TA NEA Logo
Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
16χρονη έπαθε ηπατίτιδα από κινέζικο πράσινο τσάι που αγόρασε online


Δημοσίευση: 27-9-2015, 13:20 Τελευταία ανανέωση: 27-9-2015, 13:24
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα

Μία 16χρονη από τη Βρετανία, η οποία εκδήλωση σοβαρή φλεγμονή στο ήπαρ της, έπαθε σοκ όταν έμαθε πως οφειλόταν στο κινέζικο πράσινο τσάι που αγόρασε στο Ίντερνετ για να αδυνατίσει.

Η νεαρή κοπέλα, το όνομα της οποίας δεν έχει δημοσιοποιηθεί, απευθύνθηκε στον οικογενειακό της γιατρό παραπονούμενη για ιλίγγους, ναυτία και πόνους στο στομάχι και τις αρθρώσεις.

Εκείνος νόμιζε ότι είχε κάποια λοίμωξη και της έδωσε αντιβιοτική αγωγή, αλλά δύο μέρες αργότερα η 16χρονη παρουσίασε κίτρινη χροιά στα μάτια και στο δέρμα της, που αποτελούν χαρακτηριστικά συμπτώματα ίκτερου.

Μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Μπέρμιγχαμ, όπου διαγνώσθηκε με οξεία ηπατίτιδα.

Όπως εξηγούν οι γιατροί της στην επιθεώρηση «BMJ Case Reports», η κατάστασή της ήταν τόσο σοβαρή ώστε άρχισαν να τη ρωτούν εάν έπινε αλκοόλ ή έπαιρνε ναρκωτικά ή μη συνταγογραφούμενα φάρμακα ή είχε ταξιδέψει στο εξωτερικό.

Και αυτό, διότι η ηπατίτιδα συνήθως προκαλείται από ιούς ή από την έκθεση του ήπατος σε τοξικές ή επιβαρυντικές ουσίες.

Η 16χρονη δεν είχε ιστορικό λήψης κανενός από τα προαναφερθέντα και η περίπτωσή της πονοκεφάλιαζε τους γιατρούς. Τελικά, η κοπέλα θυμήθηκε να τους πει πως είχε αγοράσει από το Ίντερνετ ένα κινέζικο πράσινο τσάι για να αδυνατίσει και επί τρεις μήνες έπινε καθημερινά τρία φλιτζάνια.

Ωστόσο τα περισσότερα από τα συστατικά που αναγράφονταν στη συσκευασία του ήταν στα κινέζικα, επομένως επί τη ουσία δεν ήξερε τι έπινε - ούτε καν αν όντως ήταν τσάι.

Η περίπτωσή της φέρνει στο προσκήνιο τους κινδύνους από τη χρήση αγνώστου προελεύσεως προϊόντων από το διαδίκτυο, αλλά και το πόσο σημαντικό είναι να μην ξεχνάμε να αναφέρουμε στους γιατρούς κάθε ουσία, ρόφημα ή χάπι που παίρνουμε, ακόμα κι αν το θεωρούμε φυσικό προϊόν.

Και αυτό, διότι όπως επισημαίνουν και οι γιατροί της 16χρονης, οι σοβαρές παρενέργειες εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης ροφημάτων από βότανα είναι μεν σπάνιες, αλλά υπάρχουν - πόσο μάλλον όταν τα βότανα αυτά είναι ουσιαστικά αγνώστου προελεύσεως και δεν υπόκεινται στους αυστηρούς ευρωπαϊκούς ελέγχους και προδιαγραφές. 

Αν και οι γιατροί δεν έκαναν χημική ανάλυση στο τσάι για να δουν τι περιείχε, εικάζουν ότι είναι πιθανό να είχαν προστεθεί χημικές ουσίες για να προκαλείται αδυνάτισμα ή ότι υπήρχαν υπολείμματα φυτοφαρμάκων, τα οποία και προκάλεσαν την οξεία ηπατίτιδα στην 16χρονη.

Σε κάθε περίπτωση, συνέστησαν στο κορίτσι να μην ξαναπιεί το τσάι και μέσα σε λίγες ημέρες η κατάστασή της άρχισε να παρουσιάζει ταχεία βελτίωση και πλέον έχει αναρρώσει εντελώς.



Πηγή : Web Only
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα