TA NEA Logo
Σάββατο 19 Αυγούστου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Βάλτε τα αγχολυτικά στο πιάτο σας
Να τρώτε πολύ ψάρι, θαλασσινά, δημητριακά με πίτουρο, ξηρούς καρπούς και μπανάνες και να αποφεύγετε τις πολλές πρωτεΐνες, εάν θέλετε να μειώσετε το καθημερινό στρες και να έχετε καλή διάθεση. Έρευνες δείχνουν ότι τα ιχθυέλαια καταπολεμούν την κατάθλιψη, ενώ οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και το σελήνιο προστατεύουν τον οργανισμό μας στις αγχώδεις στιγμές του. Ο καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης κ. Αντώνης Καφάτος και ο κλινικός διαιτολόγος και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής κ. Κωνσταντίνος Ξένος και η υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Κέντρου Διατροφής στο Σισμανόγλειο Νοσοκομείο κ. Αγγελική Τσαρούχη, εξηγούν πώς επιδρά η διατροφή στην ψυχική διάθεση και συμβουλεύουν ποιες τροφές να προτιμάμε και ποιες να αποφεύγουμε για την αντιμετώπιση του στρες.
Κάθε εκδήλωση και το φαγητό της
Το φαγητό εκτός σπιτιού μπορεί να αποδειχθεί αληθινός πονοκέφαλος για όσους προσέχουν τη σιλουέτα τους, αφού αναλόγως με την περίσταση βρίσκονται μπροστά σε πλήθος εδεσμάτων και πιάτων, που μπορεί να τους φορτώσουν με ένα ή δύο περιττά κιλά εν μία νυκτί. Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Τάιμς», του Λονδίνου, το κλειδί είναι να υποκύψει κανείς έξυπνα στους πειρασμούς που θα βρεθούν στο δρόμο του. Παρ' ότι τα τρόφιμα που μπορεί κανείς να επιλέξει σε κάθε είδους κοινωνική συνεστίαση, παραδοσιακά δεν θεωρούνται φαγητά διαίτης, υπάρχουν κάποιες επιλογές που είναι καλύτερες από άλλες και οι οποίες σημαίνουν ότι δεν είναι υποχρεωτικό να μείνει κανείς... θεονήστικος.
Δωρεάν φρούτα εναντίον παχυσαρκίας
Δωρεάν φρούτα και λαχανικά θα διανέμονται στα σχολεία των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η παιδική παχυσαρκία. ΄Ετσι εκφράζεται η ελπίδα ότι τα 1 στα 5 παιδιά της Ε.Ε. (περίπου 22 εκατομμύρια) που θεωρούνται υπέρβαρα, θα εγκαταλείψουν τις κακές διατροφικές συνήθειες.
Εντερικά προβλήματα σε παιδιά προκαλεί το ρύζι
Αν κα το ρύζι θεωρείται ότι έχει πολύ χαμηλές πιθανότητες να προκαλέσει τροφικές αλλεργικές αντιδράσεις, μπορεί να προκαλέσει μια σοβαρή μορφή εντερικής φλεγμονής σε ορισμένα βρέφη,
Αντιμετωπίστε αποτελεσματικά τις αιμορροΐδες
Επειδή αρκετοί από τους παράγοντες που προκαλούν τις αιμορροΐδες μπορούν να προληφθούν αλλά και αρκετοί από τους πάσχοντες αγνοούν την κατάλληλη για κάθε περίπτωση θεραπεία, χρήσιμο είναι να γνωρίζετε κάποια παραπάνω πράγματα γι' αυτές. Οι στατιστικές αναφέρουν, άλλωστε, ότι περίπου οι μισοί άνθρωποι άνω των τριάντα θα εκδηλώσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Διατροφή: τι πρέπει να τρώμε ανάλογα με την ηλικία μας
Από τις παραμέτρους του τρόπου ζωής που επηρεάζουν την υγεία και τη ζωή μας, η διατροφή είναι ίσως ο πιο σημαντικός, καθώς έχει διαπιστωθεί πως πλήθος ασθενειών - από την αναιμία και την οστεοπόρωση έως τον καρκίνο και την στεφανιαία νόσο - σχετίζονται με αυτήν. Οι διατροφικές ανάγκες του οργανισμού, όμως, μεταβάλλονται με το πέρασμα του χρόνου - και ανάλογα πρέπει να μεταβάλλουμε τη διατροφή μας, αναλόγως με την ηλικία μας.
Οι αλλεργίες στους ξηρούς καρπούς
Περίπου ένα στα δέκα παιδιά πάσχει από κάποιου είδους τροφική αλλεργία, με αυτή στις πρωτεΐνες των καρυδιών και άλλων ξηρών καρπών, όπως τα φιστίκια, να δείχνει να αυξάνεται στα νήπια και στα μικρά παιδιά ηλικίας έως 3 ετών.
Η παχυσαρκία «αδυνατίζει» την καρδιά
Η παχυσαρκία κάνει όλο και πιο αδύναμη τη καρδιά των Ελλήνων! Οι ειδικοί από τη πλευρά τους στέλνουν στους πολίτες ένα μήνυμα από καρδιάς για την…καρδιά τους: να βγάλουν από τη ζωή τους μια και καλή τις κακές συνήθειες και το στρες, εάν θέλουν να ζήσουν περισσότερα χρόνια.
Σταφύλια κατά της υπέρτασης
Τα σταφύλια έχουν την ιδιότητα να μειώνουν την αρτηριακή πίεση και παράλληλα να βελτιώνουν την καρδιακή λειτουργία αρουραίων που σε πειραματικές συνθήκες σιτίστηκαν με μια κατά τα άλλα αλμυρή διατροφή.
Διώξτε την πίεση με τα... καρπούζια!
Καρπούζι, πεπόνι, πορτοκάλια, μπανάνα, κεράσια, ροδάκινα, βερίκοκα,κάρδαμο, ρόκα, σέλινο, μαϊντανό, πατάτες, ρύζι, ζυμαρικά και όσπρια: αν θέλετε να σας «πέσει» η πίεση, βάλτε στη ζωή σας αυτά τα τρόφιμα διότι - όπως τονίζουν οι ειδικοί - το κάλιο που περιέχουν φαίνεται ότι αποτελεί καλό «όπλο» εναντίον της υπέρτασης.
Επικίνδυνος ο καφές στην εγκυμοσύνη
Οι έγκυοι που καταναλώνουν καφεΐνη, ακόμη και ένα φλιτζάνι την ημέρα, έχουν αυξημένες πιθανότητες να γεννήσουν λιποβαρές μωρό, ανακοίνωσαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Λέστερ.
Μεταλλαγμένα φασόλια θα προλαμβάνουν τα εμφράγματα
Τα γενετικά τροποποιημένα φασόλια σόγιας που προλαμβάνουν τα εμφράγματα και το έλαιο σόγιας που ενισχύει τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στο αίμα είναι οι πρώτες τροφές που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά των συγκεκριμένων ειδών με θετικά αποτελέσματα στην υγεία, αναφέρει η εφημερίδα «Τάιμς» του Λονδίνου.
«Ασπίδα» για το έντερο οι φυτικές ίνες
Η επαρκής κατανάλωση φυτικών ινών δεν προστατεύει μόνον από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, αλλά και από αυτόν του λεπτού, σύμφωνα με μία νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε σχεδόν 500.000 εθελοντές.
Διατροφικές συμβουλές για όσους έχουν καρκίνο
Ακόμη και πριν από την έναρξη της όποιας θεραπείας, ο καρκίνος μπορεί να προκαλέσει σοβαρές μεταβολικές και φυσιολογικές μεταβολές που επηρεάζουν τις ανάγκες του ατόμου σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη, βιταμίνες και μέταλλα.
Χάστε βάρος με τη δίαιτα του γλυκαιμικού φορτίου
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να χάσει κανείς τα περιττά του κιλά; Με μια δίαιτα που βασίζεται σε επιστημονικά στοιχεία, είναι εύκολη στην ακολούθησή της, είναι ασφαλής για την υγεία και έχει αποτέλεσμα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τάιμς» του Λονδίνου, που υποστηρίζει ότι τις προδιαγραφές αυτές πληροί η δίαιτα του γλυκαιμικού φορτίου.
Κουϊζ: Πόσο υγιεινή είναι η διατροφή σας;
Η διατροφή των περισσότερων από εμάς μόνο υγιεινή δεν είναι. Μελέτες έχουν δείξει - και μια ματιά στη... ζυγαριά, το επιβεβαιώνει - πως τρώμε πολύ περισσότερα λίπη απ' όσα πρέπει (το 38% των καθημερινών θερμίδων μας προέρχεται από λίπη, αντί για το συνιστώμενο 20% έως 25%), πολλές πρωτεΐνες και σάκχαρα, πολύ αλκοόλ και λιγότερες από τις πέντε μερίδες φρέσκων φρούτων και λαχανικών που συνιστώνται καθημερινά για καλή υγεία. Χώρια το πολύ αλάτι που έχει.. εκτοξεύσει την πίεση ενός στους τρεις ενήλικες στα ύψη! Με ένα απλό κουϊζ μπορείτε να αξιολογήσετε σε αδρές γραμμές το διαιτολόγιό σας - και με μερικές απλές συμβουλές να το βελτιώσετε...
Φρούτα και λαχανικά «πολεμούν» χρόνιες νόσους
Πέντε φρούτα και λαχανικά ημερησίως δρουν ενάντια στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων ενώ μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης παχυσαρκίας κατά 28% στις γυναίκες και μέχρι 46% στους άνδρες, ενώ κάθε μερίδα φρούτων και λαχανικών μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 4% και εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 6%.
Η νέα γενιά «έξυπνων» τροφίμων
Συμβουλευθείτε τον γιατρό σας ή τον διαιτολόγο σας προτού χρησιμοποιήσετε ένα λειτουργικό τρόφιμο, ώστε να είναι πράγματι χρήσιμο για την περίπτωσή σας. Άλλωστε, καλά εμπεριστατωμένες μελέτες έχουν γίνει μόνο για τα τρόφιμα με στερόλες ή στανόλες που μειώνουν τη χοληστερόλη.
Η νέα τάση για νόστιμες δίαιτες
Έπειτα από δεκαετίες  εμμονής με τα λίπη, τις  θερμίδες και τους υδατάνθρακες, πολλοί άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος πήραν την ανορθόδοξη απόφαση να  αρχίσουν να απολαμβάνουν πάλι  το φαγητό.
Ασπίδα κατά του καρκίνου από τις ντομάτες και τα λαχανικά
Οι μικρές κόκκινες ντομάτες πλάι  στις πράσινες πιπεριές, τα ψιλοκομμένα καρότα και τα φρέσκα  κρεμμυδάκια δεν δίνουν απλώς  χρώμα στη σαλάτα μας, αλλά μας  προστατεύουν και από διάφορες  μορφές καρκίνου.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα