TA NEA Logo
Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Προβλήματα υγείας αναπτύσσουν τα παιδιά εργαζόμενων μητέρων
Ανθυγιεινές συνήθειες αποκτούν τα παιδιά των εργαζόμενων μητέρων που αργότερα εξελίσσονται σε «κακή υγεία» ενώ οι μητέρες που ασχολούνται τον απαραίτητο χρόνο με την ανάπτυξη των παιδιών τους «μεγαλώνουν γερά παιδιά»!
Οι σεφ προτείνουν... ντελίβερι και λάιτ!
Μπορεί ένα πιάτο καρμπονάρας να είναι τόσο ελαφρύ, ώστε να το φάει για μεσημεριανό ένας σκληρά εργαζόμενος και να μη βαρύνει; «Ναι» απαντούν κατηγορηματικά οι σεφ, οι οποίοι έχουν μπει πιο δυναμικά από ποτέ στο υγιεινό ντελίβερι. Το σκεπτικό τους στηρίζεται στην απλή λογική: όλοι έχουν ανάγκη από ένα λάιτ πιάτο, που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τη γεύση των πιο παχυντικών προτάσεων!
Τα μυστικά για γερή καρδιά
Βάλτε τα ψάρια, τα καρύδια και τα θαλασσινά στην καθημερινή διατροφή σας εάν θέλετε να έχετε γερή καρδιά. Μεγάλες μελέτες επιβεβαιώνουν ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα προλαμβάνουν τις καρδιοπάθειες και τα εμφράγματα. Ήδη, η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, το Ευρωπαϊκό Καρδιολογικό Κολέγιο και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστούν επισήμως σε καρδιοπαθείς και σε υγιείς να εντάξουν στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιό τους 3-5 γεύματα με ψάρι ή να λαμβάνουν την ανάλογη ποσότητα συμπληρωμάτων.
Κακός συνδυασμός ο πολύς καφές με το κρέας
Οι άνθρωποι που πίνουν πολλούς καφέδες και ταυτοχρόνως καταναλώνουν πολύ κρέας και λίπη διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να παρουσιάσουν μια συνηθισμένη μορφή καρδιακής αρρυθμίας, αναφέρουν Ιταλοί ερευνητές.
Τα μυστικά του υγιεινού μπάρμπεκιου
Παϊδάκια, λαχανικά και τσιπούρες στα κάρβουνα: αυτά είναι τα αγαπημένα πιάτα γιατρών, διαιτολόγων και σεφ. Μόνον που όπως επισημαίνουν, ο ψήστης πρέπει να γνωρίζει τα μυστικά του καλού ψησίματος. Και αυτό γιατί αν το κρέας «αρπάξει», τότε τα... καρβουνιασμένα σημεία είναι για πέταμα, αφού βλάπτουν σοβαρά την υγεία.
Τι να τρώτε για μυαλό «ξυράφι»
Τρία κύρια γεύματα της ημέρας, με γαρνιτούρα ρύζι, μακαρόνια, πατάτα ήι ψωμί και δύο ενδιάμεσα με προτίμηση στα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά, είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου. Το ίδιο και η κατανάλωση άφθονων υγρών, αλλά και ψαριών, που υπόσχονται να μας χαρίσουν μυαλό «ξυράφι».
Μη φοβάστε τα θαλασσινά
Τελικά έφταιγαν τα στρείδια. Υγειονομικοί αξιωματούχοι αποφάνθηκαν ότι τα μολυσμένα από νερά υπονόμου οστρακοφόρα ήταν αυτά που δηλητηρίασαν τον Φεβρουάριο τους πελάτες του διάσημου βρετανικού εστιατορίου Fat Duck, στο Μπρέι του Μπερκσάιρ. Πώς όμως μπορούμε να τρώμε θαλασσινά χωρίς να κινδυνεύουμε;
Βοηθά την καρδιά η κατανάλωση σοκολάτας
Σουηδοί ερευνητές βρήκαν στοιχεία που δείχνουν ότι όσοι τρώνε σοκολάτα έχουν αυξημένα ποσοστά επιβίωσης έπειτα από καρδιακή προσβολήκαι είναι πιθανό όσο περισσότερο τρώνε τόσο καλύτερα να είναι η υγεία τους.
Πιο θρεπτικά φρούτα και λαχανικά «της εποχής»
Τα φρούτα και τα λαχανικά παρουσιάζουν μεγάλη διακύμανση στην θρεπτική αξία τους αναλόγως με την εποχή που τα αγοράζει κανείς, αναφέρει η εφημερίδα «Τάιμς» του Λονδίνου. Και παραθέτει μελέτες που δείχνουν ότι η μεταφορά τους σε μεγάλες αποστάσεις μειώνει τα θρεπτικά συστατικά τους, ενώ όταν είναι ολόφρεσκα και «της εποχής» μάς προστατεύουν σημαντικά από καρδιοπάθεια και καρκίνο. Παραθέτει τέλος τους «σούπερ σταρ» των μηνών που έρχονται...
Βάλτε λαχανικά στην πίτσα των παιδιών
Η συμμετοχή των παιδιών στο μαγείρεμα είναι το αλατοπίπερο της συνταγής που προτείνει ο σεφ Γιάννης Μπαξεβάνης για να μάθουν τα παιδιά να τρώνε υγιεινά! Άλλωστε, έχει περάσει εδώ και χρόνια από τη θεωρία στην πράξη: τα τέσσερα παιδιά του κινούνται με άνεση στον πάγκο εργασίας. Το αποτέλεσμα; Δοκιμάζουν τα πάντα!
«Τσελεμεντές» κατά του καρκίνου του προστάτη
Ένα βιβλίο με συνταγές μαγειρικής, οι οποίες περιλαμβάνουν τρόφιμα που ενδείκνυνται για την καταπολέμηση του καρκίνου του προστάτη, κυκλοφορεί στη Βρετανία. Γράφτηκε από επιστήμονες και σεφ, και απευθύνεται σε άνδρες που ήδη πάσχουν ή κινδυνεύουν να παρουσιάσουν τον καρκίνο αυτό.
Κρας τεστ: Μέλι εναντίον ζάχαρης...
Πολλοί λάτρεις της υγιεινής διατροφής διερωτώνται εάν όντως το μέλι είναι πιο υγιεινό από τη ζάχαρη. Αν και το μέλι περιέχει λιγότερες θερμίδες στα 100 γραμμάρια, ανά κουταλάκι του γλυκού παρέχει περισσότερες από τη ζάχαρη. Ωστόσο, το μέλι διαθέτει αντιμικροβιακές ιδιότητες και δρα θεραπευτικά εναντίον συνηθισμένων βακτηρίων.
Τα φρούτα πιο υγιεινά απ΄ όσο ξέραμε
Τα φρούτα περιέχουν περισσότερες ωφέλιμες αντιοξειδωτικές ουσίες απ΄ ό,τι νόμιζαν έως τώρα οι ειδικοί, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Επιστήμονες από το Ίδρυμα Μελέτης Τροφίμων του Νόργουιτς, στην Αγγλία, ανέλυσαν στο εργαστήριο μήλα, ροδάκινα και νεκταρίνια και διαπίστωσαν ότι περιέχουν πενταπλάσιες ποσότητες πολυφαινολών απ΄ ό,τι υπολόγιζε έως τώρα η επιστημονική κοινότητα.
Φυσικό... λίφτινγκ μέσω διατροφής
Ποια τρόφιμα επιδεινώνουν και ποια βελτιώνουν την ακμή; Μπορεί ό,τι τρώμε να επηρεάσει το πόσο γρήγορα θα εμφανιστούν ρυτίδες στο πρόσωπό μας; Και τι σχέση μπορεί να έχει η διατροφή μας με το έκζεμα και τις λεπτές φλέβες; Τις απαντήσεις δίνει η διαιτολόγος-διατροφολόγος Αμάντα Ούρσελ στους «Τάιμς» του Λονδίνου.
Παχαίνει «διπλά» το βραδινό φαγητό
Η ώρα του δείπνου είναι πολύ σημαντική στην αύξηση του σωματικού βάρους, ανακάλυψαν αμερικανοί επιστήμονες, οι οποίοι σε μελέτη τους κατέδειξαν πως όταν τρώμε αργά το βράδυ παίρνουμε δυο φορές περισσότερα κιλά από όταν τρώμε νωρίτερα.
Γιατί προστατεύουν την καρδιά τα λαχανικά
Μία χημική ουσία που περιέχουν λαχανικά, όπως το μπρόκολο και το κουνουπίδι, μπορεί να ευθύνεται για την καρδιοπροστατευτική δράση τους, αναφέρουν Βρετανοί επιστήμονες. Η ουσία λέγεται σουλφοραφάνη και ενεργοποιεί σημαντικές πρωτεϊνες των αρτηριών.
Το τάπερ εξοικονομεί ευρώ και... κιλά
Το τάπερ στο γραφείο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος τους τελευταίους μήνες. Η οικονομική κρίση είναι ένας από τους λόγους που οι Έλληνες κάνουν οικονομία ακόμη και στο ντελίβερι, αφού κατ' αυτό το τρόπο εξοικονομούν έως και 120 ευρώ το μήνα. Την ίδια όμως ώρα, κάνουν οικονομία και στα περιττά κιλά, ωφελώντας σημαντικά την υγεία τους.
Οι μύθοι της διατροφής
Αλάτι, τρόφιμα που κολυμπάνε στα λιπαρά όπως είναι τα μπεργκερ και οι τηγανιτές πατάτες, προσθετικές ουσίες, πανδημία της νέας γρίπης Α (Η1Ν1), επιδημία παχυσαρκίας...: δύο αιρετικοί επιστήμονες βάζουν στο μικροσκόπιο τους σύγχρονους μύθους και αλήθειες της ιατρικής.
Τα μυστικά του αλκοόλ
Υπάρχουν οδηγίες χρήσης για το αλκοόλ; Μπορούμε να το καταναλώνουμε προστατεύοντας ταυτόχρονα τα οστά μας, αποφεύγοντας το ανεπιθύμητο πρήξιμο ή τον πονοκέφαλο του επόμενου πρωινού; Και ποιο είναι το πιο δημοφιλές ποτό;
Κρας τεστ: κόκκινο ή λευκό κρασί;
Η ευεργετική επίδραση του κρασιού - χωρίς υπερβολές στην κατανάλωση - στην υγεία είναι πλέον αδιαμφισβήτητη επιστημονικά. Μισό ποτήρι κρασί την ημέρα αυξάνει κατά 2 χρόνια το προσδόκιμο ζωής. Όσον αφορά το είδος του κρασιού, κόκκινο και λευκό φαίνεται πως τελικά είναι εξίσου ευεργετικά, αν και παρέχουν διαφορετικά οφέλη στην υγεία.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Οι κατάλληλοι υποψήφιοι για εγχείρηση μυωπίας
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα