TA NEA Logo
Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Όποιος βιάζεται, παχαίνει...
Οι άνθρωποι που τρώνε πολύ γρήγορα το φαγητό τους διατρέχουν σχεδόν διπλάσιο κίνδυνο - από ό,τι όσοι τρώνε αργά - να είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, σύμφωνα με νέα ιαπωνική μελέτη.
Χάστε βάρος με τη δίαιτα του γλυκαιμικού φορτίου
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να χάσει κανείς τα περιττά του κιλά; Με μια δίαιτα που βασίζεται σε επιστημονικά στοιχεία, είναι εύκολη στην ακολούθησή της, είναι ασφαλής για την υγεία και έχει αποτέλεσμα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τάιμς» του Λονδίνου, που υποστηρίζει ότι τις προδιαγραφές αυτές πληροί η δίαιτα του γλυκαιμικού φορτίου.
Αρνητική γνωμοδότηση για φάρμακο αδυνατίσματος
Την αναστολή της άδειας κυκλοφορίας του φαρμάκου για το αδυνάτισμα rimonabant ζητά ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΕΑ). Η Επιτροπή Ιατρικών Προϊόντων για Ανθρώπινη Χρήση (CHMP) του ΕΜΕΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα οφέλη του φαρμάκου δεν υπερκαλύπτουν πλέον τους πιθανούς κινδύνους και γι’ αυτό η άδεια κυκλοφορίας του πρέπει να ανασταλεί σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η νέα τάση για νόστιμες δίαιτες
Έπειτα από δεκαετίες  εμμονής με τα λίπη, τις  θερμίδες και τους υδατάνθρακες, πολλοί άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος πήραν την ανορθόδοξη απόφαση να  αρχίσουν να απολαμβάνουν πάλι  το φαγητό.
Η δίαιτα αρχίζει από το πρωινό
Το πλούσιο πρωινό γεύμα μειώνει τον κίνδυνο για παχυσαρκία και αντοχή στην ινσουλίνη, περιορίζει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, δίνει ενεργητικότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας, βελτιώνει τη μνήμη, τη συγκέντρωση της προσοχής και την απόδοση στην εργασία ή στο σχολείο, βοηθά στο αδυνάτισμα και αυξάνει το προσδόκιμο επιβίωσης. Ολοένα και περισσότερες μελέτες έρχονται να επιβεβαιώσουν τα γνωστά οφέλη του σωστού πρωινού στην υγεία μας, αλλά και να προσθέσουν νέα. Ο καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης κ. Αντώνης Καφάτος και η επίκουρη καθηγήτρια Παιδιατρικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Πόπη Αναστασέα-Βλάχου εξηγούν γιατί είναι τόσο σημαντικό το πρώτο γεύμα της ημέρας και περιγράφουν το ιδεώδες πρωινό.
Γιατί παίρνουμε διπλάσια κιλά απ' όσα χάνουμε
Το φαινόμενο «γιο-γιο», δηλαδή η «ανακύκλωση» του βάρους, είναι ο μόνιμος εχθρός της δίαιτας. Και το χειρότερο από όλα είναι ότι όταν παίρνει κανείς τα κιλά που έχασε το σώμα του δείχνει χειρότερο από ό,τι πριν ξεκινήσει τη δίαιτα. Οι εδικοί, όμως, επιμένουν πως δεν είναι αδύνατον να κολλήσει η ζυγαριά στο ιδανικό βάρος.
Είστε έτοιμοι να κάνετε δίαιτα;
Η απώλεια των ανεπιθύμητων κιλών απαιτεί προσπάθεια, καθώς και ψυχική και σωματική ενέργεια. Αν θέλετε να επιτύχετε, δεν αρκεί να περιορίσετε τις θερμίδες που προσλαμβάνετε. Πρέπει να προετοιμασθείτε ψυχικά και να εστιάσετε όλη σας την ενέργεια στον στόχο σας. Και το πρώτο βήμα της σωστής προετοιμασίας είναι να αποφασίσετε αν τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αρχίσετε δίαιτα.
Χάστε κιλά α λα... κινέζικα
Η κινέζικη δίαιτα δεν είναι ανάλογη με αυτή... της πάπιας- τρως δηλαδή, τα πάντα και κάνεις τον Κινέζο! Αντίθετα, οι διατροφολόγοι τονίζουν πως οι ασιατικές συνταγές με βλαστάρια μπαμπού, κινέζικο λάχανο, νουντλς και σόγια- τοφού θα μπορούσαν να αποτελέσουν λύση για την απώλεια βάρους.
Τα φάρμακα που βάζουν... κιλά
Μπορεί η φαρμακευτική αγωγή που χρησιμοποιείται να σας κάνει «καλά», αλλά παράλληλα μπορεί και να σας παχαίνει. Για τη ακρίβεια η πιθανότητα να παίρνει κάποιος φάρμακο που προσθέτει κιλά υπερδιπλασιάστηκε τα τελευταία 20 χρόνια. Πολλά από τα νεότερα φάρμακα είτε επιβραδύνουν την ταχύτητα του μεταβολισμού είτε διεγείρουν ορμόνες που ρυθμίζουν την όρεξη.
Οι διάσημες δίαιτες δεν απειλούν την υγεία
Τέσσερα δημοφιλή προγράμματα αδυνατίσματος πήραν την «έγκριση» διεθνούς ομάδας επιστημόνων η οποία – αφού τις μελέτησε επί διμήνου – κατέληξε στο συμπέρασμα ότι παρέχουν λίγες θερμίδες σε όσες τις κάνουν και επαρκείς ποσότητες θρεπτικών συστατικών, συμβάλλοντας έτσι στο αδυνάτισμα δίχως να απειλούν την υγεία. Οι δίαιτες είναι οι Slim Fast, Atkins, Weight Watchersκαι Eat YourselfSlim της RosemaryConley.
Έβγαλα από πάνω μου έναν άνθρωπο...
Το μανιφέστο ενός... κοιλιόδουλου που έκανε την επανάστασή του, περιφρονώντας όλα τα must της ακμάζουσας βιομηχανίας της δίαιτας και χρησιμοποιώντας τον καλύτερο διαιτολόγο: την θέληση!
Πες μου πόσο γρήγορα τρως...
Για να αδυνατίσει κανείς, σημασία δεν έχει μόνο το τι τρώει, αλλά και το πώς το τρώει, επιβεβαιώνει μία νέα μελέτη. Τι πρέπει να κάνει; Να τρώει μικρές μπουκιές, να αφήνει το πιρούνι στο πιάτο κάθε φορά που βάζει μία στο στόμα του και να τη μασάει πολλές φορές...
Τα αυγά για πρωινό βοηθούν τη δίαιτα
Δύο αυγά το πρωί μπορεί να βοηθήσουν τους ενήλικες με περιττά κιλά να αδυνατίσουν και να αισθάνονται γεμάτοι ενεργητικότητα, δίχως να αυξάνεται η χοληστερόλη τους, αναφέρουν αμερικανοί επιστήμονες.
Χάστε κιλά με παιχνίδια στην παραλία
Οι καλοκαιρινές διακοπές δεν προσφέρονται μόνο για χαλάρωση αλλά και για απώλεια βάρους. Η απόδειξη: με μία ώρα κολύμβησης μπορεί κανείς να «ξεφορτωθεί» 511 θερμίδες, ενώ με 60 λεπτά παιχνιδιού στην άμμο παρέα με φίλους, παίζοντας παραδείγματος χάριν beach volley ή ρακέτες, μπορεί να χάσει κάποιος έως και 600 θερμίδες - όσες δηλαδή έχουν δύο κομμάτια τούρτας! Επιπλέον, μόλις 15 ημέρες καθημερινής άσκησης στην παραλία αρκούν για να ωφελήσει κανείς σημαντικά το σώμα και την εμφάνισή του.
Το Σαββατοκύριακο υπονομεύει τη δίαιτα
Όποιος αποφεύγει να ζυγιστεί  Δευτέρα πρωί, ξέρει καλά την  αναπόφευκτη αλήθεια: τα Σαββατοκύριακα δεν είναι ό,τι καλύτερο για  τη σιλουέτα του. Τώρα, μία νέα μελέτη παρέχει επιστημονική τεκμηρίωση στην ευρέως διαδεδομένη αυτή άποψη.
10 διάσημοι τρόποι για αδυνάτισμα
Η επιθυμία για γρήγορη απώλεια των περιττών κιλών είναι το καλοκαίρι πιο έντονη από οποιαδήποτε άλλη περίοδο του χρόνου. Τα «ΝΕΑ» κατέγραψαν όσα υπόσχονται οι 10 πιο διαδεδομένες δίαιτες του καλοκαιριού και απευθύνθηκαν στον διατροφολόγο Αναστάσιο Παπαλαζάρου, προκειμένου να αξιολογήσει τα όσα υπόσχονται αλλά και τους κινδύνους που πιθανόν κρύβουν
«Έξυπνες» θεραπείες χωρίς φάρμακα
Μπορούμε να κάνουμε το κάπνισμα «υγιεινό», να εμπιστευτούμε την ψυχική μας υγεία σε... γυμναστή και παράλληλα να μειώσουμε τους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου επιχειρώντας μικρές αλλαγές στα γεύματά μας; Μπορούμε, υποστηρίζουν οι ειδικοί.
Τα μπαχάρια αδυνατίζουν
Η ενίσχυση της γεύσης του φαγητού σας με τη βοήθεια μπαχαρικών και γλυκαντικών ουσιών χωρίς θερμίδες μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε πιο γρήγορα χορτάτοι και έτσι να μειώσετε τις ποσότητες του φαγητού που καταναλώνετε, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Η δίαιτα αρχίζει από το γερό πρωινό
Το πλούσιο πρωινό γεύμα - ιδίως όταν συμπεριλαμβάνει φυτικές ίνες από μαύρο ψωμί, δημητριακά ολικής αλέσεως ή φρούτα - ικανοποιεί για περισσότερες ώρες το αίσθημα της πείνας, συμβάλλοντας έτσι μακροπρόθεσμα στην απώλεια βάρους.
Παχύσαρκος ένας στους 5 Έλληνες
Σε συνεχή άνοδο βρίσκονται τα κρούσματα παχυσαρκίας στη χώρα μας, που ήδη κοστίζουν 7.000 ζωές ετησίως. Η θλιβερή αυτή στατιστική καθιστά την παχυσαρκία τρίτη αιτία θανάτου στην Ελλάδα, πίσω από καρδιαγγειακά νοσήματα και καρκίνο.
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα