TA NEA Logo
Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Πρόληψη διαβήτη: Ναι στα φρούτα, όχι στους φυσικούς χυμούς
Έκπληξη προκαλούν τα αποτελέσματα νέας επιστημονικής μελέτης, τα συμπεράσματα της οποία αφορούν στην πρόληψη του διαβήτη τύπου ΙΙ. Σύμφωνα με την επιστημονική επιθεώρηση Diabetes Care οι γυναίκες μπορούν να καταναλώνουν όσα λαχανικά και φρούτα επιθυμούν, αλλά θα πρέπει να αποφεύγουν τους χυμούς φρούτων!
Σταφύλι για την καρδιά
Από φάρμακα για τη στεφανιαία νόσο μέχρι και κρέμες περιποίησης προσώπου, κατάφεραν να παρασκευάσουν Έλληνες επιστήμονες αξιοποιώντας μικρό μέρος από τους χιλιάδες τόνους στερεών αποβλήτων που προέρχονται από την επεξεργασία σταφυλιών στη χώρα μας.
Το Σαββατοκύριακο υπονομεύει τη δίαιτα
Όποιος αποφεύγει να ζυγιστεί  Δευτέρα πρωί, ξέρει καλά την  αναπόφευκτη αλήθεια: τα Σαββατοκύριακα δεν είναι ό,τι καλύτερο για  τη σιλουέτα του. Τώρα, μία νέα μελέτη παρέχει επιστημονική τεκμηρίωση στην ευρέως διαδεδομένη αυτή άποψη.
Η μεσογειακή διατροφή έφυγε από το πιάτο μας
Οι Έλληνες ξοδεύουν τα χρήματά τους σε τρόφιμα που φορτώνουν τον οργανισμό με «κακά» λίπη, αλάτι και ζάχαρη, με αποτέλεσμα σε ποσοστό 75% να είναι σήμερα υπέρβαροι ή παχύσαρκοι- ποσοστό που μας κατατάσσει «πρωταθλητές» στην Ευρώπη.
10 διάσημοι τρόποι για αδυνάτισμα
Η επιθυμία για γρήγορη απώλεια των περιττών κιλών είναι το καλοκαίρι πιο έντονη από οποιαδήποτε άλλη περίοδο του χρόνου. Τα «ΝΕΑ» κατέγραψαν όσα υπόσχονται οι 10 πιο διαδεδομένες δίαιτες του καλοκαιριού και απευθύνθηκαν στον διατροφολόγο Αναστάσιο Παπαλαζάρου, προκειμένου να αξιολογήσει τα όσα υπόσχονται αλλά και τους κινδύνους που πιθανόν κρύβουν
Κληρονομικά και τα λιπίδια
Είμαστε ό,τι τρώμε, αλλά τελικά ίσως ισχύσει και το «είμαστε ό,τι έτρωγε η μητέρα μας», αφού και αυτό μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνια προβλήματα υγείας στους απογόνους. Τα λιπίδια από τις επεξεργασμένες τροφές που έχουν καταναλώσει οι γονείς, περνούν στους απογόνους.
«Έξυπνες» θεραπείες χωρίς φάρμακα
Μπορούμε να κάνουμε το κάπνισμα «υγιεινό», να εμπιστευτούμε την ψυχική μας υγεία σε... γυμναστή και παράλληλα να μειώσουμε τους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου επιχειρώντας μικρές αλλαγές στα γεύματά μας; Μπορούμε, υποστηρίζουν οι ειδικοί.
Καφές και τσάι «ασπίδα» για τα εγκεφαλικά
Oι άνδρες καπνιστές μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο να παρουσιάσουν εγκεφαλικό επεισόδιο, εάν ανάβοντας το τσιγάρο τους πίνουν καφέ ή τσάι, σύμφωνα με μία νέα μελέτη που διεξήχθη στο Ίδρυμα Καρολίνσκα, της Σουηδίας.
Διατροφή με... υψηλό δείκτη προστασίας
Ντομάτες, καρπούζι, βερίκοκα, καρότα, κόκκινο γκρέιπ φρουτ, μάνγκο και καλαμπόκια είναι τα φυσικά «αντηλιακά» του δέρματος, καθώς μας προστατεύουν δραστικά από την υπεριώδη ακτινοβολία και τα καλοκαιρινά εγκαύματα.
Η «αντισηπτική» δράση της μαγιονέζας
Οι υπάρχουσες μελέτες αντικρούουν σθεναρά τον ισχυρισμό ότι η προσθήκη μαγιονέζας σε οποιοδήποτε πιάτο καθιστά τα τρόφιμα ευάλωτα στην αλλοίωση - και όποιον τα καταναλώσει, ευάλωτο στην τροφική δηλητηρίαση...
Φάρμακο για την καρδιά τα λιπαρά ψάρια
Η αυξημένη κατανάλωση ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, που υπάρχουν κυρίως στα «παχιά» ψάρια, συμβάλλει στην πρόληψη των εμφραγμάτων, ενώ τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα που υπάρχουν σε φυτικά έλαια και καρύδια βοηθούν στο να παραμείνει η αρτηριακή πίεση σε χαμηλά επίπεδα, αναφέρουν δύο διεθνείς ομάδες επιστημόνων.
Τα καρπούζια ωφελούν καρδιά και κυκλοφορικό
Τα καρπούζια περιέχουν θρεπτικά συστατικά τα οποία μπορεί να ωφελήσουν την καρδιά και το κυκλοφορικό σύστημα και ίσως να συμβάλουν στην καταπολέμηση της στυτικής δυσλειτουργίας, αναφέρουν ερευνητές από το Τμήμα Γεωργικής Έρευνας του Πανεπιστημίου Α&Μ του Τέξας.
Τα μπαχάρια αδυνατίζουν
Η ενίσχυση της γεύσης του φαγητού σας με τη βοήθεια μπαχαρικών και γλυκαντικών ουσιών χωρίς θερμίδες μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε πιο γρήγορα χορτάτοι και έτσι να μειώσετε τις ποσότητες του φαγητού που καταναλώνετε, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Διατροφή εναντίον της ζέστης
Η προσεγμένη διατροφή αποτελεί κλειδί για να αντιμετωπίσουμε τη ζέστη, η οποία μπορεί να αποτελέσει δοκιμασία για τον οργανισμό, ιδίως όταν πάσχει κανείς από χρόνιο νόσημα ή υποβάλλεται σε φαρμακευτική αγωγή.
Ο κίνδυνος κρύβεται στο μαγείρεμα
Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDΑ) των ΗΠΑ εξέδωσε νέες οδηγίες για την περιεκτικότητα των τροφίμων σε ακρυλαμίδη (ή ακρυλαμίδιο), καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να μειώσει την κατανάλωσή τους.
Τα πικάντικα φαγητά διαταράσσουν τον ύπνο
Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει πως όσοι καταναλώνουν πικάντικα ή βαριά φαγητά το βράδυ προτού κοιμηθούν, δεν κοιμούνται τόσο ήσυχα όσο όταν καταναλώνουν κάτι ελαφρύ.
Τα αναψυκτικά δεν καταπολεμούν την αφυδάτωση
Το ανθρακικό μπορεί να καταπραϋνει την πεπτική δυσφορία, αλλά η άποψη πως η σόδα ή τα αναψυκτικά με ανθρακικό καταπολεμούν και την αφυδάτωση δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά.
Η ντομάτα είναι αντηλιακή
Εάν θέλετε να προστατεύσετε το δέρμα σας από την επιβλαβή υπεριώδη ακτινοβολία του ηλίου, φροντίστε να βάλετε τις ντομάτες στη ζωή σας, συνιστούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.
Σίδηρος: απαραίτητος για ατσάλινη υγεία
Η αναιμία είναι πολύ συνηθισμένη - και η έλλειψη σιδήρου αποτελεί τη συνηθέστερη αιτία της. Υπάρχουν μερικά διατροφικά μυστικά που όλοι μπορούν να ακολουθήσουν για να προστατευθούν από αυτήν.
Πως θα αποφύγετε το Πάσχα τα «φουσκώματα»
Τα γαστρεντερικά προβλήματα είναι συνηθισμένα τις ημέρες του Πάσχα, καθώς πολύς κόσμος έπειτα από νηστεία λίγων ή πολλών ημερών καταναλώνει μέσα σε λίγες ώρες υπερβολικά μεγάλες ποσότητες τροφίμων πλούσιες σε ζωικά λίπη.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα