TA NEA Logo
Κυριακή 26 Μαρτίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Φρούτα και λαχανικά «πολεμούν» χρόνιες νόσους
Πέντε φρούτα και λαχανικά ημερησίως δρουν ενάντια στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων ενώ μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης παχυσαρκίας κατά 28% στις γυναίκες και μέχρι 46% στους άνδρες, ενώ κάθε μερίδα φρούτων και λαχανικών μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 4% και εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 6%.
Η νέα γενιά «έξυπνων» τροφίμων
Συμβουλευθείτε τον γιατρό σας ή τον διαιτολόγο σας προτού χρησιμοποιήσετε ένα λειτουργικό τρόφιμο, ώστε να είναι πράγματι χρήσιμο για την περίπτωσή σας. Άλλωστε, καλά εμπεριστατωμένες μελέτες έχουν γίνει μόνο για τα τρόφιμα με στερόλες ή στανόλες που μειώνουν τη χοληστερόλη.
Η νέα τάση για νόστιμες δίαιτες
Έπειτα από δεκαετίες  εμμονής με τα λίπη, τις  θερμίδες και τους υδατάνθρακες, πολλοί άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος πήραν την ανορθόδοξη απόφαση να  αρχίσουν να απολαμβάνουν πάλι  το φαγητό.
Ασπίδα κατά του καρκίνου από τις ντομάτες και τα λαχανικά
Οι μικρές κόκκινες ντομάτες πλάι  στις πράσινες πιπεριές, τα ψιλοκομμένα καρότα και τα φρέσκα  κρεμμυδάκια δεν δίνουν απλώς  χρώμα στη σαλάτα μας, αλλά μας  προστατεύουν και από διάφορες  μορφές καρκίνου.
Η δίαιτα αρχίζει από το πρωινό
Το πλούσιο πρωινό γεύμα μειώνει τον κίνδυνο για παχυσαρκία και αντοχή στην ινσουλίνη, περιορίζει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, δίνει ενεργητικότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας, βελτιώνει τη μνήμη, τη συγκέντρωση της προσοχής και την απόδοση στην εργασία ή στο σχολείο, βοηθά στο αδυνάτισμα και αυξάνει το προσδόκιμο επιβίωσης. Ολοένα και περισσότερες μελέτες έρχονται να επιβεβαιώσουν τα γνωστά οφέλη του σωστού πρωινού στην υγεία μας, αλλά και να προσθέσουν νέα. Ο καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης κ. Αντώνης Καφάτος και η επίκουρη καθηγήτρια Παιδιατρικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Πόπη Αναστασέα-Βλάχου εξηγούν γιατί είναι τόσο σημαντικό το πρώτο γεύμα της ημέρας και περιγράφουν το ιδεώδες πρωινό.
Η νέα γενιά «έξυπνων» τροφίμων
Συμβουλευθείτε τον γιατρό σας ή τον διαιτολόγο σας προτού χρησιμοποιήσετε ένα λειτουργικό τρόφιμο, ώστε να είναι πράγματι χρήσιμο για την περίπτωσή σας. Άλλωστε, καλά εμπεριστατωμένες μελέτες έχουν γίνει μόνο για τα τρόφιμα με στερόλες ή στανόλες που μειώνουν τη χοληστερόλη.
«Κολλημένοι» με τη δυτικού τύπου διατροφή...
Με αλλαντικά, κόκκινο κρέας, γλυκά και αλμυρά σνακ…γεμίζουν οι Έλληνες το καλάθι των σούπερ- μάρκετ, ενώ αντίθετα προσπερνούν βιαστικά τα τελάρα με τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Όπως όμως επισημαίνουν οι ειδικοί, η αύξηση της κατανάλωσης των συγκεκριμένων προϊόντων έχει εκτινάξει την παχυσαρκία - και ό,τι αυτό συνεπάγεται - στα ύψη!
Ένα λίτρο γάλα την ημέρα για τα παιδιά
Ένα λίτρο γάλα την ημέρα, ποσότητα διπλάσια από τη συνιστώμενη μέχρι σήμερα, πρέπει να πίνουν βρέφη, παιδιά και έφηβοι, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής. Και αυτό, διότι το γάλα είναι πλούσιο σε βιταμίνη D η οποία, εκτός από γερά οστά, φαίνεται ότι προσφέρει προστασία από καρκίνο, διαβήτη και καρδιοπάθειες.
Και ο χυμός σταφυλιού είναι ωφέλιμος για την καρδιά
Η καρδιοπροστατευτική δράση ενός ποτηριού κρασί την ημέρα είναι γνωστή και επαρκώς τεκμηριωμένη. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται εάν μπορούν να αποκομίσουν το ίδιο όφελος από την κατανάλωση του μη ζυμωμένου «προγόνου» του κρασιού: τον χυμό των σταφυλιών.
Ανακαλύπτουν το αλκοόλ από τα 15 τους χρόνια
«Στην υγειά μας»: αυτή φαίνεται πως είναι μία από τις συχνότερες προπόσεις των νέων - ακόμη και 15 ετών - οι οποίοι κατακλύζουν τα μπαράκια της χώρας παρά την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ σε ανηλίκους! Όπως όμως τονίζουν οι ειδικοί, η υπερκατανάλωση «σκληρών» ποτών από μικρή ηλικία, βλάπτει σοβαρά την υγεία.
Η διατροφή που μειώνει τους... ρύπους
Η τάση να προσφέρουμε στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από την διατροφή μας είναι συνεχώς αυξανόμενη. Ο βασικός άξονας της τάσης αυτής είναι μέσα από τη διατροφή μας να μην επιβαρύνουμε το περιβάλλον.
Το πολύ κρέας ίσως αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη
Η κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων ενδέχεται να αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Παιδιά και εφήβους «χτυπά» η ανορεξία
Μάχη με τις διατροφικές διαταραχές δίνουν ολοένα περισσότερα παιδιά, τα οποία φτάνουν στο σημείο να τρέφονται με μόλις μισό μήλο την ημέρα ή ένα καρότο για να μην παχύνουν! Κι όμως, όταν αντικρίζουν το σκελετωμένο είδωλο τους στο καθρέφτη φαντάζει στα μάτια τους…παχύσαρκο, με αποτέλεσμα να καταδικάζουν τον εαυτό τους στην απόλυτη πείνα.
Όσα πρέπει να ξέρουμε για τα πρόσθετα των τροφίμων
Τα «Ε» είναι φυσικές ή συνθετικές εγκεκριμένες ουσίες, οι περισσότερες από τις οποίες χρησιμοποιούνται ευρύτατα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ακριβώς για να εγγυηθούν τη σωστή συντήρηση - άρα και την ασφάλεια - των τροφίμων που καταναλώνουμε.
Κλείνουμε τα μάτια στον καρκίνο
Μέσα σε μία επταετία- από το ΄97 ώς το 2004- το ποσοστό των κρουσμάτων του καρκίνου έχει αυξηθεί κατά 25% στη χώρα μας. Ο καρκίνος αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτου στη χώρα μας, μετά τις καρδιαγγειακές παθήσεις: ευθύνεται για περίπου 25.000 θανάτους τον χρόνο.
Οφέλη και κίνδυνοι από το αλκοόλ
Αν και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ φαίνεται να παρέχει πολλά οφέλη στην υγεία, οι μεγαλύτερες ποσότητες μπορεί να ακυρώσουν κάθε πιθανό όφελος, σύμφωνα με ειδικούς από την Κλινική Μάγιο, στο Ρότσεστερ της Μινεσότα.
Κουϊζ: Πόσο αλάτι τρώτε;
Το αλάτι υπάρχει παντού - από το ψωμί και τα αλλαντικά μέχρι τα τυριά, τα δημητριακά για πρωινό, ακόμα και τα γλυκά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Για τους ειδικούς είναι το κόκκινο πανί, καθώς θεωρείται κύριος παράγοντας κινδύνου για υπέρταση, που με τη σειρά της σχετίζεται με πολλά δεινά, μεταξύ των οποίων τα εγκεφαλικά επεισόδια. Το αλάτι προστίθεται ως συντηρητικό και ενισχυτικό γεύσης στα επεξεργασμένα τρόφιμα, ενώ σε πολλά άλλα, απλώς υπάρχει. Πώς μπορεί, λοιπόν, να ξέρει κανείς πόσο τρώει στ' αλήθεια;
Το ψάρι μειώνει το έκζεμα κατά 25%
Η κατανάλωση ψαριού μέχρι την ηλικία των εννέα μηνών ενδεχομένως να μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης εκζέματος στα παιδιά.
6 λάθη στη διατροφή των παιδιών
Ακόμα και οι πιο αποφασισμένοι γονείς μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι με το ακλόνητο πείσμα του παιδιού να μείνει νηστικό, παρά να δοκιμάσει μια νέα γεύση. Το επακόλουθο είναι να καταθέτουν συχνά τα όπλα, προτιμώντας να δώσουν στο παιδί ένα μπολ σοκολατένια δημητριακά, τα οποία μπορεί να μην είναι ό,τι καλύτερο, αλλά σίγουρα είναι προτιμότερα από το τίποτα. Ωστόσο, μία σειρά από απλές μεθόδους μπορούν να βοηθήσουν ακόμα και το πιο ιδιότροπο παιδί να μάθει να τρώει ποικιλία τροφίμων.
Μπρόκολο και για «γερούς» πνεύμονες
Ευεργετική δράση έχει η κατανάλωση μπρόκολου σε όσους πάσχουν από Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ). Το μπρόκολο περιέχει ένα συστατικό που βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων της πρωτεΐνης NRF2 στους πνεύμονες.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Οι κατάλληλοι υποψήφιοι για εγχείρηση μυωπίας
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα