TA NEA Logo
Δευτέρα 1 Μαίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Κρασί με λίγο αλκοόλ
Νέες τεχνικές μειώνουν το αλκοόλ στα κρασιά, ελαττώνοντας παράλληλα και την απειλή του χανγκόβερ. Εξακολουθούν όμως τα κρασιά αυτά να είναι εξίσου απολαυστικά;
Βλάβη στο γενετικό υλικό προκαλεί παχυσαρκία
Η παιδική παχυσαρκία οφείλεται, εν μέρει, στα γονίδια, αφού σύμφωνα με βρετανική επιστημονική έρευνα, στα παιδιά που δεν μπορούν να ελέγξουν την πείνα τους, απολείπονται τμήματα του DNA.
Φτιάχνουν παγωτό που κάνει καλό στην υγεία
Διαιτητικές ίνες, αντιοξειδωτικά, προβιοτικά και θρεπτικά συστατικά θα περιέχει το νέο «υγιεινό» παγωτό που αναμένεται να είναι έτοιμο σε έξι μήνες. Το προϊόν «δημιουργείται» από ειδικούς επιστήμονες στις ΗΠΑ.
Ένοχο το αλάτι για εμφράγματα και εγκεφαλικά
Είναι γνωστό ότι το πολύ αλάτι στο φαγητό αυξάνει τον κίνδυνο να εκδηλωθεί υπέρταση. Τώρα, νέα μελέτη δείχνει πως η αυξημένη κατανάλωση άλατος «μεταφράζεται» σε υψηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου.
Τρικ για να αποφύγετε τα κιλά των εορτών
Εάν λατρεύετε τα εδέσματα των ημερών, αλλά ήδη ανησυχείτε για τις επιπτώσεις που θα έχουν στη  σιλουέτα σας, αναθαρρήστε. Δύο ειδικοί υποστηρίζουν ότι μπορεί κανείς να απολαύσει τους χριστουγεννιάτικους πειρασμούς και να μπει στο 2010 με το ίδιο βάρος που έχει σήμερα.
Έφτιαξαν κρέας για… χορτοφάγους
Τις πρώτες «μερίδες» χοιρινού κρέατος κατάφεραν να παρασκευάσουν σε εργαστήριο Ολλανδοί επιστήμονες. Τελικός στόχος τους είναι η παραγωγή μπριζόλας και μπιφτεκιού, χωρίς τη σφαγή ζώου.
Τα τρόφιμα «ασπίδα» του προστάτη
Η δυτικού τύπου διατροφή, η πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι, καθώς και η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας συμβάλλουν στην εμφάνιση καρκίνου του προστάτη.
Το ξίδι ρίχνει το «ζάχαρο»
Λίγο ξίδι στο φαγητό μπορεί να συμβάλλει στην ομαλή - και όχι απότομη - αύξηση του σακχάρου μετά το φαγητό, σύμφωνα με νέες μελέτες.
Βάλτε ποικιλία στη δίαιτα για να μην τη βαρεθείτε
Με μερικές απλές αντικαταστάσεις από τις ομάδες τροφίμων, μπορείτε να δώσετε ποικιλία στη διατροφή σας, κάνοντας έτσι τη δίαιτα πιο εύκολη και πιο ελκυστική.
Άγρια μανιτάρια: Ποτέ δεν ξέρεις αν είναι αθώα
Ούτε ο πιο καλά «διαβασμένος» δεν μπορεί να ξεχωρίσει τα επικίνδυνα από τα ασφαλή προς κατανάλωση άγρια μανιτάρια, προειδοποιούν οι ειδικοί.
6 μπίρες την ημέρα ωφελούν την καρδιά!
Ισπανοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι, για τους άνδρες τουλάχιστον, ένα μπουκάλι κρασί ή έξι μπίρες την ημέρα κάνουν καλό στην καρδιά! Ωστόσο, η σχετική μελέτη έχει προκαλέσει αντιδράσεις.
Καλύτερα ψητό το ψάρι
Τελικά, η σύσταση «φάτε ψάρια για να προστατεύσετε την υγεία σας» μάλλον έχει αξία μόνο εάν τα ψάρια είναι ψητά ή βραστά. Σύμφωνα με μία νέα μελέτη, μόνο αυτά προστατεύουν από τα καρδιολογικά προβλήματα, ενώ ειδικά οι γυναίκες καλό είναι να τα συνοδεύουν με λίγη σος σόγιας χωρίς πολύ αλάτι.
SOS για τις δηλητηριάσεις από μανιτάρια
Η αύξηση του αριθμού των ασθενών που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία όλης της χώρας με διάγνωση «δηλητηρίαση από μανιτάρια» προκαλεί ανησυχία στους επιστήμονες.
Καταναλώνουμε 16% λιγότερες θερμίδες
Η Βρετανική Επιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή Διατροφής υποστηρίζει ότι τρώμε 400 θερμίδες λιγότερες την ημέρα απ' ό,τι θα έπρεπε!
«Αντίδοτο» στο στρες η σοκολάτα
Έχετε στρες; Λίγη μαύρη σοκολάτα την ημέρα μπορεί να βελτιώσει γρήγορα την ψυχική σας διάθεση, ελαττώνοντας τα επίπεδα των ορμονών του στρες, σύμφωνα με μία νέα μελέτη, η οποία έδειξε πως 40 γραμμάρια την ημέρα είναι υπεραρκετά για να αισθανθούμε καλύτερα.
«Ασπίδα» ο καφές για τον καρκίνο του ενδομητρίου
Οι γυναίκες που πίνουν δύο ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο να αναπτύξουν καρκίνο του ενδομητρίου αργότερα στη ζωή τους, αναφέρουν επιστήμονες από τη Σουηδία.
Οι τροφές που μας «ανεβάζουν»
Το τι τρώμε επιδρά στο πώς αισθανόμαστε, τόσο ψυχικά όσο και σωματικά. Πολλές έρευνες δείχνουν ότι ορισμένοι τύποι τροφίμων περιέχουν συστατικά ουσιώδους σημασίας για την καλή ψυχική υγεία, των οποίων η έλλειψη μπορεί να επιδεινώσει ψυχικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη.
Παχαίνει το γρήγορο φαγητό
«Πρέπει να τρώμε αργά και να απολαμβάνουμε την τροφή μας, διαφορετικά εάν καταναλώνουμε τα γεύματά μας πολύ γρήγορα είναι πιθανό να παχύνουμε», υποστηρίζουν Έλληνες ερευνητές.
Απειλή για τους άντρες το πολύ και ψητό κρέας
Οι άντρες που τρώνε πολύ κόκκινο κρέας και πολλά προϊόντα κόκκινου κρέατος (όπως το μπέικον και τα λουκάνικα) διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν καρκίνο του προστάτη, ιδίως εάν τα ψήνουν στο γκριλ ή στα κάρβουνα, προειδοποιούν επιστήμονες από το αμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα Καρκίνου (NCI).
Πως να βγάλετε το αλάτι από τη διατροφή σας
Τα μυρωδικά στο φαγητό είναι η νοστιμότερη και ευκολότερη λύση για να φτιάχνει κανείς ξεχωριστά φαγητά και ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγει το αλάτι και τα λιπαρά - και μάλιστα δίχως να επιβαρύνει τον οργανισμό του με περιττές θερμίδες.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα