TA NEA Logo
Σάββατο 22 Ιουλίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Πως επηρεάζει το τσάι το στρες
Μερικοί θεωρούν πως είναι το ηρεμιστικό της φύσης· πιστεύουν ότι είναι ικανό να απαλύνει το στρες και να βελτιώσει την ψυχική διάθεση. Είναι, όμως, οι αγχολυτικές ιδιότητες του τσαγιού αληθινές ή αποτελούν αποκύημα φαντασίας; Πιθανώς έχουν κάποια δόση αλήθειας, σύμφωνα με νέες μελέτες.
Περισσότερες φυτικές ίνες = χαμηλότερη συχνότητα καρκίνου του μαστού
Ένα μπολ μούσλι την ημέρα, ένα σάντουιτς με λαχανικά και ψωμί ολικής αλέσεως για μεσημεριανό και φρούτα το απόγευμα μπορούν να ελαττώσουν σημαντικά τον κίνδυνο που διατρέχουν οι γυναίκες να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Υπερβολικοί οι φόβοι για τα αναψυκτικά
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα επιστημονικά στοιχεία, τα αναψυκτικά είναι αδύνατον - ακόμα κι αν περιέχουν μεγάλη ποσότητα καφεΐνης - να εθίσουν τους καταναλωτές στην κόλα, καταδικάζοντάς τους έτσι να παχύνουν επικίνδυνα και να πέσουν θύματα του μεταβολικού συνδρόμου και του τύπου 2 διαβήτη - ούτε οι καρκινογόνες ουσίες, που υποτίθεται ότι περιέχουν, τούς καταδικάζουν σε έναν αργό θάνατο.
Μύθοι και αλήθειες για τα βιολογικά τρόφιμα
Πολλά τα ερωτήματα για τα βιολογικά τρόφιμα, που ολοένα εξαπλώνονται και στην ελληνική αγορά. Ωφελούν πραγματικά την υγεία μας και αν ναι, από ποια άποψη; Είναι πραγματικά απαλλαγμένα από χημικές ουσίες; Έχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά από εκείνα που παράγονται με συμβατικό τρόπο; Ο καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής του Πανεπιστημίου Κρήτης, κ. Αντώνης Καφάτος, η αναπληρώτρια καθηγήτρια Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Αντωνία Τριχοπούλου, και ο κλινικός διαιτολόγος, εκπρόσωπος του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων- Διατροφολόγων, κ. Κωνσταντίνος Ξένος, απαντούν σε αυτές τις καίριες ερωτήσεις, ξεκαθαρίζουν το «τοπίο» των βιολογικών τροφίμων και συμβουλεύουν τους καταναλωτές τι να προσέχουν.
Γιατί δεν πρέπει να μένει το φαγητό εκτός ψυγείου
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDΑ) των ΗΠΑ, ό,τι περισσεύει πρέπει να μπαίνει στο ψυγείο αμέσως μόλις τελειώσει το σερβίρισμα - και σίγουρα εντός δύο ωρών από το τέλος του μαγειρέματος, όποια εποχή του χρόνου κι αν είναι.
Γαλακτοκομικά και φρούτα θωρακίζουν και το ήπαρ
Εάν θέλετε να έχετε γερό ήπαρ, φροντίστε να τρώτε άφθονα γαλακτοκομικά προϊόντα, φρούτα και λευκό κρέας, συνιστούν Ιταλοί ερευνητές από το Εθνικό Ογκολογικό Ινστιτούτο της γειτονικής χώρας.
Μύθοι και αλήθειες για την διατροφή και το αδυνάτισμα
Οι διατροφικοί «κανόνες» που περνάνε από μητέρα σε παιδί αλλά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, είναι πολλοί και ποικίλοι. Ο καθηγητής Αντώνης Καφάτος ξεκαθαρίζει τα πράγματα για μερικούς από αυτούς.
Στερόλες - στανόλες εναντίον χοληστερίνης
Ολοένα περισσότερα τρόφιμα που «ρίχνουν» τη χοληστερόλη τρώνε οι Έλληνες, ξεχνώντας όμως ότι δεν πρέπει να τα συνοδεύουν με... μπριζόλες και τούρτες, αλλά με πολύ πιο υγιεινά πιάτα.
Το «αλμυρό» ψωμί κάνει κακό στην καρδιά
Περισσότερους από 600.000 τόνους ψωμί καταναλώνουν ετησίως οι Έλληνες - και μαζί του, περίπου 5.000 τόνους... αλάτι, που προστίθενται για να είναι νόστιμο και να «αντέχει» στον χρόνο. Σε αρκετές περιπτώσεις, μάλιστα, το ψωμί εμπλουτίζεται και με χρωστικές, διογκωτικές και άλλες χημικές ουσίες για να έχει το χρώμα, την «ελαστικότητα» και την εμφάνιση που το καθιστούν ελκυστικό για τους καταναλωτές.
Xυμοί πλούσιοι σε... ζαχαρόνερο
Χυμός ροδάκινο που περιέχει και λίγο χυμό μήλου, αλλά μόνο στα «ψιλά γράμματα» φαίνεται. Χυμός φραγκοστάφυλων με... ολίγη από φρούτα, περιέχει μόλις 6% φρούτα - το υπόλοιπο είναι νερό, γλυκόζη και ζάχαρη. Φρουτοποτά που δεν αναγράφουν θερμίδες. Δεκάδες νέκταρ και φρουτοποτά που περιέχουν χημικά πρόσθετα, αλλά «E» δεν αναγράφουν πουθενά.
Παιδικά τρόφιμα «πνιγμένα» στο λίπος
Δημητριακά με μέλι για πρωινό που έχουν περισσότερες θερμίδες και αλάτι από τα σοκολατένια. Γιαούρτια με γεύσεις φρούτων που περιέχουν λιγότερα λίπη από τα απλά, αλλά περισσότερες θερμίδες. Πατατάκια με ηλιέλαιο που έχουν σχεδόν τις μισές θερμίδες από αυτά με ελαιόλαδο. Τα τρόφιμα που προορίζονται για τα παιδιά συχνά δεν είναι αυτό που φαίνονται...
Πως να αποφύγετε τις τροφικές δηλητηριάσεις
Η ασφάλεια των τροφίμων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι ένα θέμα που προβληματίζει πολύ κόσμο, καθώς χιλιάδες είναι τα κρούσματα των τροφικών δηλητηριάσεων που καταγράφονται κάθε χρόνο, εξαιτίας της κατανάλωσης τροφίμων τα οποία προετοιμάζονται, διατηρούνται ή διατίθενται χωρίς την τήρηση των απαιτούμενων κανόνων υγιεινής.
Tεχνητές γεύσεις στο τραπέζι μας
Σε ένα απέραντο εργαστήριο Χημείας έχει μετατραπεί το ελληνικό τραπέζι. Μια ματιά στις ετικέτες των τροφίμων αρκεί για να συνειδητοποιήσει κανείς ότι ακόμα και η γεύση και το χρώμα τους είναι «τεχνητές» - και πια μπορεί να βρει κανείς μέχρι και μπιφτέκια «εμπλουτισμένα» με αρωματική ύλη... μπιφτεκιού!
Πολύτιμα τα αβοκάντο για την υγεία
Τα αβοκάντο είναι εκ φύσεως πλούσια σε μονοακόρεστα λίπη και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα - δύο είδη «καλών» λιπών, τα οποία πιστεύεται ότι έχουν καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες. Νέες μελέτες εξάλλου υποδηλώνουν ότι τα φρούτα αυτά μπορεί να βοηθούν τον οργανισμό να απορροφά και να αξιοποιεί πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως τα καρωτινοειδή - και έτσι να συμβάλλουν στην προστασία από τον καρκίνο και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.
Η καλή διατροφή κάνει τον καλό (χαρτο)παίκτη
Αν θέλετε να αναμετρηθείτε με καλές προϋποθέσεις με την θεά Τύχη, προσέξτε τη διατροφή σας. Αλκοόλ, τσιγάρο και άδειο στομάχι είναι ο χειρότερος συνδυασμός λένε οι ειδικοί σε θέματα διατροφής, ενώ αντιθέτως προσεγμένο φαγητό, νερό και λίγη καφεΐνη μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά.
Γερά οστά μετά την κλιμακτήριο
Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν αποθηκεύει ασβέστιο, γι' αυτό είναι πολύ σημαντικό να το καταναλώνουμε καθημερινά από τη διατροφή. Για να είναι όμως γερά τα οστά μετά την κλιμακτήριο, απαραίτητη είναι και η συστηματική γυμναστική.
Πόσο ασβέστιο χρειαζόμαστε
Η πλούσια σε ασβέστιο διατροφή παίζει κεφαλαιώδη ρόλο στην ανάπτυξη του σκελετού και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. Η καθημερινή λήψη ασβεστίου είναι αναγκαία, επειδή ο άνθρωπος δεν μπορεί να αποθηκεύσει το πολύτιμο αυτό μέταλλο.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα