TA NEA Logo
Τρίτη 23 Μαίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Το ελαιόλαδο καταστέλλει τα γονίδια των καρδιοπαθειών
Τα οφέλη που παρέχει στην καρδιαγγειακή υγεία η μεσογειακή διατροφή μπορεί να οφείλονται σε συστατικά του παρθένου ελαιολάδου, τα οποία καταστέλλουν ορισμένα γονίδια που σχετίζονται με τη φλεγμονή, αναφέρει η Επιθεώρηση «BMC Genomics».
Το αλκοόλ «ένοχο» και για τις αλλεργίες
Φτερνίζεστε, δακρύζουν τα μάτια σας και βασανίζεστε για μία ακόμα χρονιά από τις εαρινές αλλεργίες; Αν ναι, ίσως πρέπει να ξεχάσετε - τουλάχιστον για λίγο καιρό - τα οινοπνευματώδη ποτά, αναφέρει η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς».
Η πολλή σοκολάτα «δείχνει» κατάθλιψη
Όσοι τρώνε πολύ συχνά σοκολάτες είναι πιο καταθλιπτικοί απ’ ό,τι όσοι τις απολαμβάνουν σποραδικά – και όσο μεγαλύτερες ποσότητες καταναλώνουν, τόσο το χειρότερο, αναφέρουν αμερικανοί ερευνητές.
Το πράσινο τσάι προστατεύει τα μάτια
Ορισμένα συστατικά του πράσινου τσαγιού εισδύουν στους ιστούς των ματιών και μπορεί να τα προστατεύουν από το γλαύκωμα και άλλες ασθένειες, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. Όπως έδειξε, οι φακοί, οι αμφιβληστροειδείς χιτώνες και άλλες δομές των ματιών απορροφούν σημαντικές ποσότητες κατεχινών.
Φολικό οξύ και Β6 «ασπίδα» για την καρδιά
Εάν θέλετε να προστατευθείτε από το έμφραγμα, το εγκεφαλικό και τα άλλα καρδιαγγειακά νοσήματα, φροντίστε να καταναλώνετε άφθονες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, συνιστούν ιάπωνες ερευνητές.
Τα ψάρια προστατεύουν (και) από την ενδομητρίωση
Oι γυναίκες που καταναλώνουν  πολλά τρανς λιπαρά οξέα έχουν 48% περισσότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν ενδομητρίωση, ενώ όσες τρώνε πολλά ωμέγα-3  λιπαρά οξέα διατρέχουν κατά 22% μικρότερο κίνδυνο, σύμφωνα με μια νέα  μελέτη.
Τρώμε κάθε μέρα 46 κουταλιές ζάχαρη εν αγνοία μας
Τέσσερις φορές περισσότερη ζάχαρη από την ημερήσια συνιστώμενη δοσολογία καταναλώνουμε καθημερινά δίχως να το γνωρίζουμε. «Οι εταιρείες τροφίμων έχουν προσθέσει ζάχαρη στα προϊόντα για να τα κάνουν πιο ελκυστικά στον καταναλωτή», εξηγούν επιστήμονες.
Το σωσίβιο της μέσης μπορεί να σκοτώσει
Τα περισσότερα άτομα που έχουν σωσίβιο γύρω από τη μέση, ούτε γνωρίζουν, ούτε αντιλαμβάνονται τις συνέπειες που μπορεί «προμηνύει» για την υγεία τους, επισημαίνουν βρετανοί ειδικοί.
«Κοιμηθείτε»: Η νέα συμβουλή για απώλεια βάρους
Όσο πιο φυσιολογικό και επαρκή ύπνο έχει κάποιος, τόσο πιο σωστά λειτουργεί ο οργανισμός και η ταχύτητα του μεταβολισμού του, υποστηρίζει ομάδα ειδικών επιστημόνων.
Η διατροφή που κάνει καλό στον εγκέφαλο
Τα τρόφιμα που συνθέτουν τη διατροφή μας μπορεί να καθορίζουν και το ποσοστό κινδύνου για ανάπτυξη νόσων του νευρικού συστήματος, όπως είναι η νόσος Αλτσχάιμερ.
Οι εμφύλιοι πόλεμοι της δίαιτας
Τη μια μας λένε να μετράμε τις θερμίδες που παίρνουμε, την άλλη πως η μέθοδος αυτή δεν προσφέρεται για να αδυνατίσουμε. Τη μια πως πρέπει να τρώμε δημητριακά για πρωινό αν θέλουμε να χάσουμε κιλά, την άλλη τηγανητό μπέικον.
Η μόλυνση φθάνει στο βρεφικό γάλα
Ενας νέος ρύπος που συνδέεται άμεσα με τις πλαστικές συσκευασίες των τροφίμων, αλλά φθάνει και στο βρεφικό γάλα εξαιτίας των μπιμπερό, μπαίνει αυτή την περίοδο στο μικροσκόπιο των ερευνητών του ΕΦΕΤ. Πρόκειται για τη δισφαινόλη Α, που εξαπλώνεται απειλητικά.
Τροφές με... δηλητήριο
Διοξίνες και καρκινογόνα στοιχεία βρίσκουν τον δρόμο τους για το πιάτο του έλληνα, μαζί με χημικές ουσίες από τις πλαστικές συσκευασίες των τροφίμων και περιβαλλοντικούς ρύπους που συνδέονται με σοβαρότατα προβλήματα υγείας. Ωστόσο η υπάρχουσα νομοθεσία, τα όρια και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αδυνατούν να μας προστατεύσουν.
Υψηλό φόρο σε ό,τι παχαίνει βάζει η Ρουμανία
Με στόχο τη μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος, αλλά και την καταπολέμηση της παχυσαρκίας, η Ρουμανία θα είναι η πρώτη χώρα παγκοσμίως που θα επιβάλει ειδικό φόρο σε όλα τα ανθυγιεινά τρόφιμα.
Τα λαχανικά δεν είναι αντικαρκινικά!
Ήταν επί δεκαετίες το σλόγκαν της υγιεινής ζωής: να τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά για να αποφύγετε τον καρκίνο. Τώρα, επιστήμονες αναφέρουν ότι οι αντικαρκινικές ιδιότητες αυτής της διατροφής είναι - στην καλύτερη περίπτωση - αδύναμες.
Το σπανάκι «κρύβει» τον σίδηρό του
Για τα παιδιά, το σπανάκι ισοδυναμεί με το μυστικό της δύναμης (του Ποπάι αλλά και της δικής τους), για τους άνδρες με το «κλειδί» για γερούς μυς, ενώ για τις γυναίκες θεωρείται απαραίτητο αν θέλουν να προσλαμβάνουν επαρκείς ποσότητες σιδήρου. Πόσο αληθεύει, όμως, ότι τροφοδοτεί τον οργανισμό με άφθονο σίδηρο;
Φρούτα και λαχανικά δεν διώχνουν τον καρκίνο
Νέα, απογοητευτικά στοιχεία, ότι η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών δεν προστατεύει ιδιαίτερα από τον καρκίνο συγκέντρωσαν αμερικανοί ερευνητές. Σε μελέτη με σχεδόν 500.000 εθελοντές διαπίστωσαν ότι στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε με την βοήθειά τους να αποτραπεί το 2,5% των καρκίνων. Ωστόσο, οι ειδικοί τονίζουν ότι η υγιεινή διατροφή εξακολουθεί να αποτελεί κλειδί για την προάσπιση της υγείας, διότι μας προστατεύει από άλλα δεινά, όπως η καρδιοπάθεια και ο διαβήτης.
Πες μου πόσο πίνουν οι φίλοι σου…
Οι άνθρωποι που κάνουν παρέα με άτομα τα οποία πίνουν πολύ έχουν πολλές πιθανότητες να αρχίσουν κι εκείνοι να υπερκαταναλώνουν αλκοόλ, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Αν, όμως, κάνουν παρέα με άτομα που δεν πίνουν, μάλλον δεν θα πίνουν ούτε οι ίδιοι.
Το πρωινό λίπος «ξυπνάει» τον μεταβολισμό
Ένα πλούσιο σε λίπη πρωινό, όπως τα τηγανητά αυγά με μπέικον, μπορεί να αποτελεί την υγιεινότερη επιλογή για να αρχίσει καλά η μέρα, υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές. Και αυτό, διότι φαίνεται να «ξυπνάει» τον μεταβολισμό - και να τον διατηρεί στο «κόκκινο» για την υπόλοιπη μέρα.
Πως να αποφύγετε τις παγίδες στο γιορτινό τραπέζι
Στην πιο... επικίνδυνη για την υγεία μας ημέρα του χρόνου αναδεικνύεται η Κυριακή του Πάσχα, καθώς από το απόγευμα και μετά αυξάνεται κατακόρυφα ο αριθμός των ανθρώπων που μεταφέρονται άρον άρον στα τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων που εφημερεύουν.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα