TA NEA Logo
Τρίτη 30 Μαίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Η γυμναστική στην κλιμακτήριο μειώνει τις εξάψεις


Δημοσίευση: 17-2-2017, 22:23 Τελευταία ανανέωση: 17-2-2017, 22:23
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα

Η μετρίας εντάσεως γυμναστική στην εμμηνόπαυση μπορεί να βοηθήσει τις γυναίκες να διαχειριστούν καλύτερα τις εξάψεις, να βελτιώσουν την φυσική τους κατάσταση και να αισθανθούν καλύτερα, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Γρανάδας, στην Ισπανία, ζήτησαν από ομάδα εθελοντριών να ακολουθήσουν επί 20 εβδομάδες ένα πρόγραμμα ασκήσεως και διαπίστωσαν ότι τις βοήθησε να χάσουν λίγο βάρος και να παρουσιάσουν σημαντικές βελτιώσεις στην φυσική κατάσταση και στην σωματική και νοητική ευεξία τους.

Επιπλέον, μείωσε τις εξάψεις και τη νυκτερινή εφίδρωση που είναι δύο από τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής την καθηγήτρια Ψυχολογίας Ντεμπόρα Γκοντόϋ-Ισκιέρδο, δημοσιεύουν τα ευρήματά τους στην επιθεώρηση Menopause

Όπως γράφουν, στη μελέτη τους συμμετείχαν 234 γυναίκες οι οποίες είχαν εμμηνόπαυση επί τουλάχιστον 12 μήνες.

Οι ερευνητές χώρισαν τις εθελόντριες που δεν γυμνάζονταν συστηματικά (συνολικά ήταν 166) σε δύο ομάδες. Από τη μία ζητήθηκε να συνεχίσουν τη ζωή τους όπως συνήθιζαν και από την άλλη να αρχίσουν να ακολουθούν ένα πρόγραμμα γυμναστικής που τους υπέδειξαν.

Οι υπόλοιπες εθελόντριες, οι οποίες συνήθιζαν να γυμνάζονται συστηματικά πριν δηλώσουν συμμετοχή στη μελέτη, αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου με την οποία συγκρίθηκαν οι εκβάσεις των 166 πρώτων εθελοντριών.

Το πρόγραμμα γυμναστικής περιελάμβανε τρεις ωριαίες προπονήσεις την εβδομάδα. Κάθε προπόνηση γινόταν υπό την επίβλεψη ενός γυμναστή και συμπεριλάμβανε αεροβικές ασκήσεις όπως περπάτημα με γρήγορο βήμα, σε συνδυασμό με ασκήσεις για δύναμη.

Οι γυναίκες υποβάλλονταν επίσης σε συμβουλευτική, η οποία στόχο είχε να τις βοηθήσει να μάθουν να μάθουν να διαχειρίζονται καλύτερα την κατάστασή τους.

Έπειτα από 20 εβδομάδες άσκησης, οι γυναίκες που άρχισαν να γυμνάζονται παρουσίασαν πολλαπλές βελτιώσεις, οι μεγαλύτερες από τις οποίες αφορούσαν την φυσική κατάσταση, την αρτηριακή πίεση και την σχετιζόμενη με την υγεία ποιότητα ζωής.

Όπως εξ άλλου ανέφεραν οι ίδιες, ένιωθαν καλύτερα ψυχικά και σωματικά, ενώ παρουσίαζαν λιγότερα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης όπως οι εξάψεις και οι νυκτερινές εφιδρώσεις.

Τα οφέλη αυτά διατηρήθηκαν για περισσότερο από ένα χρόνο. Το μόνο που δεν άντεξε στο χρόνο ήταν το αδυνάτισμα: ενώ αρχικά οι γυναίκες έχασαν κάποια κιλά, έως τους 12 μήνες σχεδόν όλες είχαν επιστρέψει στο αρχικό βάρος τους.



Πηγή : Web Only
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα