TA NEA Logo
Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Η δίαιτα αρχίζει από το πρωινό
Το πλούσιο πρωινό γεύμα μειώνει τον κίνδυνο για παχυσαρκία και αντοχή στην ινσουλίνη, περιορίζει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, δίνει ενεργητικότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας, βελτιώνει τη μνήμη, τη συγκέντρωση της προσοχής και την απόδοση στην εργασία ή στο σχολείο, βοηθά στο αδυνάτισμα και αυξάνει το προσδόκιμο επιβίωσης. Ολοένα και περισσότερες μελέτες έρχονται να επιβεβαιώσουν τα γνωστά οφέλη του σωστού πρωινού στην υγεία μας, αλλά και να προσθέσουν νέα. Ο καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης κ. Αντώνης Καφάτος και η επίκουρη καθηγήτρια Παιδιατρικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Πόπη Αναστασέα-Βλάχου εξηγούν γιατί είναι τόσο σημαντικό το πρώτο γεύμα της ημέρας και περιγράφουν το ιδεώδες πρωινό.
Η νέα γενιά «έξυπνων» τροφίμων
Συμβουλευθείτε τον γιατρό σας ή τον διαιτολόγο σας προτού χρησιμοποιήσετε ένα λειτουργικό τρόφιμο, ώστε να είναι πράγματι χρήσιμο για την περίπτωσή σας. Άλλωστε, καλά εμπεριστατωμένες μελέτες έχουν γίνει μόνο για τα τρόφιμα με στερόλες ή στανόλες που μειώνουν τη χοληστερόλη.
«Κολλημένοι» με τη δυτικού τύπου διατροφή...
Με αλλαντικά, κόκκινο κρέας, γλυκά και αλμυρά σνακ…γεμίζουν οι Έλληνες το καλάθι των σούπερ- μάρκετ, ενώ αντίθετα προσπερνούν βιαστικά τα τελάρα με τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Όπως όμως επισημαίνουν οι ειδικοί, η αύξηση της κατανάλωσης των συγκεκριμένων προϊόντων έχει εκτινάξει την παχυσαρκία - και ό,τι αυτό συνεπάγεται - στα ύψη!
Ένα λίτρο γάλα την ημέρα για τα παιδιά
Ένα λίτρο γάλα την ημέρα, ποσότητα διπλάσια από τη συνιστώμενη μέχρι σήμερα, πρέπει να πίνουν βρέφη, παιδιά και έφηβοι, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής. Και αυτό, διότι το γάλα είναι πλούσιο σε βιταμίνη D η οποία, εκτός από γερά οστά, φαίνεται ότι προσφέρει προστασία από καρκίνο, διαβήτη και καρδιοπάθειες.
Και ο χυμός σταφυλιού είναι ωφέλιμος για την καρδιά
Η καρδιοπροστατευτική δράση ενός ποτηριού κρασί την ημέρα είναι γνωστή και επαρκώς τεκμηριωμένη. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται εάν μπορούν να αποκομίσουν το ίδιο όφελος από την κατανάλωση του μη ζυμωμένου «προγόνου» του κρασιού: τον χυμό των σταφυλιών.
Ανακαλύπτουν το αλκοόλ από τα 15 τους χρόνια
«Στην υγειά μας»: αυτή φαίνεται πως είναι μία από τις συχνότερες προπόσεις των νέων - ακόμη και 15 ετών - οι οποίοι κατακλύζουν τα μπαράκια της χώρας παρά την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ σε ανηλίκους! Όπως όμως τονίζουν οι ειδικοί, η υπερκατανάλωση «σκληρών» ποτών από μικρή ηλικία, βλάπτει σοβαρά την υγεία.
Η διατροφή που μειώνει τους... ρύπους
Η τάση να προσφέρουμε στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από την διατροφή μας είναι συνεχώς αυξανόμενη. Ο βασικός άξονας της τάσης αυτής είναι μέσα από τη διατροφή μας να μην επιβαρύνουμε το περιβάλλον.
Το πολύ κρέας ίσως αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη
Η κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων ενδέχεται να αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Παιδιά και εφήβους «χτυπά» η ανορεξία
Μάχη με τις διατροφικές διαταραχές δίνουν ολοένα περισσότερα παιδιά, τα οποία φτάνουν στο σημείο να τρέφονται με μόλις μισό μήλο την ημέρα ή ένα καρότο για να μην παχύνουν! Κι όμως, όταν αντικρίζουν το σκελετωμένο είδωλο τους στο καθρέφτη φαντάζει στα μάτια τους…παχύσαρκο, με αποτέλεσμα να καταδικάζουν τον εαυτό τους στην απόλυτη πείνα.
Όσα πρέπει να ξέρουμε για τα πρόσθετα των τροφίμων
Τα «Ε» είναι φυσικές ή συνθετικές εγκεκριμένες ουσίες, οι περισσότερες από τις οποίες χρησιμοποιούνται ευρύτατα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ακριβώς για να εγγυηθούν τη σωστή συντήρηση - άρα και την ασφάλεια - των τροφίμων που καταναλώνουμε.
Κλείνουμε τα μάτια στον καρκίνο
Μέσα σε μία επταετία- από το ΄97 ώς το 2004- το ποσοστό των κρουσμάτων του καρκίνου έχει αυξηθεί κατά 25% στη χώρα μας. Ο καρκίνος αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτου στη χώρα μας, μετά τις καρδιαγγειακές παθήσεις: ευθύνεται για περίπου 25.000 θανάτους τον χρόνο.
Οφέλη και κίνδυνοι από το αλκοόλ
Αν και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ φαίνεται να παρέχει πολλά οφέλη στην υγεία, οι μεγαλύτερες ποσότητες μπορεί να ακυρώσουν κάθε πιθανό όφελος, σύμφωνα με ειδικούς από την Κλινική Μάγιο, στο Ρότσεστερ της Μινεσότα.
Κουϊζ: Πόσο αλάτι τρώτε;
Το αλάτι υπάρχει παντού - από το ψωμί και τα αλλαντικά μέχρι τα τυριά, τα δημητριακά για πρωινό, ακόμα και τα γλυκά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Για τους ειδικούς είναι το κόκκινο πανί, καθώς θεωρείται κύριος παράγοντας κινδύνου για υπέρταση, που με τη σειρά της σχετίζεται με πολλά δεινά, μεταξύ των οποίων τα εγκεφαλικά επεισόδια. Το αλάτι προστίθεται ως συντηρητικό και ενισχυτικό γεύσης στα επεξεργασμένα τρόφιμα, ενώ σε πολλά άλλα, απλώς υπάρχει. Πώς μπορεί, λοιπόν, να ξέρει κανείς πόσο τρώει στ' αλήθεια;
Το ψάρι μειώνει το έκζεμα κατά 25%
Η κατανάλωση ψαριού μέχρι την ηλικία των εννέα μηνών ενδεχομένως να μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης εκζέματος στα παιδιά.
6 λάθη στη διατροφή των παιδιών
Ακόμα και οι πιο αποφασισμένοι γονείς μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι με το ακλόνητο πείσμα του παιδιού να μείνει νηστικό, παρά να δοκιμάσει μια νέα γεύση. Το επακόλουθο είναι να καταθέτουν συχνά τα όπλα, προτιμώντας να δώσουν στο παιδί ένα μπολ σοκολατένια δημητριακά, τα οποία μπορεί να μην είναι ό,τι καλύτερο, αλλά σίγουρα είναι προτιμότερα από το τίποτα. Ωστόσο, μία σειρά από απλές μεθόδους μπορούν να βοηθήσουν ακόμα και το πιο ιδιότροπο παιδί να μάθει να τρώει ποικιλία τροφίμων.
Μπρόκολο και για «γερούς» πνεύμονες
Ευεργετική δράση έχει η κατανάλωση μπρόκολου σε όσους πάσχουν από Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ). Το μπρόκολο περιέχει ένα συστατικό που βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων της πρωτεΐνης NRF2 στους πνεύμονες.
Δεν υπάρχει κίνδυνος με τα βρεφικά γάλατα στην Ελλάδα
Δεν έχουν εισαχθεί επικίνδυνα βρεφικά γάλατα στην Ευρώπη, διαβεβαιώνει τους Έλληνες καταναλωτές η εταιρεία Νestle. Επίσης, εγγυάται ότι όλα τα προϊόντα βρεφικής διατροφής στην Ελλάδα είναι απολύτως ασφαλή και δεν έχουν καμία σχέση με τη διατροφική κρίση που πλήττει την Κίνα.
Τρώμε όπως... κοιμόμαστε
Γνωρίζουμε ότι η τακτικότητα των γευμάτων βάζει σε τάξη το διατροφικό μας πρόγραμμα και προάγει τις σωστές διατροφικές μας συνήθειες. Αυτό όμως που τώρα μαθαίνουμε είναι πως ο χρόνος της βραδινής κατάκλισης σχετίζεται τόσο με την συχνότητα των γευμάτων, όσο και με την ποιότητα των διατροφικών συνηθειών.
Χάστε κιλά α λα... κινέζικα
Η κινέζικη δίαιτα δεν είναι ανάλογη με αυτή... της πάπιας- τρως δηλαδή, τα πάντα και κάνεις τον Κινέζο! Αντίθετα, οι διατροφολόγοι τονίζουν πως οι ασιατικές συνταγές με βλαστάρια μπαμπού, κινέζικο λάχανο, νουντλς και σόγια- τοφού θα μπορούσαν να αποτελέσουν λύση για την απώλεια βάρους.
Τριπλή ασπίδα από το τσάι
Τρία ή περισσότερα φλιτζάνια τσάι την ημέρα είναι εξίσου καλά για τον οργανισμό με την κατανάλωση νερού και μπορεί μάλιστα να παρέχουν μερικά πρόσθετα οφέλη στην υγεία, αναφέρουν επιστήμονες από το Νοσοκομείο King's College, στο Λονδίνο.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα