TA NEA Logo
Δευτέρα 24 Απριλίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Τα λαχανικά δεν είναι αντικαρκινικά!
Ήταν επί δεκαετίες το σλόγκαν της υγιεινής ζωής: να τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά για να αποφύγετε τον καρκίνο. Τώρα, επιστήμονες αναφέρουν ότι οι αντικαρκινικές ιδιότητες αυτής της διατροφής είναι - στην καλύτερη περίπτωση - αδύναμες.
Το σπανάκι «κρύβει» τον σίδηρό του
Για τα παιδιά, το σπανάκι ισοδυναμεί με το μυστικό της δύναμης (του Ποπάι αλλά και της δικής τους), για τους άνδρες με το «κλειδί» για γερούς μυς, ενώ για τις γυναίκες θεωρείται απαραίτητο αν θέλουν να προσλαμβάνουν επαρκείς ποσότητες σιδήρου. Πόσο αληθεύει, όμως, ότι τροφοδοτεί τον οργανισμό με άφθονο σίδηρο;
Φρούτα και λαχανικά δεν διώχνουν τον καρκίνο
Νέα, απογοητευτικά στοιχεία, ότι η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών δεν προστατεύει ιδιαίτερα από τον καρκίνο συγκέντρωσαν αμερικανοί ερευνητές. Σε μελέτη με σχεδόν 500.000 εθελοντές διαπίστωσαν ότι στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε με την βοήθειά τους να αποτραπεί το 2,5% των καρκίνων. Ωστόσο, οι ειδικοί τονίζουν ότι η υγιεινή διατροφή εξακολουθεί να αποτελεί κλειδί για την προάσπιση της υγείας, διότι μας προστατεύει από άλλα δεινά, όπως η καρδιοπάθεια και ο διαβήτης.
Πες μου πόσο πίνουν οι φίλοι σου…
Οι άνθρωποι που κάνουν παρέα με άτομα τα οποία πίνουν πολύ έχουν πολλές πιθανότητες να αρχίσουν κι εκείνοι να υπερκαταναλώνουν αλκοόλ, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Αν, όμως, κάνουν παρέα με άτομα που δεν πίνουν, μάλλον δεν θα πίνουν ούτε οι ίδιοι.
Το πρωινό λίπος «ξυπνάει» τον μεταβολισμό
Ένα πλούσιο σε λίπη πρωινό, όπως τα τηγανητά αυγά με μπέικον, μπορεί να αποτελεί την υγιεινότερη επιλογή για να αρχίσει καλά η μέρα, υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές. Και αυτό, διότι φαίνεται να «ξυπνάει» τον μεταβολισμό - και να τον διατηρεί στο «κόκκινο» για την υπόλοιπη μέρα.
Πως να αποφύγετε τις παγίδες στο γιορτινό τραπέζι
Στην πιο... επικίνδυνη για την υγεία μας ημέρα του χρόνου αναδεικνύεται η Κυριακή του Πάσχα, καθώς από το απόγευμα και μετά αυξάνεται κατακόρυφα ο αριθμός των ανθρώπων που μεταφέρονται άρον άρον στα τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων που εφημερεύουν.
Παράνομα επίπεδα διοξινών σε τρόφιμα στην Ευρώπη
Παράνομα επίπεδα διοξινών εντοπίστηκαν στο 8% των δειγμάτων από τρόφιμα και ζωοτροφές μεταξύ 1999 και 2008, σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασφάλειας Τροφίμων.
Τα σοκολατένια αβγά κάνουν καλό στα αγγεία
Τα σοκολατένια πασχαλινά αυγά κάνουν καλό στην καρδιά και τα αγγεία, αφού μειώνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης εμφράγματος και εγκεφαλικού κατά 39%.
Αληθινός ο εθισμός στα junk food
Όσοι ζουν με φαγητά από fast food και οτιδήποτε άλλο περιέχει πολλά λίπη, αλάτι και ζάχαρη, συχνά λένε ότι θα ήθελαν να ήταν αλλιώς τα πράγματα, αλλά τους είναι εντελώς αδύνατον να αντισταθούν σε ένα χάμπουργκερ, στο μπέικον, στις τηγανητές πατάτες ή σε μια λαχταριστή σοκολατίνα. Μια νέα μελέτη υποδηλώνει ότι όντως δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς.
Μεγάλωσαν οι μερίδες στο... Μυστικό Δείπνο
Όσο πιο πρόσφατος είναι ένας πίνακας του Μυστικού Δείπνου, τόσο μεγαλύτερο είναι και το μέγεθος των μερίδων που καταναλώνουν ο Χριστός και οι μαθητές του. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε ομάδα επιστημόνων που μέτρησε τα πιάτα από τους 52 διασημότερους πίνακες όλων των εποχών.
Το διαιτολόγιο που ρίχνει την πίεση
Η αρτηριακή πίεση είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα. Τα υπάρχοντα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το 62% των εγκεφαλικών και το 49% των καρδιαγγειακών νοσημάτων παγκοσμίως αποδίδονται σε αρτηριακή πίεση υψηλότερη από την φυσιολογική.
Πότε πρέπει να διακόψουμε τη νηστεία
Η πτώση της αρτηριακής πίεσης, η επίμονη ζάλη, η μυϊκή αδυναμία και η θόλωση της όρασης είναι σαφείς ενδείξεις για διακοπή της νηστείας.
Αλλεργία στο αγελαδινό γάλα εμφανίζουν τα ελληνόπουλα
Το τρόφιμο που προκαλεί αλλεργία στα περισσότερα ελληνόπουλα είναι το αγελαδινό γάλα. Για την πρόληψη της αλλεργίας, οι επιστήμονες συνιστούν τον μητρικό θηλασμό, «υποαλλεργικά» γάλατα και ειδική υποαλλεργική διατροφή.
Πως να τρώτε υγιεινά στο fast food
Πίτσα, σουβλάκι, μπέργκερ: είναι εύκολη και γρήγορη λύση για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να μαγειρέψουν ή είναι αναγκασμένοι σχεδόν καθημερινά να γευματίζουν έξω. Οι συγκεκριμένες όμως λιχουδιές έχουν χαρακτηριστεί ως... διατροφικές αμαρτίες.
«Ασπίδα» η σοκολάτα από τα εγκεφαλικά
Νέα στοιχεία ότι λίγη σοκολάτα την ημέρα ωφελεί την υγεία ανακάλυψαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ. Σε μελέτη που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν ότι δύο κομματάκια μαύρη σοκολάτα μειώνουν κατά 52% τον κίνδυνο αιμορραγικού εγκεφαλικού επεισοδίου.
Τα τρόφιμα που προστατεύουν την υγεία μας
Τη δεκαετία του 1930, πολλοί ειδικοί στις ΗΠΑ αποθάρρυναν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικώνθεωρούσαν πως δεν παρουσίαζαν κανένα διατροφικό ενδιαφέρον, ήταν απλώς γεμάτα νερό. Τη δεκαετία του 1960, οι έχοντες και κατέχοντες φρόντιζαν να τρώνε κρέας μεσημέριβράδυ.
Ποιοι χυμοί προστατεύουν από τις πέτρες στα νεφρά
Στους ασθενείς με πέτρες στα νεφρά συχνά συνιστάται να κάνουν και αλλαγές στη διατροφή τους, μία εκ των οποίων συνήθως είναι να πίνουν περισσότερους χυμούς. Επιστήμονες από τις ΗΠΑ βρήκαν ποιοι χυμοί είναι περισσότεροι ωφέλιμοι.
«Χωνευτικό» ένα ποτήρι κρασί με το φαγητό
Ο συνδυασμός του σωστού κρασιού με το γεύμα είναι ολόκληρη επιστήμη. Εκτός από τη γεύση, όμως, μήπως ωφελεί και την πέψη; Σύμφωνα με τις νεώτερες μελέτες, η απάντηση ως φαίνεται είναι καταφατική.
Το «γερό» πρωινό φέρνει... αγόρια
Οι έγκυες που τρώνε συστηματικά πρωινό και καταναλώνουν αρκετά λιπαρά, ειδικά στους πρώτους μήνες της κύησης, έχουν περισσότερες πιθανότητες να γεννήσουν αγόρι.
Προτείνουν ειδικό φόρο 18% σε ό,τι παχαίνει
Ειδικό φόρο «παχυσαρκίας» προτείνουν ειδικοί επιστήμονες, εκτιμώντας πως η «εκτόξευση» της τιμής τροφίμων και ποτών που αυξάνουν το βάρος, θα συντελέσει στη μείωσή του κατά δύο κιλά σε κάθε ενήλικα.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα