TA NEA Logo
Κυριακή 26 Μαρτίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Το μενού της υγιεινής διατροφής
Όσοι προσπαθούν να ακολουθούν τις επιταγές της υγιεινής διατροφής, συχνά δυσκολεύονται να βρουν την κατάλληλη αναλογία ανάμεσα σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη, ώστε να τροφοδοτήσουν τον οργανισμό τους με όλα τα απαιτούμενα θρεπτικά συστατικά και να προασπίσουν την υγεία τους. Ο κλινικός διαιτολόγος - βιολόγος Χάρης Δημοσθενόπουλος, προϊστάμενος του Διαιτολογικού Τμήματος του Λαϊκού Νοσοκομείου και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Εταιρείας Μελέτης Παραγόντων Κινδύνου για Αγγειακά Νοσήματα, και ο κ. Δημήτρης Μπερτζελέτος, αντιπρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων - Διατροφολόγων, εξηγούν τι ποσοστό των καθημερινών μας θερμίδων πρέπει να προέρχεται από κάθε θρεπτικό συστατικό ξεχωριστά και «αποκωδικοποιούν» τις πυραμίδες της μεσογειακής διατροφής για ενήλικες και παιδιά.
Τροφές για υψηλές επιδόσεις στην προπόνηση
Με όποια μορφή γυμναστικής κι αν ασχολείται κανείς - είτε είναι τζόγκινγκ, βάρη στο γυμναστήριο ή ποδηλασία - χρειάζεται την κατάλληλη διατροφή για να τροφοδοτήσει την προπόνησή του και να βοηθήσει το σώμα του να συνέλθει από αυτήν. Η διευθύντρια του Τμήματος Αθλητικής Διατροφής στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ εξηγεί τι πρέπει να κάνουμε.
«Υγιεινά» προϊόντα στο στόχαστρο
Στο στόχαστρο της Ε.Ε. μπαίνουν δεκάδες προϊόντα για παραπλάνηση των καταναλωτών σχετικά με τα οφέλη που υποτίθεται ότι έχουν για την υγεία. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων, η θρεπτική αξία των περισσότερων από τα 66 προϊόντα που εξετάστηκαν δεν αποδεικνύεται επιστημονικά, ενώ εξετάζονται ακόμη 4.000.
«Καλοκαιρινή» σοκολάτα με 90% λιγότερες θερμίδες
Σοκολάτες και καλοκαίρι δεν πάνε μαζί. Αφενός, λειώνουν πολύ εύκολα στη ζέστη. Αφετέρου, οι εξορμήσεις στις παραλίες απαιτούν και κομψές σιλουέτες. Και είναι γνωστό πως σοκολάτες και δίαιτα είναι έννοιες εκ διαμέτρου αντίθετες. Τουλάχιστον ήταν. Μέχρι σήμερα.
Η σωστή διατροφή στα οδικά ταξίδια
Τα οδικά ταξίδια έχουν την τιμητική τους το καλοκαίρι, αλλά το γεγονός πως βρισκόμαστε συχνά- πυκνά καθ΄ οδόν δεν σημαίνει πως πρέπει να το... ρίξουμε στα φαστ φουντ, αναφέρει η δρ Ελιζαμπέτα Πολίτι, διευθύντρια Διατροφής στο Κέντρο Διατροφής & Φυσικής Κατάστασης του Πανεπιστημίου Ντιουκ.
Επιβραδύνει τη γήρανση η διατροφή με λιγότερες θερμίδες
Είχε από χρόνια αποδειχθεί στα τρωκτικά. Τώρα όμως αποδεικνύεται για πρώτη φορά και σε θηλαστικά: 20ετής έρευνα σε μαϊμούδες έδειξε πως η μείωση της θερμιδικής πρόσληψης κατά το ένα τρίτο επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης και απομακρύνει το αναπόφευκτο του θανάτου.
Η καφεΐνη πολεμά το Αλτσχάιμερ
Δύο (και κάτι) δυνατοί εσπρέσο την ημέρα ίσως να είναι το μόνο που χρειάζεται για να ακυρωθούν οι επιπτώσεις του Αλτσχάιμερ: Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ισχυρά νέα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η καφεΐνη όχι μόνο βοηθά στην πρόληψη της νόσου, αλλά μπορεί και να τη θεραπεύσει.
Το τσάι δεν επηρεάζει τον σίδηρο στο αίμα
Με τις άφθονες αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει και τα χαμηλά επίπεδα καφεΐνης του, το τσάι θεωρείται - και μελέτες έχουν δείξει ότι είναι - ένα από τα πιο υγιεινά ροφήματα. Πολλοί, όμως, πιστεύουν ότι εμποδίζει την απορρόφηση του σιδήρου από τα τρόφιμα και έτσι να προκαλέσει αναιμία. Η αλήθεια είναι αρκετά διαφορετική...
Ασπίδα η χορτοφαγία κατά του καρκίνου
Οι χορτοφάγοι διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου σε σύγκριση με τους λάτρεις του κρέατος, αλλά αυτό δεν ισχύει για όλες τις μορφές της νόσου,  αναφέρει η «Βρετανική Επιθεώρηση  Καρκίνου». Και παραθέτει στοιχεία που δείχνουν ότι οι χορτοφάγοι παθαίνουν 12% λιγότερους καρκίνους απ' ό,τι οι λάτρεις του κρέατος.
Τους κρεατοφάγους προτιμά ο καρκίνος
Οι χορτοφάγοι έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο, αν και αυτό δεν ισχύει για όλες τις μορφές της νόσου, αναφέρουν επιστήμονες από πανεπιστήμια της Βρετανίας και της Νέας Ζηλανδίας, οι οποίοι κατέγραψαν τις διατροφικές συνήθειες και την πορεία της υγείας 60.000 εθελοντών.
Το τσάι είναι καλύτερο από το νερό!
Ομάδα Βρετανών διατροφολόγων υποστηρίζει ότι τρία ή και περισσότερα φλιτζάνια τσαγιού ημερησίως είναι πιο ευεργετικά και από το ίδιο το νερό, καθώς όχι μόνον ενυδατώνουν θαυμάσια τον οργανισμό, αλλά περιέχουν και άφθονες αντιοξειδωτικές ουσίες που μας προστατεύουν από πολλά δεινά.
H χαμηλή σε υδατάνθρακες διατροφή μειώνει τη χοληστερίνη
Η διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και βάση τις φυτικές τροφές είναι αποτελεσματική μέθοδος προαγωγής της απώλειας βάρους και ανώτερη της συνήθους διατροφής με λίγα λιπαρά στην μείωση της χοληστερίνης. Οι δίαιτες με λίγους υδατάνθρακες βασίζονται σε ζωικές πρωτεΐνες και μπορούν να προάγουν την απώλεια βάρους, συχνά αποτυγχάνουν να μειώσουν τη χοληστερίνη.
Το πολύ αλάτι και η πολλή ζάχαρη αιχμαλωτίζουν τον εγκέφαλο
«Κανείς δεν μπορεί να φάει μόνο ένα», υποστήριζε μια διαφήμιση για πατατάκια. Σύμφωνα με τον David Α. Κessler, πρώην επικεφαλής του Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ, δεν είναι απλά διαφημιστικό τρικ αλλά πραγματικότητα.
Τα διατροφικά «αντίδοτα» για κολίτιδα και Crohn
Οι πάσχοντες από ελκώδη κολίτιδα ή νόσο του Crohn πρέπει να τρώνε απ' όλα, αλλά να λαμβάνουν ορισμένα διαιτητικά μέτρα για να αποφύγουν την επιδείνωση των συμπτωμάτων τους.
Η διατροφή για «ρευματικά» και λύκο
Η ρευματοειδής αρθρίτιδα και ο συστηματικός ερυθηματώδης λύκος απαιτούν ορισμένες τροποποιήσεις στη διατροφή, οι οποίες σχετίζονται με τη νόσο ή τις παρενέργειες των φαρμάκων στην πρώτη περίπτωση και με τη συννοσηρότητα και τις παρενέργειες των φαρμάκων στη δεύτερη.
Ρυθμίστε το «ζάχαρο» τρώγοντας
Η σωστή διατροφή αποτελεί καθοριστικό κομμάτι στην αποτελεσματική αντιμετώπιση του σακχαρώδη διαβήτη στα παιδιά και τους εφήβους, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν διαιτητικές συστάσεις για την πρόληψη της εμφάνισης του σακχαρώδους διαβήτη τύπου 1.
Το κρασί με το φαγητό χαρίζει χρόνια στη ζωή
Λίγο κρασί με το φαγητό είναι το καλύτερο «μυστικό» που χαρίζει νεότητα και μακροζωία. Σε μεγάλη ελληνική μελέτη, η οποία μόλις δημοσιεύθηκε, οι ερευνητές παρακολούθησαν 23.000 ανθρώπους επί οκτώμισι χρόνια και διαπίστωσαν ότι το αλκοόλ είναι εκείνο το συστατικό της μεσογειακής διατροφής που συμβάλλει περισσότερο στη μείωση της θνησιμότητας.
Το πράσινο τσάι επιβραδύνει τον καρκίνο του προστάτη
Μια χημική ουσία που υπάρχει στο πράσινο τσάι φαίνεται ότι επιβραδύνει την εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη, αναφέρει η επιθεώρηση «Cancer Ρrevention Research». Στη σχετική μελέτη συμμετείχαν 26 άνδρες, ηλικίας 41 έως 72 ετών, οι οποίοι είχαν διαγνωστεί με τη νόσο.
Πιο... αντικαρκινικά τα ολόκληρα καρότα!
Τα αντικαρκινικά συστατικά των καρότων είναι πιο δραστικά εάν μαγειρευτούν ολόκληρα. Μάλιστα, σύμφωνα με νέα έρευνα, όταν βράζονται τεμαχισμένα χάνουν περίπου το 25% των ουσιών που έχουν αντικαρκινική δράση.
Τα ψάρια σταματούν την εκφύλιση της ωχράς
Οι πάσχοντες από ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας πρέπει να τρώνε «παχιά» ψάρια (τόνο, σολομό, σκουμπρί, ρέγγα, σαρδέλα) τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα για να διατηρούν την ασθένειά τους υπό έλεγχο, λένε αμερικανοί επιστήμονες.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Οι κατάλληλοι υποψήφιοι για εγχείρηση μυωπίας
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα