TA NEA Logo
Σάββατο 26 Μαίου 2018
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Γυμναστική κατά της ημικρανίας


Δημοσίευση: 8-12-2011, 07 Τελευταία ανανέωση: 9-12-2011, 15:09
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα

Πολλοί πάσχοντες από ημικρανία διστάζουν να γυμναστούν, φοβούμενοι ότι αν πιέσουν πολύ τον εαυτό τους, θα ενεργοποιήσουν κάποια κρίση. Ωστόσο η άσκηση μπορεί να έχει ακριβώς αντίθετη δράση.

Σε μια από τις λεπτομερέστερες μελέτες επί του θέματος, που δημοσιεύτηκε τον περασμένο μήνα στην επιθεώρηση «Cephalalgia», επιστήμονες από τη Σουηδία χώρισαν 91 εθελοντές σε τρεις ομάδες. Στη μία ομάδα συνέστησαν 40 λεπτά άσκησης τρεις φορές την εβδομάδα. Στη δεύτερη χορήγησαν το φάρμακο τοπιραμάτη, το οποίο προλαμβάνει τις ημικρανικές κρίσεις. Και στην τρίτη συνέστησαν συστηματικές ασκήσεις χαλάρωσης.

Οι εθελοντές ακολούθησαν το πρόγραμμα που τους είχε συστηθεί επί τρεις μήνες, ενώ οι ερευνητές τούς παρακολούθησαν για άλλους έξι μήνες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως οι ημικρανικές κρίσεις μειώθηκαν εξίσου και στις τρεις ομάδες. Ετσι σημείωσαν στο άρθρο τους πως όσοι ασθενείς θέλουν να μειώσουν τις ημικρανίες τους δίχως να πάρουν φάρμακα, η γυμναστική μπορεί να αποτελεί καλή εναλλακτική λύση.

Σε μια άλλη, μικρότερη μελέτη, η ίδια ερευνητική ομάδα επιστράτευσε 26 πάσχοντες, τους οποίους παρακολούθησε πριν, στη διάρκεια και ύστερα από προπόνηση σε στατικό ποδήλατο. Οι εθελοντές έκαναν στατική ποδηλασία τρεις φορές την εβδομάδα επί τρεις μήνες.

Στο τέλος της μελέτης είχαν βελτίωση στην καρδιαγγειακή τους κατάσταση και μείωση στον αριθμό και στη σοβαρότητα των ημικρανικών κρίσεων που πάθαιναν.



Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα