.
Το περπάτημα ως τη δουλειά μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη-υπέρτασης
Ακόμα έναν λόγο για αν αφήνουμε το αυτοκίνητο στο σπίτι βρήκαν βρετανοί επιστήμονες: μπορεί να προστατευθούμε από τον διαβήτη και την υπέρταση.
Είναι καλύτερα να περπατάμε ή να τρέχουμε;
Το περπάτημα και το τζόγκινγκ είναι οι πιο δημοφιλείς ασκήσεις. Το ποια από τις δύο, όμως, παρέχει τα περισσότερα οφέλη στην υγεία, αποτελεί χρόνια τώρα αντικείμενο διαμάχης. Μία σειρά νέων μελετών που τις σύγκριναν παρέχουν μερικές απαντήσεις.
«Φάρμακο» το κολύμπι για τις αρθρώσεις
Η συστηματική άσκηση δεν φθείρει τους χόνδρους των αρθρώσεων, ούτε επιδεινώνει τη νόσο των πασχόντων από οποιαδήποτε μορφή αρθρίτιδας - και το κολύμπι είναι μακράν η καλύτερη άσκηση.
Τέσσερα λεπτά γυμναστικής κάνουν τη διαφορά
Πόση άσκηση χρειαζόμαστε για να δούμε διαφορά στην φυσική μας κατάσταση; Αν σκέφτεστε κάτι σε ώρες, είστε λάθος. Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι μόλις 4 λεπτά την ημέρα μπορεί να είναι αρκετά!
Αμφιβολίες για το ξυπόλητο τρέξιμο
Οι λάτρεις του ξυπόλητου τζόγκινγκ πιστεύουν ότι το ξυπόλητο ή σχεδόν ξυπόλητο τρέξιμο διευκολύνει την προσπάθειά τους, αυξάνει την ταχύτητά τους και μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού. Νέες μελέτες, όμως, θέτουν υπό αμφισβήτηση αυτές τις πεποιθήσεις.
«Όχι» στο στρέτσινγκ για προθέρμανση
Ολοένα περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι οι στατικές διατάσεις μπορεί να υπονομεύσουν τις επιδόσεις στην γυμναστική, δίχως να ελαττώνουν ουσιαστικά τις πιθανότητες τραυματισμού.
Η γυμναστική είναι στο DNA μας
Η ροπή προς τη γυμναστική - ή η έλλειψή της - έχει γενετικές ρίζες, αποκαλύπτει μία νέα μελέτη. Ωστόσο, η προδιάθεση για... καθισιό δεν ισοδυναμεί με καταδίκη: ό,τι κι αν «λένε» τα γονίδιά μας, έχουμε πάντοτε τη δυνατότητα επιλογής.
Η άσκηση γυμνάζει και τη μνήμη
Η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη, ακόμη και σε μεγάλη ηλικία που η έκπτωσή της βρίσκεται σε εξέλιξη, αναφέρουν καναδοί επιστήμονες. Μάλιστα, διαφορετικά είδη άσκησης φέρονται να επιδρούν σε διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου με διαφορετικό τρόπο.
Η προπόνηση που κόβει την όρεξη
Νέες μελέτες δείχνουν πως αν ασχοληθούμε με το κατάλληλο είδος γυμναστικής, μπορούμε όντως να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρά το σώμα μας με το φαγητό. Και αυτό δεν έχει σχέση με την καύση των θερμίδων αλλά με τις ορμόνες που επηρεάζει η άσκηση.
Στο γυμναστήριο ή στο ύπαιθρο;
Αν και οι χάρες του γυμναστηρίου είναι προφανείς, ολοένα περισσότερα επιστημονικά στοιχεία υποδηλώνουν ότι η γυμναστική σε υπαίθριους χώρους δεν μπορεί να υποκατασταθεί από εκείνη σε έναν κυλιόμενο διάδρομο ή στατικό ποδήλατο.
Καλύτερος για την καρδιά ένας μεγάλος περίπατος την ημέρα
Οι παρατεταμένες, χαμηλής εντάσεως δραστηριότητες, όπως το περπάτημα, προστατεύουν περισσότερο την καρδιαγγειακή υγεία, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μάαστριχ.
Η γυμναστική προστατεύει από τον καρκίνο του προστάτη
Η συστηματική γυμναστική μπορεί να ελαττώνει γενικώς τις πιθανότητες εκδηλώσεως καρκίνου του προστάτη και ειδικώς τον κίνδυνο να παρουσιάσει ένας άνδρας σοβαρή μορφή της νόσου, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Η γυμναστική αυξάνει την αποτελεσματικότητα του αντιγριπικού εμβολίου
Οσοι σκέφτονται να κάνουν το αντιγριπικό εμβόλιο καλό είναι να ξέρουν ότι η γυμναστική μπορεί να αυξήσει την αποτελεσματικότητά του - και για μέγιστο όφελος, πρέπει να γυμναστούν την κατάλληλη στιγμή και με την κατάλληλη ένταση, σύμφωνα με νέες μελέτες.
Ένας περίπατος μετά το φαγητό προστατεύει την καρδιά
Ένα γεύμα με πολλά λιπαρά μπορεί να μην είναι τόσο επιζήμιο για την καρδιά εάν φροντίσουμε να κάνουμε μία βόλτα σύντομα μετά την ολοκλήρωσή του, σύμφωνα με μία μικρή ιαπωνική μελέτη.
Πρωταθλητές μακροζωίας οι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων
Ορισμένα αθλήματα μπορεί να είναι καλύτερα από άλλα για την παράταση της ζωής, αποκαλύπτουν δύο νέες μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε αθλητές οι οποίοι συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες από το 1896 και μετά.
Καλύτερα μεσημέρι η γυμναστική
Νέα επιστημονικά ευρήματα αποκαλύπτουν ότι η γυμναστική το μεσημέρι ή πολύ νωρίς το απόγευμα μπορεί να «ξαναρυθμίσει» το βιολογικό μας ρολόι, παρέχοντας πολλά οφέλη στον οργανισμό.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα