TA NEA Logo
Κυριακή 30 Απριλίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Βοηθά την καρδιά η κατανάλωση σοκολάτας
Σουηδοί ερευνητές βρήκαν στοιχεία που δείχνουν ότι όσοι τρώνε σοκολάτα έχουν αυξημένα ποσοστά επιβίωσης έπειτα από καρδιακή προσβολήκαι είναι πιθανό όσο περισσότερο τρώνε τόσο καλύτερα να είναι η υγεία τους.
Πιο θρεπτικά φρούτα και λαχανικά «της εποχής»
Τα φρούτα και τα λαχανικά παρουσιάζουν μεγάλη διακύμανση στην θρεπτική αξία τους αναλόγως με την εποχή που τα αγοράζει κανείς, αναφέρει η εφημερίδα «Τάιμς» του Λονδίνου. Και παραθέτει μελέτες που δείχνουν ότι η μεταφορά τους σε μεγάλες αποστάσεις μειώνει τα θρεπτικά συστατικά τους, ενώ όταν είναι ολόφρεσκα και «της εποχής» μάς προστατεύουν σημαντικά από καρδιοπάθεια και καρκίνο. Παραθέτει τέλος τους «σούπερ σταρ» των μηνών που έρχονται...
Βάλτε λαχανικά στην πίτσα των παιδιών
Η συμμετοχή των παιδιών στο μαγείρεμα είναι το αλατοπίπερο της συνταγής που προτείνει ο σεφ Γιάννης Μπαξεβάνης για να μάθουν τα παιδιά να τρώνε υγιεινά! Άλλωστε, έχει περάσει εδώ και χρόνια από τη θεωρία στην πράξη: τα τέσσερα παιδιά του κινούνται με άνεση στον πάγκο εργασίας. Το αποτέλεσμα; Δοκιμάζουν τα πάντα!
«Τσελεμεντές» κατά του καρκίνου του προστάτη
Ένα βιβλίο με συνταγές μαγειρικής, οι οποίες περιλαμβάνουν τρόφιμα που ενδείκνυνται για την καταπολέμηση του καρκίνου του προστάτη, κυκλοφορεί στη Βρετανία. Γράφτηκε από επιστήμονες και σεφ, και απευθύνεται σε άνδρες που ήδη πάσχουν ή κινδυνεύουν να παρουσιάσουν τον καρκίνο αυτό.
Κρας τεστ: Μέλι εναντίον ζάχαρης...
Πολλοί λάτρεις της υγιεινής διατροφής διερωτώνται εάν όντως το μέλι είναι πιο υγιεινό από τη ζάχαρη. Αν και το μέλι περιέχει λιγότερες θερμίδες στα 100 γραμμάρια, ανά κουταλάκι του γλυκού παρέχει περισσότερες από τη ζάχαρη. Ωστόσο, το μέλι διαθέτει αντιμικροβιακές ιδιότητες και δρα θεραπευτικά εναντίον συνηθισμένων βακτηρίων.
Τα φρούτα πιο υγιεινά απ΄ όσο ξέραμε
Τα φρούτα περιέχουν περισσότερες ωφέλιμες αντιοξειδωτικές ουσίες απ΄ ό,τι νόμιζαν έως τώρα οι ειδικοί, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Επιστήμονες από το Ίδρυμα Μελέτης Τροφίμων του Νόργουιτς, στην Αγγλία, ανέλυσαν στο εργαστήριο μήλα, ροδάκινα και νεκταρίνια και διαπίστωσαν ότι περιέχουν πενταπλάσιες ποσότητες πολυφαινολών απ΄ ό,τι υπολόγιζε έως τώρα η επιστημονική κοινότητα.
Φυσικό... λίφτινγκ μέσω διατροφής
Ποια τρόφιμα επιδεινώνουν και ποια βελτιώνουν την ακμή; Μπορεί ό,τι τρώμε να επηρεάσει το πόσο γρήγορα θα εμφανιστούν ρυτίδες στο πρόσωπό μας; Και τι σχέση μπορεί να έχει η διατροφή μας με το έκζεμα και τις λεπτές φλέβες; Τις απαντήσεις δίνει η διαιτολόγος-διατροφολόγος Αμάντα Ούρσελ στους «Τάιμς» του Λονδίνου.
Παχαίνει «διπλά» το βραδινό φαγητό
Η ώρα του δείπνου είναι πολύ σημαντική στην αύξηση του σωματικού βάρους, ανακάλυψαν αμερικανοί επιστήμονες, οι οποίοι σε μελέτη τους κατέδειξαν πως όταν τρώμε αργά το βράδυ παίρνουμε δυο φορές περισσότερα κιλά από όταν τρώμε νωρίτερα.
Γιατί προστατεύουν την καρδιά τα λαχανικά
Μία χημική ουσία που περιέχουν λαχανικά, όπως το μπρόκολο και το κουνουπίδι, μπορεί να ευθύνεται για την καρδιοπροστατευτική δράση τους, αναφέρουν Βρετανοί επιστήμονες. Η ουσία λέγεται σουλφοραφάνη και ενεργοποιεί σημαντικές πρωτεϊνες των αρτηριών.
Το τάπερ εξοικονομεί ευρώ και... κιλά
Το τάπερ στο γραφείο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος τους τελευταίους μήνες. Η οικονομική κρίση είναι ένας από τους λόγους που οι Έλληνες κάνουν οικονομία ακόμη και στο ντελίβερι, αφού κατ' αυτό το τρόπο εξοικονομούν έως και 120 ευρώ το μήνα. Την ίδια όμως ώρα, κάνουν οικονομία και στα περιττά κιλά, ωφελώντας σημαντικά την υγεία τους.
Οι μύθοι της διατροφής
Αλάτι, τρόφιμα που κολυμπάνε στα λιπαρά όπως είναι τα μπεργκερ και οι τηγανιτές πατάτες, προσθετικές ουσίες, πανδημία της νέας γρίπης Α (Η1Ν1), επιδημία παχυσαρκίας...: δύο αιρετικοί επιστήμονες βάζουν στο μικροσκόπιο τους σύγχρονους μύθους και αλήθειες της ιατρικής.
Τα μυστικά του αλκοόλ
Υπάρχουν οδηγίες χρήσης για το αλκοόλ; Μπορούμε να το καταναλώνουμε προστατεύοντας ταυτόχρονα τα οστά μας, αποφεύγοντας το ανεπιθύμητο πρήξιμο ή τον πονοκέφαλο του επόμενου πρωινού; Και ποιο είναι το πιο δημοφιλές ποτό;
Κρας τεστ: κόκκινο ή λευκό κρασί;
Η ευεργετική επίδραση του κρασιού - χωρίς υπερβολές στην κατανάλωση - στην υγεία είναι πλέον αδιαμφισβήτητη επιστημονικά. Μισό ποτήρι κρασί την ημέρα αυξάνει κατά 2 χρόνια το προσδόκιμο ζωής. Όσον αφορά το είδος του κρασιού, κόκκινο και λευκό φαίνεται πως τελικά είναι εξίσου ευεργετικά, αν και παρέχουν διαφορετικά οφέλη στην υγεία.
Καλύτερο το δροσερό νερό
Πώς πρέπει να είναι το νερό που πίνουμε; Παγωμένο, δροσερό ή χλιαρό; Πολλοί πιστεύουν ότι το χλιαρό νερό απορροφάται πιο γρήγορα, ενώ άλλοι ισχυρίζονται ότι το παγωμένο καίει θερμίδες. Στο θέμα της απορρόφησης, όμως, φαίνεται ότι αυτό που μετράει είναι ο όγκος του νερού και όχι η θερμοκρασία του.
Φρούτα και λαχανικά δεν αντέχουν για πολύ στο ψυγείο
Το καλοκαίρι είναι η ιδανική εποχή για κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές δεν ξέρουν ότι τα φρούτα και τα λαχανικά χάνουν γρήγορα τη θρεπτική αξία τους εάν μπουν στο ψυγείο για περισσότερο από 1-2 μέρες, αναφέρει η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς».
Το νερό στα νεογέννητα
Αν και το νερό είναι το πιο υγιεινό ρόφημα για τα παιδιά και τους ενηλίκους, δεν είναι ό,τι καλύτερο για τα νεογέννητα, αναφέρει η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς».
Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ «χαλάει» τον ύπνο
Άγνοια για τις επιδράσεις της υπερκατανάλωσης αλκοόλ στον ύπνο έχουν πάρα πολλοί ενήλικοι, σύμφωνα με μία νέα δημοσκόπηση. Ωστόσο, το ποτό αποτελεί έναν από τους μεγάλους ενόχους για ανήσυχες νύχτες διότι επεμβαίνει σε ορισμένες χημικές διεργασίες του οργανισμού οι οποίες είναι απαραίτητες για να κοιμόμαστε ήσυχα το βράδυ.
SΟS για καρκίνους από μια μπίρα καθημερινά
Οι άνδρες που πίνουν τακτικά μια μπίρα ή ένα ποτήρι ισχυρού οινοπνευματώδους (όχι όμως και όσοι πίνουν ένα ποτήρι κρασί) αντιμετωπίζουν πολύ υψηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό, έδειξε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜακΓκιλ του Μόντρεαλ.
Διατροφή για καλή άμυνα απέναντι στα μικρόβια
Το ανοσοποιητικό σύστημα αποτελεί την ασπίδα του σώματος απέναντι σε ιούς, βακτήρια και άλλους παθογόνους οργανισμούς. Η κατάστασή του εξαρτάται από τη συνολική κατάσταση του οργανισμού, από τις ορμονικές διαταραχές, τη γήρανση, το στρες και τη διατροφή.
Η χαλάρωση που... πίνεται
Κάθε δράση έχει και αντίδραση, σύμφωνα τουλάχιστον με τους νόμους της φυσικής. Ώση και άπωση. Πρωτόνιο και ηλεκτρόνιο. Βαρύτητα και άνωση. Και τώρα, Red Βull και Drank. Τι είναι το Drank; Ένα από τα αναψυκτικά που προκαλούν χαλάρωση - και τα οποία γίνονται ολοένα πιο δημοφιλή στις ΗΠΑ.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα