TA NEA Logo
Παρασκευή 18 Αυγούστου 2017
ΥΓΕΙΑ ΔΡΑΣΗ + ΖΩΗ Logo
 
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαβάστε το έντυπο ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Διαβάστε το περιοδικό ΥΓΕΙΑ σε μορφή PDF
Λιγότερα κιλά για όσους πίνουν άφθονο νερό


Δημοσίευση: 13-7-2016, 11:41 Τελευταία ανανέωση: 13-7-2016, 11:46
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα

Το άφθονο νερό μπορεί να είναι πολύτιμο για όσους προσπαθούν να χάσουν τα περιττά κιλά τους, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν με περισσότερους από 9.500 εθελοντές, ηλικίας 18 έως 64 ετών, ανακάλυψαν πως όσο καλύτερα ενυδατωμένοι ήσαν, τόσο πιθανότερο ήταν να έχουν Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) εντός των φυσιολογικών ορίων.

Ο ΔΜΣ υπολογίζεται όταν διαιρεθεί το νυν σωματικό βάρος (σε κιλά) με το τετράγωνο του ύψους (σε μέτρα). Οι φυσιολογικές τιμές κυμαίνονται μεταξύ 19 και 25. Από 25,1 έως και 29,9 σημαίνουν ότι το άτομο είναι υπέρβαρο, ενώ από 30 και πάνω σημαίνουν ότι είναι παχύσαρκο.

Τα ευρήματα της νέας μελέτης υποδηλώνουν ότι «το επίπεδο ενυδάτωσης του οργανισμού μπορεί να επηρεάζει το σωματικό βάρος», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Τάμι Τσανγκ, επίκουρη καθηγήτρια Οικογενειακής Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του πανεπιστημίου.

Όπως γράφουν η δρ Τσανγκ και οι συνεργάτες της στην επιθεώρηση «Annals of Family Medicine», η μελέτη τους έδειξε πως όσοι εθελοντές ήσαν ανεπαρκώς ενυδατωμένοι είχαν κατά μέσον όρο υψηλότερο ΔΜΣ σε σύγκριση με όσους ήταν καλά ενυδατωμένοι: οι πρώτοι είχαν μέσο ΔΜΣ ίσο με 29 kg/m2 και οι δεύτεροι ίσο με 28 kg/m2.

Η διαφορά αυτή μοιάζει μικρή, αλλά για τον μέσο άνθρωπο αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 5 επιπλέον κιλά, λένε οι ερευνητές.

Η μελέτη έδειξε ακόμα πως όσοι εθελοντές προσλάμβαναν ελλιπείς ποσότητες υγρών σε καθημερινή βάση είχαν κατά 50% περισσότερες πιθανότητες να είναι παχύσαρκοι.

Η δρ Τσανγκ επισήμανε ότι οι παρατηρούμενες συσχετίσεις θα μπορούσαν να εξηγηθούν με διάφορους μηχανισμούς, όπως ότι η κατανάλωση άφθονου νερού προκαλεί αίσθημα κορεσμού της πείνας και έτσι μειώνει την πρόσληψη τροφής ή ότι κάποιος που προσλαμβάνει επαρκείς ποσότητες υγρών γενικώς από τη διατροφή του (δηλαδή και μέσω φρούτων, λαχανικών κ.λπ.) τείνει να ακολουθεί πιο υγιεινή διατροφή.

Ή αντιστρόφως μπορεί οι παχύσαρκοι άνθρωποι να μπερδεύουν τα μηνύματα που λαμβάνουν από τον οργανισμό τους και να τρώνε όταν στην πραγματικότητα διψάνε και θα έπρεπε να πιουν νερό.

Τι να κάνετε

Η δρ Τσανγκ συνιστά σε όποιον θέλει να ξέρει αν είναι καλά ενυδατωμένος, να ελέγχει συστηματικά το χρώμα των ούρων του. Αν είναι πολύ ανοικτόχρωμα έως διαφανή, λαμβάνετε από τη διατροφή σας επαρκείς ποσότητες υγρών. Αν όμως είναι κίτρινα ή σκούρα κίτρινα, δεν είστε καλά ενυδατωμένοι.

Προγενέστερες μελέτες στη χώρα μας, έχουν δείξει ότι ο μέσος Έλληνας χρειάζεται 3,5 λίτρα υγρών τώρα το καλοκαίρι και η μέση Ελληνίδα 3 λίτρα, ενώ το χειμώνα οι ημερήσιες ανάγκες είναι κατά 1 λίτρο χαμηλότερες.

Από τις ποσότητες αυτές, μόνο το 50% προέρχεται από το πόσιμο νερό. Το 20-25% προέρχεται από τρόφιμα και το υπόλοιπο 25-30% από άλλα ροφήματα, όπως ο καφές, το τσάι, οι χυμοί κ.λπ.



Πηγή : Web Only
Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο
ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ
Τα συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον
Δείτε περισσότερα βίντεο
Χρήσιμα!
ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Βάρος (σε κιλά)
Ύψος (σε cm)
  Υπολογισμός  
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΥΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω
Αναζητείστε μία ασθένεια επιλέγοντας ένα αρχικό γράμμα από τον παραπάνω πίνακα