TA NEA Logo
Τρίτη 23 Μαίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Οίνος (με προσοχή) ευφραίνει καρδίαν
Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ευθύνεται για το 20% των υπογλυκαιμικών επεισοδίων σε άτομα με διαβήτη τύπου 1. Αν και οι μικρές ποσότητες αλκοόλ θεωρούνται ευεργετικές για την υγεία, οι διαβητικοί πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όταν πίνουν - και να προσέχουν να μην κάνουν υπερβολές.
Αλτσχάιμερ από «χάμπουργκερ, πατάτες, αναψυκτικό»
Νέες μελέτες ενοχοποιούν την κατανάλωση του τρίπτυχου «χάμπουργκερ, πατάτες και αναψυκτικό» για την εκδήλωση μη φυσιολογικών εγκεφαλικών συμπλεγμάτων, τα οποία συνδέονται με εκδήλωση της Νόσου Αλστχάιμερ.
Κοτόσουπα με... ίχνη κοτόπουλου
Μια μικρή έρευνα στις ετικέτες των συσκευασιών τροφίμων αρκεί για να διαπιστώσει κανείς πως δεκάδες τρόφιμα είναι πιο «φτωχά» από ποτέ στα βασικά συστατικά τους και άρα στη θρεπτική τους αξία.
Σχέδιο κατά της παιδικής παχυσαρκίας
Ένα στα δέκα Ελληνόπουλα έχουν πρόβλημα με το βάρος τους, πριν καν ξεκινήσουν το σχολείο! Σε ό,τι αφορά τους εφήβους, τα στοιχεία είναι ακόμη πιο ανησυχητικά: το 20,7% των αγοριών και το 12,5% των κοριτσιών είναι υπέρβαρα.
Ο πρώτος «βιολογικός» άνθρωπος
Σε ένα ενδιαφέρον πείραμα υπέβαλε τον εαυτό του ο Αμερικανός παιδίατρος του Πανεπιστημίου Στάνφορντ δρ Άλαν Γρκιν: επί τρία χρόνια έτρωγε μόνο βιολογικά προϊόντα, θέλοντας να διαπιστώσει εάν όντως τα βιολογικά τρόφιμα είναι πιο θρεπτικά για τον οργανισμό ή έστω αν τον ωφελούν με κάποιον τρόπο. Το αποτέλεσμα είναι ευεργετικό: ο πρώτος «βιολογικός» άνθρωπος δεν έχει στον οργανισμό του ίχνος μικροβιοκτόνων, αντιβιοτικών και ορμονών. Και αισθάνεται και πολύ πιο υγιής...
Χοιρινό θρεπτικό σαν... ψάρι
Ολοένα περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα λειτουργικά τρόφιμα - σε εκείνα δηλαδή στα οποία έχει γίνει προσθήκη βιταμινών, ιχνοστοιχείων και άλλων θρεπτικών ουσιών. Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο στα ράφια των σούπερ μάρκετ διατίθενται 800 διαφορετικοί κωδικοί λειτουργικών τροφίμων.
Η κατάλληλη διατροφή αναλόγως με το επάγγελμα
Η διατροφή ενός ανθρώπου δεν επηρεάζει μόνον την σιλουέτα του, αλλά και την εργασία του. Την άποψη αυτή ενστερνίζονται ολοένα περισσότεροι ερευνητές, οι οποίοι μελετούν τις επιδράσεις της διατροφής σε πλήθος επαγγελμάτων. Όπως λένε, με μερικές απλές αλλαγές σε ό,τι τρώει και ό,τι πίνει, μπορεί ένας επαγγελματίας να κάνει την διαφορά στις επιδόσεις του στην δουλειά, βελτιώνοντας την νοητική οξύτητά του, καταπολεμώντας την κόπωση και αυξάνοντας την πνευματική εγρήγορσή του.
Το κόκκινο κρασί αποκαλύπτει τα μυστικά της γήρανσης
Το κόκκινο κρασί μάς αποκαλύπτει τα μυστικά της διαδικασίας της γήρανσης. Επιστήμονες διαπίστωσαν πως ένα ήσσον συστατικό του, η ρεσβερατρόλη, βελτιώνει την υγεία και τη διάρκεια ζωής των ποντικών του εργαστηρίου.
Βάλτε τα αγχολυτικά στο πιάτο σας
Να τρώτε πολύ ψάρι, θαλασσινά, δημητριακά με πίτουρο, ξηρούς καρπούς και μπανάνες και να αποφεύγετε τις πολλές πρωτεΐνες, εάν θέλετε να μειώσετε το καθημερινό στρες και να έχετε καλή διάθεση. Έρευνες δείχνουν ότι τα ιχθυέλαια καταπολεμούν την κατάθλιψη, ενώ οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και το σελήνιο προστατεύουν τον οργανισμό μας στις αγχώδεις στιγμές του. Ο καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης κ. Αντώνης Καφάτος και ο κλινικός διαιτολόγος και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής κ. Κωνσταντίνος Ξένος και η υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Κέντρου Διατροφής στο Σισμανόγλειο Νοσοκομείο κ. Αγγελική Τσαρούχη, εξηγούν πώς επιδρά η διατροφή στην ψυχική διάθεση και συμβουλεύουν ποιες τροφές να προτιμάμε και ποιες να αποφεύγουμε για την αντιμετώπιση του στρες.
Κάθε εκδήλωση και το φαγητό της
Το φαγητό εκτός σπιτιού μπορεί να αποδειχθεί αληθινός πονοκέφαλος για όσους προσέχουν τη σιλουέτα τους, αφού αναλόγως με την περίσταση βρίσκονται μπροστά σε πλήθος εδεσμάτων και πιάτων, που μπορεί να τους φορτώσουν με ένα ή δύο περιττά κιλά εν μία νυκτί. Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Τάιμς», του Λονδίνου, το κλειδί είναι να υποκύψει κανείς έξυπνα στους πειρασμούς που θα βρεθούν στο δρόμο του. Παρ' ότι τα τρόφιμα που μπορεί κανείς να επιλέξει σε κάθε είδους κοινωνική συνεστίαση, παραδοσιακά δεν θεωρούνται φαγητά διαίτης, υπάρχουν κάποιες επιλογές που είναι καλύτερες από άλλες και οι οποίες σημαίνουν ότι δεν είναι υποχρεωτικό να μείνει κανείς... θεονήστικος.
Δωρεάν φρούτα εναντίον παχυσαρκίας
Δωρεάν φρούτα και λαχανικά θα διανέμονται στα σχολεία των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η παιδική παχυσαρκία. ΄Ετσι εκφράζεται η ελπίδα ότι τα 1 στα 5 παιδιά της Ε.Ε. (περίπου 22 εκατομμύρια) που θεωρούνται υπέρβαρα, θα εγκαταλείψουν τις κακές διατροφικές συνήθειες.
Εντερικά προβλήματα σε παιδιά προκαλεί το ρύζι
Αν κα το ρύζι θεωρείται ότι έχει πολύ χαμηλές πιθανότητες να προκαλέσει τροφικές αλλεργικές αντιδράσεις, μπορεί να προκαλέσει μια σοβαρή μορφή εντερικής φλεγμονής σε ορισμένα βρέφη,
Αντιμετωπίστε αποτελεσματικά τις αιμορροΐδες
Επειδή αρκετοί από τους παράγοντες που προκαλούν τις αιμορροΐδες μπορούν να προληφθούν αλλά και αρκετοί από τους πάσχοντες αγνοούν την κατάλληλη για κάθε περίπτωση θεραπεία, χρήσιμο είναι να γνωρίζετε κάποια παραπάνω πράγματα γι' αυτές. Οι στατιστικές αναφέρουν, άλλωστε, ότι περίπου οι μισοί άνθρωποι άνω των τριάντα θα εκδηλώσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Διατροφή: τι πρέπει να τρώμε ανάλογα με την ηλικία μας
Από τις παραμέτρους του τρόπου ζωής που επηρεάζουν την υγεία και τη ζωή μας, η διατροφή είναι ίσως ο πιο σημαντικός, καθώς έχει διαπιστωθεί πως πλήθος ασθενειών - από την αναιμία και την οστεοπόρωση έως τον καρκίνο και την στεφανιαία νόσο - σχετίζονται με αυτήν. Οι διατροφικές ανάγκες του οργανισμού, όμως, μεταβάλλονται με το πέρασμα του χρόνου - και ανάλογα πρέπει να μεταβάλλουμε τη διατροφή μας, αναλόγως με την ηλικία μας.
Οι αλλεργίες στους ξηρούς καρπούς
Περίπου ένα στα δέκα παιδιά πάσχει από κάποιου είδους τροφική αλλεργία, με αυτή στις πρωτεΐνες των καρυδιών και άλλων ξηρών καρπών, όπως τα φιστίκια, να δείχνει να αυξάνεται στα νήπια και στα μικρά παιδιά ηλικίας έως 3 ετών.
Η παχυσαρκία «αδυνατίζει» την καρδιά
Η παχυσαρκία κάνει όλο και πιο αδύναμη τη καρδιά των Ελλήνων! Οι ειδικοί από τη πλευρά τους στέλνουν στους πολίτες ένα μήνυμα από καρδιάς για την…καρδιά τους: να βγάλουν από τη ζωή τους μια και καλή τις κακές συνήθειες και το στρες, εάν θέλουν να ζήσουν περισσότερα χρόνια.
Σταφύλια κατά της υπέρτασης
Τα σταφύλια έχουν την ιδιότητα να μειώνουν την αρτηριακή πίεση και παράλληλα να βελτιώνουν την καρδιακή λειτουργία αρουραίων που σε πειραματικές συνθήκες σιτίστηκαν με μια κατά τα άλλα αλμυρή διατροφή.
Διώξτε την πίεση με τα... καρπούζια!
Καρπούζι, πεπόνι, πορτοκάλια, μπανάνα, κεράσια, ροδάκινα, βερίκοκα,κάρδαμο, ρόκα, σέλινο, μαϊντανό, πατάτες, ρύζι, ζυμαρικά και όσπρια: αν θέλετε να σας «πέσει» η πίεση, βάλτε στη ζωή σας αυτά τα τρόφιμα διότι - όπως τονίζουν οι ειδικοί - το κάλιο που περιέχουν φαίνεται ότι αποτελεί καλό «όπλο» εναντίον της υπέρτασης.
Επικίνδυνος ο καφές στην εγκυμοσύνη
Οι έγκυοι που καταναλώνουν καφεΐνη, ακόμη και ένα φλιτζάνι την ημέρα, έχουν αυξημένες πιθανότητες να γεννήσουν λιποβαρές μωρό, ανακοίνωσαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Λέστερ.
Μεταλλαγμένα φασόλια θα προλαμβάνουν τα εμφράγματα
Τα γενετικά τροποποιημένα φασόλια σόγιας που προλαμβάνουν τα εμφράγματα και το έλαιο σόγιας που ενισχύει τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στο αίμα είναι οι πρώτες τροφές που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά των συγκεκριμένων ειδών με θετικά αποτελέσματα στην υγεία, αναφέρει η εφημερίδα «Τάιμς» του Λονδίνου.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα