TA NEA Logo
Τρίτη 23 Μαίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Ο τοματοχυμός δυναμώνει τα οστά
Δύο ποτήρια τοματοχυμός την ημέρα μπορεί να δυναμώσουν τα οστά και να μειώσουν τον κίνδυνο αναπτύξεως οστεοπόρωσης, αναφέρουν καναδοί ερευνητές. Το όφελος πιστεύεται ότι οφείλεται σε μια αντιοξειδωτική ουσία της τομάτας.
Γλυκιά ασπίδα για την καρδιά
Η μαύρη σοκολάτα έχει αποδειχθεί ωφέλιμη για την καρδιά σε πολυάριθμες μελέτες και τώρα επιστήμονες από τη Σουηδία πιστεύουν πως ξέρουν έναν από τους κυριότερους μηχανισμούς δράσης της.
«Φάρμακο» το σκόρδο για την υπέρταση
Το σκόρδο μπορεί να αποτελεί χρήσιμο συμπλήρωμα της αντιυπερτασικής αγωγής, αναφέρουν επιστήμονες από την Αυστραλία, οι οποίοι σε μελέτη διαπίστωσαν πως μπορεί να βοηθήσει ασθενείς οι οποίοι έχουν αρύθμιστη πίεση παρά τα φάρμακα που παίρνουν.
Λιγότερο αλάτι ως έφηβος, υγιής ενήλικας
Εάν οι έφηβοι μειώσουν την καθημερινή κατανάλωση αλατιού, θα μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών νοσημάτων και εγκεφαλικών στην ενήλικο ζωή τους.
Ωφέλιμο λίγο αλκοόλ μετά το μπάι πας
Οι άντρες που υποβάλλονται σε εγχείρηση στεφανιαίας παράκαμψης (μπάι πας) και καταναλώνουν κατόπιν ένα ή δύο ποτά την ημέρα, έχουν λιγότερα επόμενα καρδιολογικά προβλήματα σε σύγκριση με όσους δεν πίνουν, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Πιο νόστιμο το φαγητό όταν το κερδίζουμε με τον ιδρώτα μας
Το φαγητό µας είναι πιο νόστιµο όταν το έχουµε κερδίσει µε τον ιδρώτα της δουλειάς µας! Σύµφωνα µε µια καινούργια έρευνα, η αίσθηση ότι το καθηµερινό µας φαγητό είναι µια επιβράβευση του µόχθου µας µεγαλώνει την απόλαυση που νιώθουµε όταν το τρώµε.
Η αμφιλεγόμενη δίαιτα της μακροζωίας
Εάν αποβάλουμε τη ζάχαρη, το λευκό ψωμί, τα μακαρόνια και τις πατάτες από τη διατροφή μας, θα ζούμε υγιείς τουλάχιστον ως τα 100 μας χρόνια. Αυτή τη νέα θεωρία – που τελευταία έχει προκαλέσει δημόσιες και επιστημονικές συζητήσεις σε ΗΠΑ και Βρετανία – υποστηρίζει η καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας Σίνθια Κένιον, γνωστή για τις εργασίες της γύρω από τη διαδικασία της γήρανσης.
Κολληµένοι µε το κρέας
Το κρέας βασιλεύει στο τραπέζι των Ελλήνων: σύµφωνα µε πρόσφατη έρευνα, ο µέσος Ελληνας καταναλώνει ετησίως 100 κιλά κρέας, δηλαδή 3½ φορές πάνω από τις συστάσεις των οργανισµών! Οµως το τίµηµα της κρεατοφαγίας, ιδίως της προτίµησης στο κόκκινο κρέας, είναι βαρύ τόσο για την υγεία όσο και για το περιβάλλον.
Νέα μέθοδος αδυνατίσματος με... κρυστάλλους
Ειδικοί κρύσταλλοι τους οποίους χρησιμοποίησαν οι επιστήμονες αντί για μπαχαρικά, κατάφεραν να παρασκευάσουν γευστικά γεύματα που αυξάνουν το αίσθημα κορεσμού και μειώνουν την όρεξη. Πρόκειται για την πιο «ανώδυνη» μέθοδο απώλειας βάρους που έχει περιγραφεί ποτέ.
Τα λίπη επηρεάζουν τη γονιμότητα
Οι άντρες που καταναλώνουν πολλά κορεσμένα και μονοακόρεστα λίπη έχουν αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάζουν μειωμένη παραγωγή σπερματοζωαρίων, προειδοποιούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.
Κήρυξη πολέµου στο αλάτι
Εδώ και χρόνια ακούµε τους ειδικούς να συµβουλεύουν να µειώσουµε το αλάτι που προσθέτουµε στο φαγητό, γιατί η υπερβολική κατανάλωση νατρίου συµβάλλει στην αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Δεν αρκεί όμως να κρύψουµε την αλατιέρα, γιατί το 75% του αλατιού που παίρνουµε «κρύβεται» στα τρόφιµα που τρώµε καθηµερινά.
Η παχυσαρκία «θερίζει» στην Κρήτη
Οι κάτοικοι της Κρήτης, οι οποίοι πριν από τέσσερις δεκαετίες ήταν ο πιο υγιής λαός του κόσμου, είναι σήμερα ο πιο παχύσαρκος λαός σε Ελλάδα και Ευρώπη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία τους, υποστηρίζει Έλληνας καθηγητής.
Η έλλειψη πρωινού «ραγίζει» τις καρδιές των 20άρηδων
Η συστηματική παράλειψη του πρωινού γεύματος αυξάνει τον κίνδυνο σοβαρής καρδιοπάθειας πριν καλά-καλά γίνει κανείς 30 ετών, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Όπως έδειξε, όταν φεύγουμε από το σπίτι με άδειο στομάχι, αυξάνεται κατακόρυφα ο κίνδυνος παχυσαρκίας, συσσώρευσης των περιττών κιλών στην κοιλιά και αυξημένης χοληστερόλης στο αίμα.
Το καρπούζι ρίχνει την πίεση
Το καρπούζι έχει πολλά να προσφέρει – είναι γλυκό, με λίγες θερμίδες, πολλές φυτικές ίνες και πολλά θρεπτικά συστατικά. Τώρα, φαίνεται ότι κάνει κάτι ακόμα: μια πιλοτική μελέτη του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Φλόριντα αποκαλύπτει ότι μπορεί να αποτελεί αποτελεσματικό, φυσικό όπλο εναντίον της προϋπέρτασης – μια διαταραχής που αποτελεί πρόδρομη κατάσταση της υπέρτασης και κατ’ επέκταση της καρδιοπάθειας.
Τσάι και καφές προστατεύουν από τον καρκίνο του εγκεφάλου
Ενδείξεις ότι η καθημερινή κατανάλωση καφέ και τσαγιού μειώνει τις πιθανότητες ανάπτυξης καρκίνου του εγκεφάλου κατά 34%, προκύπτουν από νέα διεθνή μελέτη στην οποία συμμετείχαν και έλληνες εθελοντές.
Η μαύρη σοκολάτα ωφελεί τους διαβητικούς
Ένα συστατικό της μαύρης σοκολάτας μπορεί να βοηθήσει τους διαβητικούς να ρυθμίζουν τα επικίνδυνα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, υποστηρίζουν βρετανοί επιστήμονες. Ωστόσο, το εύρημα δεν σημαίνει πως θα αρχίσουν να τρώνε ανεξέλεγκτα σοκολάτες, προειδοποιούν οι ειδικοί.
Ο θόρυβος κάνει τα φαγητά άγευστα
Ανήκετε σε αυτούς που θεωρούν το φαγητό στο αεροπλάνο άγευστο; Αν ναι, μπορεί να μην φταίει το φαγητό αλλά εσείς οι ίδιοι: μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως η ένταση του θορύβου στον περιβάλλοντα χώρο επηρεάζει την αίσθηση της γεύσης μας, αλλά και το πόσο τραγανό βρίσκουμε το φαγητό που τρώμε!
Ποια είναι τα πιο θρεπτικά λαχανικά
«Φάε τη σαλάτα σου»: για πολλούς από εμάς, είναι σχεδόν η... ενδεκάτη εντολή της παιδικής ηλικίας μας, που συχνά-πυκνά τη συνόδευε ένα «δεν έχει γλυκό, εάν δεν την φας». Παρ’ ό,τι όμως μεγαλώνουμε με αυτή την παρότρυνση και παρά τα αναρίθμητα επιστημονικά στοιχεία που αποδεικνύουν την αξία των λαχανικών, εξακολουθούμε να μην τρώμε όσα πρέπει.
Ελιξήριο μακροζωίας η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή
Στη διατροφή κρύβεται το μυστικό της μακροζωίας, όπως έδειξε πανεπιστημιακή μελέτη στους υπέργηρους κατοίκους της Ικαρίας, οι οποίοι μαζί με τους Ιάπωνες της Οκινάουα είναι οι μακροβιότεροι στον πλανήτη.
Ελιξίριο μακροζωίας η σοκολάτα
Ξέρετε ότι δύο κομματάκια καλής ποιότητας μαύρη σοκολάτα περιέχουν σχεδόν τετραπλάσια ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών απ’ ό,τι ένα δαμάσκηνο ή μια χούφτα λαχανάκια Βρυξελλών; Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι αυτά τα δύο κομματάκια την ημέρα μπορεί να μας χαρίσουν έναν έξτρα χρόνο καλής ποιότητας ζωής.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα