TA NEA Logo
Σάββατο 19 Αυγούστου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Φρούτα, λαχανικά μάς προστατεύουν από το στρες


Δημοσίευση: 17-3-2017, 16:48 Τελευταία ανανέωση: 17-3-2017, 16:48
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα

Τρία φρούτα και δύο σαλάτες την ημέρα μπορεί να είναι ό,τι χρειαζόμαστε για να θέσουμε υπό έλεγχο το στρες, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Σύδνεϋ.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν με περισσότερους από 60.000 εθελοντές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όσο περισσότερα φρούτα, λαχανικά ή και τα δύο έτρωγαν, τόσο πιο προστατευμένοι ήταν από το στρες και την καταθλιπτική διάθεση.

Τα νέα ευρήματα, που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση BMJ Open, επιβεβαιώνουν εκείνα προγενέστερων μελετών που είχαν δείξει ότι οι κάθε είδους σαλάτες κάνουν καλό στην ψυχική υγεία.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το όφελος αυτό οφείλεται στις βιταμίνες, τα ιχνοστοιχεία και τα διάφορα φυτοχημικά συστατικά που επιδρούν ευεργετικά στον εγκέφαλο.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες στο άρθρο τους, η μελέτη τους πραγματοποιήθηκε σε 60.404 άνδρες και γυναίκες από την Αυστραλία, οι οποίοι είχαν ηλικία άνω των 45 ετών κατά την έναρξή της.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, τον τρόπο ζωής και την ψυχολογική διάθεσή τους δύο φορές (την περίοδο 2006-2008 και το 2010).

Όπως διαπίστωσαν, όσοι εθελοντές έτρωγαν καθημερινά 3-4 μικρομερίδες λαχανικών είχαν 12% λιγότερες πιθανότητες να αναφέρουν έντονο στρες, σε σύγκριση με όσους δεν έτρωγαν καθόλου ή έτρωγαν ελάχιστα λαχανικά.

Αντίστοιχα, όσοι έτρωγαν 5-7 μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών είχαν 14% μικρότερο κίνδυνο στρες, σε σύγκριση με όσους έτρωγαν λιγότερες από 4 μικρομερίδες ημερησίως.

Μία μικρομερίδα λαχανικών αντιστοιχεί σε 100 γραμμάρια τροφίμου, ενώ μία μικρομερίδα φρούτων μπορεί να αντιστοιχεί σε ένα μικρό μήλο ή σε ένα μικρό πορτοκάλι ή σε ένα αχλάδι ή σε μισή μπανάνα ή σε ένα μανταρίνι ή σε ένα ροδάκινο κ.λπ.

Η ευεργετική δράση των φρούτων και των λαχανικών ήταν πιο ισχυρή στις γυναίκες. Όσες εθελόντριες έτρωγαν 3-4 μικρομερίδες λαχανικών την ημέρα είχαν 18% μικρότερο κίνδυνο έντονου στρες, όσες έτρωγαν 2 μικρομερίδες φρούτων είχαν 16% μικρότερο κίνδυνο στρες και όσες έτρωγαν 5-7 μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών είχαν 23% λιγότερες πιθανότητες στρες.

«Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι η μέτρια αλλά καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σχετίζεται με χαμηλότερα ποσοστό ψυχολογικού στρες», δήλωσε η δρ Μέλοντι Ντινγκ, από τη Σχολή Δημοσίας Υγείας του Πανεπιστημίου του Σύδνεϋ.



Πηγή : Web Only
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα