TA NEA Logo
Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Προσοχή στα δόντια σας, όταν πίνετε κρασί
Αν και το κρασί έχει αποδειχθεί ότι παρέχει πολλά οφέλη στην υγεία, ως φαίνεται έχει και μία παρενέργεια: αν είναι λευκό, μπορεί να διαβρώσει τα δόντια λόγω του pH του! Αυτό αναφέρουν γερμανοί επιστήμονες, οι οποίοι όμως σπεύδουν να προτείνουν και μία λύση: μαζί ή μετά το λευκό κρασί, να τρώτε λίγο τυράκι.
Η ζυγαριά «συμπαθεί» τους άνδρες
Ο κ. Βασίλης Κοψαχείλης και η σύζυγός του Αλεξάνδρα Κοψαχείλη-Αξιώτη κατά καιρούς αποφασίζουν να βάλουν τη διατροφή τους σε αυστηρό πρόγραμμα. «Αν και δεν το τηρούμε πάντα», συμπληρώνουν. «Η ευθύνη βαρύνει και τους δύο», παραδέχεται ο κ. Κοψαχείλης.
H ισορροπημένη διατροφή είναι υγεία
To φαγητό μπορεί να μην είναι φάρμακο, είναι όμως αγωγή υγείας για τον οργανισμό! Μάλιστα, όπως υπογραμμίζουν οι ειδικοί, η ισορροπημένη διατροφή μπορεί να ευεργετικά στην πρόληψη σοβαρών παθήσεων που πλήττουν τον σύγχρονο άνθρωπο του ανεπτυγμένου κόσμου
Ύποπτα για πρόκληση διαβήτη τα ψάρια
Μπορεί να είναι γνωστό ότι το ψάρι στο τραπέζι δύο φορές την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νόσων, αλλά σύμφωνα με έρευνα της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, δεν ισχύει το ίδιο και με το διαβήτη.
Τα λαχανικά προστατεύουν τα μάτια μπροστά στο PC
Όσοι εργάζονται με τις ώρες μπροστά σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καλό είναι να εντάξουν στη διατροφή τους άφθονα λαχανικά, όπως το σπανάκι, το μαρούλι και οι κόκκινες πιπεριές, διότι είναι πλούσια στην αντιοξειδωτική ουσία λουτεΐνη που μπορεί να προστατεύει την όραση, αναφέρει η εφημερίδα «Τάιμς» του Λονδίνου.
Λίγο τυρί μετά το γλυκό καταπολεμά την τερηδόνα
Είναι γνωστό πως τα πολλά γλυκά με ζάχαρη χαλάνε τα δόντια, αλλά πόσο αληθεύει ότι λίγο τυρί μετά το γλυκό προστατεύει από την τερηδόνα; Ο ισχυρισμός αυτός πιθανώς ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, διότι το τυρί μειώνει την οξύτητα στο στόμα, σύμφωνα με τους «Τάιμς» του Λονδίνου.
Τα μυστικά των λειτουργικών τροφίμων
Τα λειτουργικά τρόφιμα συμπληρώνουν, αλλά δεν υποκαθιστούν την υγιεινή διατροφή. Παράλληλα, τα περισσότερα από αυτά απευθύνονται σε ομάδες πληθυσμού με συγκεκριμένα προβλήματα υγείας και δεν πρέπει να λαμβάνονται από όλους. Αυτά επισημαίνουν έξι επιστήμονες, σχολιάζοντας την αξία των λειτουργικών τροφίμων που έχουν πλημμυρίσει την αγορά.
Το πράσινο τσάι προστατεύει από τον καρκίνο
Το πράσινο τσάι δεν προστατεύει μόνο την καρδιά, αλλά μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο αναπτύξεως ορισμένων καρκίνων του αίματος, αναφέρουν ιάπωνες ερευνητές που παρακολούθησαν επί 9 χρόνια περισσότερους από 41.000 εθελοντές.
Τα 10 πιο «επικίνδυνα» τρόφιμα για δηλητηρίαση
Οι 10 πιο επικίνδυνες τροφές για την πρόκληση δηλητηριάσεων και δημιουργία διαταραχών στην υγεία του καταναλωτή παρουσιάζονται σε έκθεση που δημοσιεύθηκε από αναγνωρισμένο επιστημονικό κέντρο των ΗΠΑ. Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται φρούτα και τα λαχανικά.
Έφαγε χάμπουργκερ και έμεινε παράλυτη
Ο εφιάλτης της Στέφανι Σμιθ άρχισε ένα κυριακάτικο απόγευμα πριν από δύο χρόνια με το κλασικό αμερικανικό μπάρμπεκιου: χάμπουργκερ, πατάτες και σαλάτα. Σήμερα, η 22χρονη δασκάλα χορού από τη Μινεσότα είναι παράλυτη, έχοντας πέσει θύμα στη ρώσικη ρουλέτα μιας βιομηχανίας η οποία δεν υπόκειται σε κανέναν έλεγχο.
Ελιξίριο υγείας τα καρύδια
Τα καρύδια αποτελούν μια απρόσμενα υποτιμημένη υγιεινή τροφή, καθώς μειώνουν την «κακή» (LDL) χοληστερόλη, αυξάνουν την «καλή» (ΗDL) χοληστερόλης και μειώνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας. Επιπλέον, μελέτες σε πειραματόζωα έχουν δείξει ότι μπορεί να επιβραδύνουν και την ανάπτυξη του καρκίνου του μαστού.
Επιστρατεύουν κινούμενα σχέδια κατά της παχυσαρκίας
Μία πρωτότυπη καμπάνια κατά της παχυσαρκίας πρόκειται να κάνει το υπουργείο Υγείας της Βρετανίας, αφού μελετά να χορηγήσει τη δημοφιλή σειρά κινουμένων σχεδίων για ενήλικες «The Simpsons», προκειμένου οι πρωταγωνιστές να τρώνε υγιεινά και να ασκούνται.
Η διατροφή που αυξάνει το σίδηρο
Τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι το κόκκινο κρέας, το συκώτι και αρκετά λαχανικά ή δημητριακά. Σε περιπτώσεις που αυτό δεν είναι αρκετό, χρησιμοποιείται η χορήγηση σιδήρου με τη μορφή χαπιών.
«Φάρμακο» για την κατάθλιψη η μεσογειακή διατροφή
Η ακολούθηση των επιταγών της μεσογειακής διατροφής μπορεί να αποτρέψει την κατάθλιψη, σύμφωνα με μία ισπανική μελέτη στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 10.000 ενήλικες. Όπως έδειξε, η κατάθλιψη ήταν κατά 30% λιγότερο πιθανή σε όσους έτρωγαν πολλά λαχανικά, φρούτα και δημητριακά, και λίγο κρέας.
Οι αδύνατοι φίλοι μάς… σπρώχνουν στο φαγητό!
Αυτός ο φίλος σας που τρώει τα πάντα αλλά παραμένει αδύνατος σαν… στέκα, δεν είναι απλώς εκνευριστικός. Μπορεί άνετα να χαλάει και την σιλουέτα σας αφού - σύμφωνα με μία νέα μελέτη - όταν τον βλέπετε να τρώει ανεξέλεγκτα, έχετε την ακατανίκητη επιθυμία να κάνετε το ίδιο!
Πόσο ωφελούν τα προβιοτικά
Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που συμβάλλουν στην ισορροπία της εντερικής χλωρίδας και την ενίσχυση της αντίστασης του οργανισμού σε επιβλαβή μικρόβια. Τα διαφορετικά είδη και στελέχη τους έχουν διαφορετικά οφέλη για την υγεία, επισημαίνουν αμερικανοί ειδικοί.
Προβλήματα υγείας αναπτύσσουν τα παιδιά εργαζόμενων μητέρων
Ανθυγιεινές συνήθειες αποκτούν τα παιδιά των εργαζόμενων μητέρων που αργότερα εξελίσσονται σε «κακή υγεία» ενώ οι μητέρες που ασχολούνται τον απαραίτητο χρόνο με την ανάπτυξη των παιδιών τους «μεγαλώνουν γερά παιδιά»!
Οι σεφ προτείνουν... ντελίβερι και λάιτ!
Μπορεί ένα πιάτο καρμπονάρας να είναι τόσο ελαφρύ, ώστε να το φάει για μεσημεριανό ένας σκληρά εργαζόμενος και να μη βαρύνει; «Ναι» απαντούν κατηγορηματικά οι σεφ, οι οποίοι έχουν μπει πιο δυναμικά από ποτέ στο υγιεινό ντελίβερι. Το σκεπτικό τους στηρίζεται στην απλή λογική: όλοι έχουν ανάγκη από ένα λάιτ πιάτο, που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τη γεύση των πιο παχυντικών προτάσεων!
Τα μυστικά για γερή καρδιά
Βάλτε τα ψάρια, τα καρύδια και τα θαλασσινά στην καθημερινή διατροφή σας εάν θέλετε να έχετε γερή καρδιά. Μεγάλες μελέτες επιβεβαιώνουν ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα προλαμβάνουν τις καρδιοπάθειες και τα εμφράγματα. Ήδη, η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, το Ευρωπαϊκό Καρδιολογικό Κολέγιο και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστούν επισήμως σε καρδιοπαθείς και σε υγιείς να εντάξουν στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιό τους 3-5 γεύματα με ψάρι ή να λαμβάνουν την ανάλογη ποσότητα συμπληρωμάτων.
Κακός συνδυασμός ο πολύς καφές με το κρέας
Οι άνθρωποι που πίνουν πολλούς καφέδες και ταυτοχρόνως καταναλώνουν πολύ κρέας και λίπη διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να παρουσιάσουν μια συνηθισμένη μορφή καρδιακής αρρυθμίας, αναφέρουν Ιταλοί ερευνητές.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα