TA NEA Logo
Δευτέρα 24 Απριλίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Έχετε νεύρα; Φάτε ζάχαρη!
Την επόμενη φορά που θα νιώσετε το αίμα να σας ανεβαίνει στο κεφάλι, φάτε μια κουταλιά ζάχαρη: μια νέα μελέτη υποδηλώνει πως είναι ό,τι χρειάζεται για να κατευνάσετε τον θυμό σας – τουλάχιστον προσωρινά.
Φρούτα και λαχανικά δεν προλαμβάνουν τον καρκίνο
Νέα στοιχεία ότι η διακοπή του καπνίσματος, ο περιορισμός του αλκοόλ και η διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους είναι αποτελεσματικότερα «όπλα» για την πρόληψη του καρκίνου απ’ ό,τι η υπερκατανάλωση φρούτων και λαχανικών, ανακάλυψε βρετανός ερευνητής.
Πρόταση για απαγόρευση των μπιμπερό με δισφαινόλη
Την απαγόρευση μπιμπερό που περιέχουν δισφαινόλη Α, χημική ουσία πουχρησιμοποιείται στην κατασκευή πλαστικών δοχείων για τρόφιμα, αναμένεται να προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές του 2011.
Καρότα και ακτινίδια χαρίζουν χρόνια στη ζωή
Αν θέλετε να ζήσετε πολλά και καλά χρόνια, φροντίστε να βάλετε τα καρότα, τα κολοκύθια, τις γλυκοπατάτες και τα ακτινίδια στη ζωή σας, διότι περιέχουν μια ουσία η οποία μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου από σοβαρά νοσήματα, όπως η καρδιοπάθεια και ο καρκίνος.
Τι εξετάσεις πρέπει να κάνουν οι χορτοφάγοι
Όσοι ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή δεν πρέπει να περιορίζονται στα λαχανικά και την πίτσα με τυρί, προειδοποιεί η Επαγγελματική Ένωση Ιατρών Παίδων και Εφήβων της Γερμανίας (BVKJ), καθώς διατρέχουν κινδύνους για την υγεία τους.
Γυναίκες: Γιατί χρειάζονται λίγο αλκοόλ μετά τα 40
Ένα-δύο ποτά την ημέρα μετά τα 40 μπορεί να βοηθήσουν τις γυναίκες να φτάσουν πιο υγιείς στην τρίτη ηλικία, αποφεύγοντας καρδιοπάθεια, καρκίνο, εγκεφαλικό, κινητικά προβλήματα και φθορά της μνήμης, σύμφωνα με δύο νέες μελέτες.
Ο τοματοχυμός δυναμώνει τα οστά
Δύο ποτήρια τοματοχυμός την ημέρα μπορεί να δυναμώσουν τα οστά και να μειώσουν τον κίνδυνο αναπτύξεως οστεοπόρωσης, αναφέρουν καναδοί ερευνητές. Το όφελος πιστεύεται ότι οφείλεται σε μια αντιοξειδωτική ουσία της τομάτας.
Γλυκιά ασπίδα για την καρδιά
Η μαύρη σοκολάτα έχει αποδειχθεί ωφέλιμη για την καρδιά σε πολυάριθμες μελέτες και τώρα επιστήμονες από τη Σουηδία πιστεύουν πως ξέρουν έναν από τους κυριότερους μηχανισμούς δράσης της.
«Φάρμακο» το σκόρδο για την υπέρταση
Το σκόρδο μπορεί να αποτελεί χρήσιμο συμπλήρωμα της αντιυπερτασικής αγωγής, αναφέρουν επιστήμονες από την Αυστραλία, οι οποίοι σε μελέτη διαπίστωσαν πως μπορεί να βοηθήσει ασθενείς οι οποίοι έχουν αρύθμιστη πίεση παρά τα φάρμακα που παίρνουν.
Λιγότερο αλάτι ως έφηβος, υγιής ενήλικας
Εάν οι έφηβοι μειώσουν την καθημερινή κατανάλωση αλατιού, θα μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών νοσημάτων και εγκεφαλικών στην ενήλικο ζωή τους.
Ωφέλιμο λίγο αλκοόλ μετά το μπάι πας
Οι άντρες που υποβάλλονται σε εγχείρηση στεφανιαίας παράκαμψης (μπάι πας) και καταναλώνουν κατόπιν ένα ή δύο ποτά την ημέρα, έχουν λιγότερα επόμενα καρδιολογικά προβλήματα σε σύγκριση με όσους δεν πίνουν, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Πιο νόστιμο το φαγητό όταν το κερδίζουμε με τον ιδρώτα μας
Το φαγητό µας είναι πιο νόστιµο όταν το έχουµε κερδίσει µε τον ιδρώτα της δουλειάς µας! Σύµφωνα µε µια καινούργια έρευνα, η αίσθηση ότι το καθηµερινό µας φαγητό είναι µια επιβράβευση του µόχθου µας µεγαλώνει την απόλαυση που νιώθουµε όταν το τρώµε.
Η αμφιλεγόμενη δίαιτα της μακροζωίας
Εάν αποβάλουμε τη ζάχαρη, το λευκό ψωμί, τα μακαρόνια και τις πατάτες από τη διατροφή μας, θα ζούμε υγιείς τουλάχιστον ως τα 100 μας χρόνια. Αυτή τη νέα θεωρία – που τελευταία έχει προκαλέσει δημόσιες και επιστημονικές συζητήσεις σε ΗΠΑ και Βρετανία – υποστηρίζει η καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας Σίνθια Κένιον, γνωστή για τις εργασίες της γύρω από τη διαδικασία της γήρανσης.
Κολληµένοι µε το κρέας
Το κρέας βασιλεύει στο τραπέζι των Ελλήνων: σύµφωνα µε πρόσφατη έρευνα, ο µέσος Ελληνας καταναλώνει ετησίως 100 κιλά κρέας, δηλαδή 3½ φορές πάνω από τις συστάσεις των οργανισµών! Οµως το τίµηµα της κρεατοφαγίας, ιδίως της προτίµησης στο κόκκινο κρέας, είναι βαρύ τόσο για την υγεία όσο και για το περιβάλλον.
Νέα μέθοδος αδυνατίσματος με... κρυστάλλους
Ειδικοί κρύσταλλοι τους οποίους χρησιμοποίησαν οι επιστήμονες αντί για μπαχαρικά, κατάφεραν να παρασκευάσουν γευστικά γεύματα που αυξάνουν το αίσθημα κορεσμού και μειώνουν την όρεξη. Πρόκειται για την πιο «ανώδυνη» μέθοδο απώλειας βάρους που έχει περιγραφεί ποτέ.
Τα λίπη επηρεάζουν τη γονιμότητα
Οι άντρες που καταναλώνουν πολλά κορεσμένα και μονοακόρεστα λίπη έχουν αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάζουν μειωμένη παραγωγή σπερματοζωαρίων, προειδοποιούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.
Κήρυξη πολέµου στο αλάτι
Εδώ και χρόνια ακούµε τους ειδικούς να συµβουλεύουν να µειώσουµε το αλάτι που προσθέτουµε στο φαγητό, γιατί η υπερβολική κατανάλωση νατρίου συµβάλλει στην αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Δεν αρκεί όμως να κρύψουµε την αλατιέρα, γιατί το 75% του αλατιού που παίρνουµε «κρύβεται» στα τρόφιµα που τρώµε καθηµερινά.
Η παχυσαρκία «θερίζει» στην Κρήτη
Οι κάτοικοι της Κρήτης, οι οποίοι πριν από τέσσερις δεκαετίες ήταν ο πιο υγιής λαός του κόσμου, είναι σήμερα ο πιο παχύσαρκος λαός σε Ελλάδα και Ευρώπη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία τους, υποστηρίζει Έλληνας καθηγητής.
Η έλλειψη πρωινού «ραγίζει» τις καρδιές των 20άρηδων
Η συστηματική παράλειψη του πρωινού γεύματος αυξάνει τον κίνδυνο σοβαρής καρδιοπάθειας πριν καλά-καλά γίνει κανείς 30 ετών, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Όπως έδειξε, όταν φεύγουμε από το σπίτι με άδειο στομάχι, αυξάνεται κατακόρυφα ο κίνδυνος παχυσαρκίας, συσσώρευσης των περιττών κιλών στην κοιλιά και αυξημένης χοληστερόλης στο αίμα.
Το καρπούζι ρίχνει την πίεση
Το καρπούζι έχει πολλά να προσφέρει – είναι γλυκό, με λίγες θερμίδες, πολλές φυτικές ίνες και πολλά θρεπτικά συστατικά. Τώρα, φαίνεται ότι κάνει κάτι ακόμα: μια πιλοτική μελέτη του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Φλόριντα αποκαλύπτει ότι μπορεί να αποτελεί αποτελεσματικό, φυσικό όπλο εναντίον της προϋπέρτασης – μια διαταραχής που αποτελεί πρόδρομη κατάσταση της υπέρτασης και κατ’ επέκταση της καρδιοπάθειας.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα