TA NEA Logo
Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Το κρυφό αλάτι των τροφίμων απειλεί την υγεία
Το 15% όλων των θανάτων από έμφραγμα, εγκεφαλικό και άλλα καρδιαγγειακά νοσήματα προκλήθηκε από την υπερβολική κατανάλωση αλατιού, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Ποια τρόφιμα, όμως, περιέχουν αλάτι; Ως φαίνεται, όλα - ακόμα και τα γλυκά.
Και τώρα, η... σχεδόν ανορεξία και βουλιμία
Μία καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ προειδοποιεί ότι μία στις 20 γυναίκες και 1 στα 10 κορίτσια εφηβικής ηλικίας είναι σχεδόν ανορεξικά ή βουλιμικά, επειδή επιδεικνύουν μερικά από τα επικίνδυνα χαρακτηριστικά συμπτώματα των δύο διατροφικών διαταραχών.
Η σόγια και η πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων
Σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας, η σόγια περιλαμβάνεται, μαζί με τις φυτικές στερόλες, τις φυτικές ίνες και τα ω-3 λιπαρά οξέα, στα τέσσερα «λειτουργικά τρόφιμα» τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μείωση της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων.
Πρέπει οι διαβητικοί να αποφεύγουν τα φρούτα;
Μια νέα μελέτη δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Nutrition Journal» έδειξε ότι ο περιορισμός των φρούτων δεν παρέχει κάποιο ιδιαίτερο όφελος στους διαβητικούς. Αντιθέτως, η επαρκής κατανάλωση φρούτων τούς βοηθεί να χάσουν περισσότερο βάρος.
Δύο μερίδες ψάρι την εβδομάδα προσθέτουν δύο χρόνια στη ζωή
Η συστηματική κατανάλωση ψαριών μπορεί να προσθέσει τουλάχιστον δύο χρόνια στη ζωή μας, μειώνοντας τον κίνδυνο θανάτου από έμφραγμα, εγκεφαλικό και άλλα καρδιαγγειακά προβλήματα, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον.
Μια μακαρονάδα με σαλάτα προστατεύει από το εγκεφαλικό
Μία μερίδα μακαρόνια ολικής αλέσεως με μία ανάμικτη σαλάτα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού, αναφέρουν βρετανοί επιστήμονες.
Η χορτοφαγία θωρακίζει την καρδιά
Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι συγκριτικά με τους μη χορτοφάγους, οι χορτοφάγοι έχουν μια εντυπωσιακή ελάττωση του καρδιακού κινδύνου της τάξης του 32%, ενώ έχουν και χαμηλότερη πίεση, χοληστερίνη και σωματικό βάρος.
«Κλειδί» για το αδυνάτισμα οι πρωτεΐνες στο πρωινό
Ένα πρωινό με άφθονες πρωτεΐνες μπορεί να είναι ό,τι χρειάζονται όσοι προσπαθούν να αδυνατίσουν, για να βελτιώσουν τον έλεγχο της πείνας τους και να μειώσουν το τσιμπολόγημα.
Εκατομμύρια θάνατοι κάθε χρόνο από το πολύ αλάτι
Η υπερκατανάλωση άλατος κοστίζει ετησίως τη ζωή 2,3 εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο – αριθμός πολλαπλάσιος από εκείνον που προκαλεί η πολλή ζάχαρη, σύμφωνα με δύο νέες μελέτες.
Η σοκολάτα προστατεύει από το εγκεφαλικό
Είναι τα νέα που όσοι λατρεύουν τις σοκολάτες ενθουσιάζονται όταν ακούν: η σοκολάτα μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου επειδή επηρεάζει απ’ ευθείας τα αγγεία του εγκεφάλου.
Τι να προσέχετε όταν αγοράζετε σαρακοστιανά
Συμβουλές για την σωστή επιλογή θαλασσινών και άλλων τροφίμων που είθισται να καταναλώνονται στη διάρκεια της Σαρακοστής εξέδωσε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).
Το ελαιόλαδο «κόβει» την όρεξη
Λίγο ωμό ελαιόλαδο σε κάθε φαγητό μπορεί να μας βοηθήσει να αδυνατίσουμε, διότι η μυρωδιά του διεγείρει το αίσθημα κορεσμού της πείνας, αναφέρει διεθνής ομάδα επιστημόνων.
Δημιούργησαν γκρέιπφρουτ που δεν αλληλεπιδρά με φάρμακα
Οι λάτρεις του γκρέιπφρουτ που αναγκάζονται να το αποφεύγουν λόγων των αλληλεπιδράσεών του με πολλά φάρμακα, μπορεί σύντομα να το απολαμβάνουν και πάλι δίχως κίνδυνο.
Η σωστή νηστεία μπορεί να «ρίξει» χοληστερίνη και κιλά
Η νηστεία μπορεί να είναι η παραδοσιακή που μόνο οφέλη έχει για την υγεία, και η σύγχρονη που εκφράζεται άριστα με το άφθονο και εκτός ελέγχου τηγάνισμα των… πάντων.
Το πολύ αλάτι κάνει το ανοσοποιητικό να «επαναστατεί»
Η ποσότητα του άλατος στη διατροφή μας μπορεί να παίζει ρόλο στην «επανάσταση» που κάνει το ανοσοποιητικό εναντίον μας, προκαλώντας αυτοάνοσα νοσήματα, όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας, σύμφωνα με νέες μελέτες.
Κίνδυνος καρδιοπάθειας-καρκίνου από τα πολλά αλλαντικά
Λουκάνικα, ζαμπόν, μπέικον, σαλάμια και άλλα επεξεργασμένα κρέατα φαίνεται να αυξάνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, σύμφωνα με μία ευρωπαϊκή μελέτη που διεξήχθη σε σχεδόν 450.000 εθελοντές.
Λίγο κρασί προστατεύει την καρδιά και μετά το έμφραγμα
Λίγο κρασί την ημέρα δεν συμβάλλει μόνο στην πρόληψη του εμφράγματος, αλλά μπορεί να βοηθήσει και όσους ήδη το έχουν πάθει, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Tα χάμπουργκερ στην εγκυμοσύνη προκαλούν εθισμό στο παιδί
Οι γυναίκες που τρώνε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη και ζάχαρη στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μπορεί να εθίζουν τα παιδιά τους στα fast food, προειδοποιούν ερευνητές από την Αυστραλία.
Η ζάχαρη αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη ακόμα και στους αδύνατους
Οι θερμίδες που προέρχονται από τη ζάχαρη είναι πιθανότερο να προκαλέσουν διαβήτη απ’ ότι εκείνες που προέρχονται από άλλα τρόφιμα - και αυτό ισχύει ανεξάρτητα από το αν κάποιος είναι παχύσαρκος ή όχι, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Το τσάι και ο καφές προστατεύουν την καρδιά
πολύς κόσμος πιστεύει ότι η υπερβολική χρήση των αφεψημάτων και ιδιαίτερα του καφέ βλάπτει. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Η αλήθεια είναι ότι το να πίνει κανείς πάνω από 4-6 ποτήρια καφέ ή τσαγιού απλά δεν ωφελεί.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα