TA NEA Logo
Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
«Φάρμακο» το κολύμπι για τις αρθρώσεις
Η συστηματική άσκηση δεν φθείρει τους χόνδρους των αρθρώσεων, ούτε επιδεινώνει τη νόσο των πασχόντων από οποιαδήποτε μορφή αρθρίτιδας - και το κολύμπι είναι μακράν η καλύτερη άσκηση.
Τέσσερα λεπτά γυμναστικής κάνουν τη διαφορά
Πόση άσκηση χρειαζόμαστε για να δούμε διαφορά στην φυσική μας κατάσταση; Αν σκέφτεστε κάτι σε ώρες, είστε λάθος. Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι μόλις 4 λεπτά την ημέρα μπορεί να είναι αρκετά!
Αμφιβολίες για το ξυπόλητο τρέξιμο
Οι λάτρεις του ξυπόλητου τζόγκινγκ πιστεύουν ότι το ξυπόλητο ή σχεδόν ξυπόλητο τρέξιμο διευκολύνει την προσπάθειά τους, αυξάνει την ταχύτητά τους και μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού. Νέες μελέτες, όμως, θέτουν υπό αμφισβήτηση αυτές τις πεποιθήσεις.
«Όχι» στο στρέτσινγκ για προθέρμανση
Ολοένα περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι οι στατικές διατάσεις μπορεί να υπονομεύσουν τις επιδόσεις στην γυμναστική, δίχως να ελαττώνουν ουσιαστικά τις πιθανότητες τραυματισμού.
Η γυμναστική είναι στο DNA μας
Η ροπή προς τη γυμναστική - ή η έλλειψή της - έχει γενετικές ρίζες, αποκαλύπτει μία νέα μελέτη. Ωστόσο, η προδιάθεση για... καθισιό δεν ισοδυναμεί με καταδίκη: ό,τι κι αν «λένε» τα γονίδιά μας, έχουμε πάντοτε τη δυνατότητα επιλογής.
Η άσκηση γυμνάζει και τη μνήμη
Η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη, ακόμη και σε μεγάλη ηλικία που η έκπτωσή της βρίσκεται σε εξέλιξη, αναφέρουν καναδοί επιστήμονες. Μάλιστα, διαφορετικά είδη άσκησης φέρονται να επιδρούν σε διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου με διαφορετικό τρόπο.
Η προπόνηση που κόβει την όρεξη
Νέες μελέτες δείχνουν πως αν ασχοληθούμε με το κατάλληλο είδος γυμναστικής, μπορούμε όντως να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρά το σώμα μας με το φαγητό. Και αυτό δεν έχει σχέση με την καύση των θερμίδων αλλά με τις ορμόνες που επηρεάζει η άσκηση.
Στο γυμναστήριο ή στο ύπαιθρο;
Αν και οι χάρες του γυμναστηρίου είναι προφανείς, ολοένα περισσότερα επιστημονικά στοιχεία υποδηλώνουν ότι η γυμναστική σε υπαίθριους χώρους δεν μπορεί να υποκατασταθεί από εκείνη σε έναν κυλιόμενο διάδρομο ή στατικό ποδήλατο.
Καλύτερος για την καρδιά ένας μεγάλος περίπατος την ημέρα
Οι παρατεταμένες, χαμηλής εντάσεως δραστηριότητες, όπως το περπάτημα, προστατεύουν περισσότερο την καρδιαγγειακή υγεία, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μάαστριχ.
Η γυμναστική προστατεύει από τον καρκίνο του προστάτη
Η συστηματική γυμναστική μπορεί να ελαττώνει γενικώς τις πιθανότητες εκδηλώσεως καρκίνου του προστάτη και ειδικώς τον κίνδυνο να παρουσιάσει ένας άνδρας σοβαρή μορφή της νόσου, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Η γυμναστική αυξάνει την αποτελεσματικότητα του αντιγριπικού εμβολίου
Οσοι σκέφτονται να κάνουν το αντιγριπικό εμβόλιο καλό είναι να ξέρουν ότι η γυμναστική μπορεί να αυξήσει την αποτελεσματικότητά του - και για μέγιστο όφελος, πρέπει να γυμναστούν την κατάλληλη στιγμή και με την κατάλληλη ένταση, σύμφωνα με νέες μελέτες.
Ένας περίπατος μετά το φαγητό προστατεύει την καρδιά
Ένα γεύμα με πολλά λιπαρά μπορεί να μην είναι τόσο επιζήμιο για την καρδιά εάν φροντίσουμε να κάνουμε μία βόλτα σύντομα μετά την ολοκλήρωσή του, σύμφωνα με μία μικρή ιαπωνική μελέτη.
Πρωταθλητές μακροζωίας οι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων
Ορισμένα αθλήματα μπορεί να είναι καλύτερα από άλλα για την παράταση της ζωής, αποκαλύπτουν δύο νέες μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε αθλητές οι οποίοι συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες από το 1896 και μετά.
Καλύτερα μεσημέρι η γυμναστική
Νέα επιστημονικά ευρήματα αποκαλύπτουν ότι η γυμναστική το μεσημέρι ή πολύ νωρίς το απόγευμα μπορεί να «ξαναρυθμίσει» το βιολογικό μας ρολόι, παρέχοντας πολλά οφέλη στον οργανισμό.
Καθίστε στο πάτωμα για να μάθετε πόσο θα ζήσετε
Θέλετε να μάθετε πόσο θα ζήσετε; Δοκιμάστε να καθίσετε στο πάτωμα και να σηκωθείτε, δίχως να στηριχθείτε πουθενά - ούτε καν στα γόνατά σας, συνιστούν επιστήμονες από τη Βραζιλία.
Οι αθλητές ζουν περισσότερο και καλύτερα
Οι αθλητές που συμμετέχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες ζουν κατά μέσον όρο 2,8 χρόνια περισσότερα απ’ ό,τι οι κοινοί θνητοί, σύμφωνα με μία νέα ανάλυση. Ωστόσο, όλοι μπορούμε να κερδίσουμε χρόνια ζωής.
Η υπερβολική γυμναστική κόβει χρόνια απ’ τη ζωή
Είναι μία είδηση που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν οι ασκούμενοι: η υπερβολική γυμναστική όχι μόνο δεν προσθέτει χρόνια στη ζωή, αλλά της κόβει κιόλας, διότι εξαντλεί πρόωρα την καρδιά.
Περπάτημα, κηπουρική «ρίχνουν» τη χοληστερίνη όσο τα φάρμακα
Αν έχετε κακή φυσική κατάσταση και υψηλή χοληστερίνη, μην βασίζεστε μόνο στα φάρμακα για να προστατεύσετε την καρδιά σας: βάλτε στη ζωή σας και απλές δραστηριότητες, όπως η κηπουρική ή έστω λίγο περπάτημα, συνιστούν επιστήμονες από την Ουάσινγκτον.
Η ορμόνη του έρωτα «ντοπάρει» τους αθλητές
Τι σχέση μπορεί να έχει η «ορμόνη του έρωτα» με τα ομαδικά αθλήματα; Εν πρώτοις καμία, αλλά η σύγχρονη ιατρική έρευνα άλλα δείχνει, αναφέρει η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς».
Πώς θα σηκωθούμε από τον καναπέ
Μια νέα έρευνα δείχνει πως η μελλοντική υγεία, το αδυνάτισμα και η εικόνα του σώματος δεν αποτελούν επαρκή κίνητρα για άσκηση. Αντί γι’ αυτά, ίσως πρέπει να αρχίσει να προωθείται η γυμναστική ως κάτι πολύ πιο άμεσο: ένας άριστος τρόπος για να αυξήσει κάποιος τη σημερινή ευεξία και ευτυχία του
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Οι κατάλληλοι υποψήφιοι για εγχείρηση μυωπίας
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα