TA NEA Logo
Δευτέρα 24 Απριλίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Το πολύ κρέας αυξάνει το σωματικό βάρος
Oσοι προσπαθούν να αδυνατίσουν, συνηθίζουν να αποφεύγουν τις μακαρονάδες, το ψωμί και το ρύζι και στη θέση τους να καταναλώνουν κρέας με σαλάτα. Μία νέα ευρωπαϊκή μελέτη όμως, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 370.000 άνδρες και γυναίκες, έδειξε πως η τακτική αυτή μάλλον είναι επιζήμια για τη σιλουέτα μας, διότι όσο περισσότερο κρέας τρώει κάποιος τόσο περισσότερα κιλά παίρνει σε βάθος χρόνου.
Το πολύ κρέας μας... παχαίνει!
Αν θέλετε να αδυνατίσετε, κόψτε το πολύ κρέας. Μία νέα μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε εκατοντάδες χιλιάδες Ευρωπαίους δείχνει πως όσοι τρώνε πολύ κρέας - είτε είναι πουλερικά είτε επεξεργασμένα κρέατα και κόκκινο κρέας - παχαίνουν περισσότερο απ’ ό,τι όσοι τρώνε λιγότερο, ακόμα και αν οι θερμίδες του φαγητού είναι οι ίδιες!
Αποσύρεται μαρμελάδα με κομμάτια γυαλιού
Στην άμεση ανάκληση διαιτητικής μαρμελάδας φράουλας έπειτα και από καταγγελία καταναλωτή στη Γερμανία για εντοπισμό θραυσμάτων γυαλιού προχώρησε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).
Οι παγίδες στη διατροφή του καλοκαιριού
Ποιος είναι ο χρυσός κανόνας της δίαιτας του καλοκαιριού; Τα φρούτα, οι σαλάτες και τα λάιτ προϊόντα είναι η συνηθέστερη επιλογή για όσους προσέχουν το βάρος τους. Οι διαιτολόγοι όμως λένε πως κρύβουν πολλές παγίδες, καθώς σε ένα μπολ σαλάτας μπορεί να... κολυμπάνε ακόμη και 1.000 θερμίδες!
Η δουλειά περνάει από το στομάχι
«Πες μου τι τρως, να σου πω πόσο παραγωγικός εργαζόμενος είσαι». Κι αν αυτό ακούγεται σε κάποιους υπερβολικό, οι διατροφολόγοι απαντούν πως η σωστή διατροφή στο γραφείο είναι το Α και το Ω της εργασιακής απόδοσης.
«Ασπίδα» για την καρδιά ο χυμός από πατζάρια
Μπορεί να μοιάζετε λίγο... αιμοσταγείς όταν θα τον πίνετε, αλλά μην αφήσετε αυτή τη μικρή λεπτομέρεια να σας κρατήσει μακριά από τον παντζαροχυμό: μία νέα μελέτη δείχνει ότι μπορεί να αποδειχθεί σωτήριος, καθώς μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπάθειας και εγκεφαλικού επεισοδίου.
Ήσυχες νύχτες χαρίζει ο χυμός από κεράσια
Εάν τα μάτια σας δύσκολα κλείνουν το βράδυ από τις σκοτούρες, ίσως πρέπει να αρχίσετε να πίνετε φρέσκο κερασοχυμό. Μία νέα μελέτη έδειξε πως ένα ποτήρι το πρωί και ένα από το απόγευμα είναι ό,τι πρέπει για να βυθιστούμε στην αγκαλιά του Μορφέα.
«Φάρμακο» λίγη σοκολάτα για τις εγκύους
Αυτή είναι μια είδηση που θα λατρέψει κάθε μέλλουσα μητέρα… Οι έγκυοι που τρώνε λίγη σοκολάτα τρεις φορές την εβδομάδα, προστατεύουν τον εαυτό τους και το αγέννητο μωρό τους από μια επικίνδυνη επιπλοκή της κύησης: την προεκλαμψία.
Ξεδιψούν, αλλά παχαίνουν...
Καθώς η ζέστη αυξάνεται, το πιθανότερο είναι πως μπαίνετε στον πειρασμό να αρπάξετε όποιο κρύο υγρό βρείτε μπροστά σας για να «σβήσετε» τη δίψα σας. Πολλά από τα δημοφιλή ροφήματα όμως περιέχουν άφθονες «γλυκές» θερμίδες, οι οποίες στην πραγματικότητα αυξάνουν τις ανάγκες του οργανισμού σε νερό.
Λίγη ζάχαρη στον καφέ «διώχνει» το στρες στη δουλειά
Νιώθετε στρες στη δουλειά; Μην φοβάστε: βάλτε δυο κουταλιές ζάχαρη στον καφέ σας και θα αισθανθείτε το άγχος να φεύγει, λένε αυστραλοί ερευνητές. Σε μελέτη που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν ότι τα ροφήματα με ζάχαρη μειώνουν την επιθετικότητα και την αντιδραστικότητα, με αποτέλεσμα να αποτρέπονται οι «εκρήξεις» στον χώρο εργασίας, που συχνά-πυκνά συμβαίνουν όταν νιώθει κανείς τα νεύρα του τεντωμένα.
Το ελαιόλαδο «διώχνει» τον καρκίνο του μαστού
Λίγο ελαιόλαδο την ημέρα μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο αναπτύξεως καρκίνου του μαστού. Μία νέα μελέτη δείχνει πως το ελαιόλαδο εξαπολύει πολύπλευρη επίθεση στις δυνητικά καρκινογόνες βλάβες του DNA, εμποδίζοντας την ανάπτυξη του καρκίνου και οδηγώντας τα «άρρωστα» κύτταρα στην αυτοκαταστροφή.
«Ζύγισαν» τα πιο παχυντικά τρόφιμα του καλοκαιριού
Ψησταριές με λουκάνικα και παϊδάκια, τηγανιστές πατάτες, παγωτό και το βράδυ κοκτέιλ και λουκουμάδες. Επιστήμονες έβαλαν στη… ζυγαριά τα πιο παχυντικά τρόφιμα του καλοκαιριού. Μάθετε ποια είναι και με τι μπορείτε να τα αντικαταστήσετε.
Καλοκαιρινός «θησαυρός» στο πιάτο μας
Από τον Μάιο έως τα τέλη του καλοκαιριού τα καλύτερα, νοστιμότερα και πιο υγιεινά τρόφιμα βρίσκονται άφθονα στη διάθεσή μας. Ο κλινικός διαιτολόγος - βιολόγος Χάρης Δημοσθενόπουλος, προϊστάμενος του Διαιτολογικού Τμήματος στο Νοσοκομείο Λαϊκό στην Αθήνα, αναλύει τους διατροφικούς θησαυρούς του καλοκαιριού.
Αλκοόλ κατά της αρθρίτιδας
Η συχνότητα εμφάνισης της ρευματοειδούς αρθρίτιδας έχει διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, γεγονός που σημαίνει συναγερμό για αλλαγή των καθημερινών συνηθειών, κυρίως των γυναικών. Σύμφωνα με έρευνα, ο πόνος που προκαλεί η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι τόσο έντονος ώστε τρεις στις τέσσερις γυναίκες δεν μπορούν να ζήσουν δίχως την καθημερινή λήψη παυσίπονου.
Τα πολλά γλυκά αρρωσταίνουν το πάγκρεας
Οι ενήλικοι που τρώνε πολλά γλυκά και άλλα τρόφιμα τα οποία προκαλούν απότομη αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο του παγκρέατος, προειδοποιούν ιταλοί ερευνητές.
SOS για τις πλαστικές συσκευασίες τροφίμων
Ομάδα 60 επιστημόνων αιτήθηκε σήμερα στην Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) να εκδώσει κανονισμό για μία εν δυνάμει επιβλαβή χημική ουσία, Δισφαινόλη-Α (BPA), που βρίσκεται στα πλαστικά δοχεία για τρόφιμα και ποτά περιλαμβανομένων και των μπιμπερό.
Κήρυξαν τον πόλεμο στα τρόφιμα-δηλητήριο
«Τρώμε ό,τι μας σερβίρουν οι βιομηχανίες τροφίμων»: αυτό υπογραμμίζουν Ελληνες επιστήμονες, προσθέτοντας πως τα προϊόντα που περιέχουν τρανς και κορεσμένα λιπαρά καθώς κι εκείνα που «κολυμπούν» στο αλάτι συνθέτουν μια ωρολογιακή βόμβα στο πιάτο μας.
Και αντικαρκινικός ο καφές
Ο καφές μειώνει τον κίνδυνο αναπτύξεως καρκίνων της κεφαλής & του τραχήλου, σύμφωνα με την συνδυασμένη ανάλυση εννέα παλαιότερων μελετών. Όπως έδειξε, τέσσερα ή περισσότερα φλιτζάνια την ημέρα μειώνουν κατά 39% τον κίνδυνο καρκίνο του στόματος και του φάρυγγα.
Αλλάζουν οι ετικέτες στα τρόφιμα
Με στόχο τη μείωση των ποσοστών παχυσαρκίας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ετοιμάζει νέους, αυστηρούς κανόνες για τις ετικέτες στις συσκευασίες των τροφίμων. Οι ετικέτες θα είναι ίδιες σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
«Ασπίδα» για την καρδιά καφές και τσάι
Μερικά φλιτζάνια καφές ή τσάι την ημέρα προστατεύουν την υγεία της καρδιάς, σύμφωνα με μία νέα πολυετή μελέτη στην οποία συμμετείχαν 40.000 εθελοντές. Ωστόσο, ειδικά στο θέμα του καφέ, έχει σημασία πόσο πίνει κανείς...
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα