TA NEA Logo
Τρίτη 23 Μαίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Η πιο αξιόλογη συμβουλή για τον τρόπο ζωής


Δημοσίευση: 20-10-2016, 06 Τελευταία ανανέωση: 20-10-2016, 09:24
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
Του καθηγητή Δημήτρη Θ. Κρεμαστινού

Ενα ενδιαφέρον συμπόσιο στο πρόσφατο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Καρδιολογίας αφορούσε την πιο αξιόλογη συμβουλή για τον τρόπο ζωής του σύγχρονου ανθρώπου.

Ελέχθησαν τα πάντα. Τα περισσότερα, τετριμμένα και χιλιοειπωμένα. Εκείνο που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν οι προτεραιότητες και οι αλγόριθμοι της καθημερινής ζωής.

Ολοι συμφώνησαν ότι το κάπνισμα και η διακοπή του θα πρέπει να είναι ο πρώτος στόχος. Ο δεύτερος στόχος θα πρέπει να είναι η αποφυγή της ακινησίας. Θα πρέπει καθημερινά ο άνθρωπος να κινείται, να ασκείται ή τουλάχιστον να περπατά μισή ώρα την ημέρα.

Τα οφέλη είναι προφανή. Είναι ο καλύτερος τρόπος για την αύξηση των καρδιοπροστατευτικών κλασμάτων της καλής χοληστερίνης. Αυξάνει την προστατευτική λειτουργία του ενδοθηλίου, δηλαδή του έσω χιτώνα των αρτηριών που παράγει προστατευτικές αγγειοδιασταλτικές ουσίες οι οποίες προφυλάσσουν από τις θρομβώσεις των αρτηριών, δηλαδή τα εμφράγματα και τα εγκεφαλικά επεισόδια.
 
Παράλληλα, η άσκηση βοηθά στην ανάπτυξη της παράπλευρης κυκλοφορίας των αρτηριών, δηλαδή του φυσικού Bypass που προστατεύει από την ισχαιμία του μυοκαρδίου και καθιστά λιγότερο επικίνδυνο ένα τυχόν έμφραγμα.

Τρίτος στόχος είναι η σωστή υγιεινή διατροφή. Με απλά λόγια, η μεσογειακή δίαιτα δηλαδή η κλασική δίαιτα των κατοίκων της λεκάνης της Μεσογείου. Η δίαιτα στηρίζεται κυρίως στα φυτικά, στα λαδερά, στα όσπρια, στα πουλερικά και τα ψάρια.

Ο αλγόριθμος

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η συζήτηση για τον αλγόριθμο της καθημερινής ζωής. Με το ξύπνημα πρέπει να γίνεται ολιγόλεπτη (5’-10’) σουηδική γυμναστική που ενεργοποιεί τις αρθρώσεις.Το πρωινό γεύμα θα περιλαμβάνει καφέ ή τσάι με ζάχαρη ή ζαχαρίνη καθώς και γάλα ή γαλακτοκομικά χαμηλού λιπαρού φορτίου. Το μέλι μπορεί να προστεθεί στο πρωινό των μη διαβητικών και των παχύσαρκων.

Το βάδισμα θα πρέπει να είναι τουλάχιστον διάρκειας μισής ώρας για όσους δεν μπορούν να ασκηθούν προγραμματισμένα σε γυμναστήρια η κολυμβητήρια.

Το μεσημεριανό και το βραδινό φαγητό πρέπει να στηρίζονται πάντα στη μεσογειακή δίαιτα. Ενα ποτήρι κρασί μπορεί να συνοδεύει το γεύμα ή το δείπνο. Οι εκτροπές από τη δίαιτα δεν μπορεί να υπερβαίνουν τη μία φορά την εβδομάδα.

Η συζήτηση στο συμπόσιο αυτό υπήρξε ενδιαφέρουσα. Βέβαια, το πόσο μπορεί καθένας να ωφεληθεί από αυτό τον αλγόριθμο θα το δείξουν προγραμματισμένες μελέτες. Ομως το ότι θα ωφεληθεί είναι αναμφισβήτητο.



Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα