TA NEA Logo
Σάββατο 19 Αυγούστου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Τα πολλά λιπαρά προκαλούν υπερκινητικότητα
Η πλούσια σε λίπη διατροφή μπορεί να σχετίζεται με την υπερκινητικότητα και τις μαθησιακές δυσκολίες, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόϊ.
Μας αδυνατίζει το αβοκάντο - και αυξάνει την «καλή» χοληστερίνη
Η συστηματική κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της διατροφής και να ωφελήσει σημαντικά την υγεία, προστατεύοντας από την παχυσαρκία και τα νοσογόνα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
H διατροφική αξία της σόγιας
Η καθημερινή κατανάλωση σόγιας τροφοδοτεί τον οργανισμό με υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες, ωφέλιμα λίπη, ασβέστιο, σίδηρο και άλλα πολύτιμα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες, με αποτέλεσμα να παρέχει πολλά οφέλη στην υγεία.
Τα πολλά τηγανητά αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη
Οι άντρες που τρώνε τηγανητά φαγητά συχνότερα από μία φορά την εβδομάδα, μπορεί να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν καρκίνο του προστάτη, σύμφωνα με μία νέα ανάλυση.
Τα μαθήματα μαγειρικής βελτιώνουν τις διατροφικές συνήθειες
Τα σύντομα, καλά σχεδιασμένα μαθήματα μαγειρικής μπορεί να βελτιώσουν τις διατροφικές συνήθειες σε βάθος χρόνου, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Φρούτα και λαχανικά «ξανανιώνουν» το δέρμα
Ξεχάστε το μαύρισμα. Αν θέλετε το δέρμα σας να φαίνεται λαμπερό και ανανεωμένο, φροντίστε να τρώτε τουλάχιστον δύο φρούτα και μία μεγάλη σαλάτα την ημέρα - με πρώτη σας προτεραιότητα τα ακτινίδια, τα καρότα και τις ντομάτες.
Ο ρόλος των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στη διατροφή
Η ιδανική πρόσληψη πολυακόρεστων λιπαρών οξέων (ω-3 και ω-6) αποτελεί για χρόνια πεδίο έρευνας και αναπόσπαστο μέρος διεθνών διατροφικών συστάσεων για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου.
Η «συνταγή» κατά της χοληστερίνης
Είναι στ’ αλήθεια εφικτό να ελαττωθούν τα επίπεδα της χοληστερόλης με τη βελτίωση της διατροφής; Και αν ναι, πόσο; Πρέπει να αλλάξουμε ριζικά ό,τι τρώμε ή με μικρές αλλαγές μπορούμε να δούμε μεγάλα οφέλη; Ο καθηγητής Διατροφής του Ανθρώπου Αντώνης Ζαμπέλας έχει τις απαντήσεις.
Το τσάι «θωρακίζει» τη μνήμη
Τρία φλιτζάνια τσάι την ημέρα μπορεί να μας προφυλάξουν από την εκφύλιση των νοητικών λειτουργιών στην μέση ηλικία - και το όφελος φαίνεται να είναι ιδιαίτερα έντονο στις γυναίκες, σύμφωνα με μία νέα ανάλυση.
Γυναίκα έχασε τη ζωή της από κατάχρηση αναψυκτικών
Η κατάχρηση αναψυκτικών ήταν ένας «σημαντικός παράγοντας» στον θάνατο μιας 30χρονης από τη Νέα Ζηλανδία, απεφάνθη ένας ιατροδικαστής.
Αυξημένος κίνδυνος διαβήτη με τα λάιτ αναψυκτικά
Τα λάιτ ανθρακούχα αναψυκτικά ενδέχεται να αυξάνουν τον κίνδυνο διαβήτη περισσότερο απ’ ό,τι τα κανονικά – τουλάχιστον στις γυναίκες, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Άσθμα και έκζεμα από τα πολλά χάμπουργκερ
Η κατανάλωση πρόχειρων φαγητών τρεις φορές την εβδομάδα μπορεί να προκαλεί κρίσεις άσθματος, έκζεμα και αλλεργική ρινοεπιπεφυκίτιδα σε παιδιά και εφήβους, λένε ερευνητές που ανέλυσαν την παγκόσμια συχνότητα των αλλεργιών και τις διατροφικές συνήθειες.
Μας μεθούν πιο γρήγορα τα ποτά με λάιτ αναψυκτικά
Ο συνδυασμός των αλκοολούχων ποτών με λάιτ αναψυκτικά μπορεί να είναι εξαιρετικά δημοφιλής μεταξύ όσων προσέχουν τη σιλουέτα τους, αλλά έχει μία σοβαρή παρενέργεια: μας μεθάει περισσότερο, προειδοποιούν αμερικανοί ερευνητές.
Τα ρόδια κόβουν την όρεξη
Η συστηματική κατανάλωση εκχυλίσματος από ρόδια μπορεί να ελαττώσει το αίσθημα της πείνας και να αυξήσει εκείνο του κορεσμού της, βοηθώντας μας έτσι να τρώμε λιγότερο, αναφέρουν επιστήμονες από τη Σκωτία.
Καλύτερα με μικρό πιρούνι το φαγητό μπροστά στην TV
Εάν ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που δεν έχουν χρόνο ή διάθεση να συγκεντρωθούν στο φαγητό τους, αλλά τρώνε αφηρημένα μπροστά στην τηλεόραση ή διαβάζοντας, φροντίστε να τρώτε με μικρό πιρούνι και κουτάλι.
Η οικονομική κρίση μάς «σπρώχνει» στο φαγητό
Η οικονομική κρίση ευνοεί την παχυσαρκία, γιατί ωθεί τον κόσμο στην κατανάλωση τροφίμων πλουσίων σε θερμίδες, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι.
Τι είναι τα trans λίπη και πόσο επικίνδυνα είναι
Τα trans λίπη είναι μερικώς υδρογονωμένα φυτικά έλαια που καθιστούν επικίνδυνη τη διατροφή μας. Και αυτό γιατί τα trans λίπη αυξάνουν την κακή χοληστερίνη στο αίμα (LDL) και προκαλούν αύξηση των εμφραγμάτων και των εγκεφαλικών επεισοδίων.
Γιατί δεν μπορούμε να σταματήσουμε να τρώμε
Η αύξηση του σωματικού βάρους μπορεί να μην είναι διόλου δική μας ευθύνη, σύμφωνα με έναν εξέχοντα αμερικανό ειδικό στην παχυσαρκία, ο οποίος υποστηρίζει ότι η αιτία κρύβεται σε μία αλληλουχία ορμονικών αλλαγών που προκαλούνται από την «κρυφή» και φανερή ζάχαρη των τροφίμων.
Φρούτα και λαχανικά μάς κάνουν αισιόδοξους
Οι άνθρωποι που καταναλώνουν άφθονα φρούτα και λαχανικά τείνουν να είναι πιο αισιόδοξοι για το μέλλον, αναφέρουν επιστήμονες από τη Σχολή Δημοσίας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.
5 διατροφικοί μύθοι στο μικροσκόπιο
Ένας Καναδός επιστήμονας ξεδιαλύνει τις λανθασμένες - όπως λέει - αντιλήψεις που υπάρχουν για τα επεξεργασμένα κρέατα, τα τρανς λιπαρά, τα βιολογικά προϊόντα, τον σολομό ιχθυοτροφείου και τα καρύδια.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα