TA NEA Logo
Σάββατο 22 Ιουλίου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μαγειρεύετε τα μανιτάρια


Δημοσίευση: 23-5-2017, 20:49 Τελευταία ανανέωση: 23-5-2017, 20:49
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα

Αν σας αρέσουν τα μανιτάρια, πρέπει να τα μαγειρεύετε στο φούρνο μικροκυμάτων ή στο γκριλ για να διατηρούν την θρεπτική αξία τους, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Όπως έδειξε, οι συγκεκριμένοι τρόποι μαγειρέματος όχι μόνο διατηρούν αναλλοίωτα τα επίπεδα των βασικών αμινοξέων και των βιταμινών που περιέχουν, αλλά μπορεί και να αυξήσουν κάποια από αυτά.

Το μαγείρεμα στα μικροκύματα, λ.χ., αυξάνει την περιεκτικότητά τους σε αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ουσίες όπως οι πολυφαινόλες, ενώ αντιθέτως το βράσιμο και το τηγάνισμα την μειώνουν επειδή οι πολυφαινόλες «διαρρέουν» στο υγρό μέσα στο οποίο μαγειρεύονται.

Τα νέα ευρήματα προέρχονται από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στο Τεχνολογικό Ερευνητικό Κέντρο Μανιταριών (CTICH)  της Λα Ριόχα, στην Ισπανία.

Τα μανιτάρια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και παρέχουν βιταμίνες Β1, Β2, Β12, C, D και Ε, καθώς και τα ιχνοστοιχεία ψευδάργυρο και σελήνιο.

Αποτελούν επίσης σημαντική πηγή βιολογικώς ενεργών συστατικών που ωφελούν τον οργανισμό, όπως οι βήτα γλυκάνες που μειώνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και διάφορες αντιοξειδωτικές ουσίες.

Όπως γράφουν οι επιστήμονες στην Διεθνή Επιθεώρηση Επιστήμης Τροφίμων & Διατροφής (IJFSN) εξέτασαν τέσσερα είδη ωμών και μαγειρεμένων μανιταριών για να καταγράψουν την αντιοξειδωτική αξία τους.

Οι έλεγχοι έδειξαν ότι το τηγάνισμα και το βράσιμο προκαλούν μεγάλη απώλεια πρωτεϊνών και αντιοξειδωτικών ουσιών, πιθανότατα λόγω της διαφυγής των διαλυτών ουσιών στο νερό ή στο λάδι.

Επιπλέον, το τηγάνισμα οδηγεί σε αύξηση των λιπαρών και της ενέργειάς τους (δηλαδή των θερμίδων τους), ενώ το βράσιμο αυξάνει την περιεκτικότητα των μανιταριών σε βήτα γλυκάνες.

Αντιθέτως, όταν τα μανιτάρια μαγειρεύτηκαν στον φούρνο μικροκυμάτων ή στο γκριλ, η περιεκτικότητά τους σε πολυφαινόλες αυξήθηκε σημαντικά και δεν παρατηρήθηκε ιδιαίτερη μείωση των άλλων θρεπτικών συστατικών τους.

Όταν, μάλιστα, προστέθηκε λίγο ελαιόλαδο κατά το ψήσιμό τους στο γκριλ, δεν παρατηρήθηκαν απώλειες σε θρεπτικά συστατικά αλλά βελτίωση της αντιοξειδωτικής αξίας τους, δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Irene Roncero.

Οι ποικιλίες που εξετάστηκαν ήταν το κοινό λευκό μανιτάρι, τα μανιτάρια σιτάκε και τα δύο πιο γνωστά είδη μανιταριών πλευρώτους (του ερυγγίου και οστρεώδης).



Πηγή : Web Only
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα